موشک سه امتیازی در دیمونا

موشک سه امتیازی در دیمونا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسعود پیرهادی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

جهود این بار خون‌ندیده پریشان شد. بامداد پنج‌شنبه، اطراف مرکز اتمی دیمونا واقع در صحرای نقب، اتفاقی افتاد که می‌تواند آغاز «جراحی غده سرطانی» قلمداد شود. قبل از عمل جراحی، آزمایش‌هایی برای اطمینان از موفقیت عمل، صورت می‌پذیرد که به حول و قوه الهی اولین آزمایش جدی، حامل پیامی قاطع و امیدبخش بود. 

موشک سه امتیازی در دیمونا

نتیجه آزمایش به‌صورت ملموس به سمع و نظر مردم مناطق دیمونا و بئرالسبع و همچنین برخی مناطق کرانه غربی رود اردن، علی‌الخصوص بیت‌المقدس و الخلیل رسید؛ فارغ از این مناطق، کل دنیا به هیمنه پوشالی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی خندید و پیام محور مقاومت را با گوشت و پوست خود لمس کرد.

«وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ» شما مؤمنان باید برای مقابله با کافرانی که پیرامون شمایند، آنچه در توان دارید از نیروی رزمی و اسبان بسته (آماده نبرد) فراهم آورید تا بدین‌وسیله کسانی را که دشمن خدا و دشمن شمایند بترسانید [و اندیشه هجوم به مسلمانان را از آنان سلب کنید] و نیز باید برای مقابله با دشمنان دیگری که غیر از اینان‌اند و شما از آنان بی‌خبرید و خدا به وجودشان آگاه است نیروی رزمی آماده کنید.

امتیاز اول شلیک موشک سام ۵ S-۲۰۰ که ناتو به آن SA-۵ می‌گوید این بود که دشمن خدا و ما ترسید؛ کافی است نظرات از روی استیصال مسئولان رژیم صهیونیستی در جایگاه‌های مختلف را مرور کنیم. 

«بنی بتان» شهردار دیمونا در گفت‌وگو با رادیو «اف ام ۱۰۳» رژیم صهیونیستی گفت: باوجود همه ابزار حمایتی ما امروز فهمیدیم که امکان رسیدن هر چیزی به دیمونا وجود دارد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب صهیونیستی «اسرائیل بیتنا» در واکنش به شلیک موشک گفت: نیروی بازدارنده درهم‌شکسته شده و نتانیاهو حین انجام مراقبت به خواب رفته است. وضعیتی که در آن موشکی با کلاهکی به وزن ۲۰۰  کیلوگرم به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، ممکن است به روشی کاملاً دیگر خاتمه یابد.

امتیاز دوم این واقعه، قدرت‌نمایی ایران است؛ تقریبا همه بالاتفاق می‌گویند این شلیک، کار ایران نبوده است، اما در عالم واقع دو وضعیت متصور است؛ اول آنکه ایران، مسئول شلیک این موشک بوده باشد که نشان‌دهنده قدرت نظامی و اراده جمهوری اسلامی در راستای خط‌ونشان کشیدن عملی برای رژیم جعلی صهیونیستی و ضعف و ناتوانی اسرائیل در مقابله با آن است.

وضعیت دوم که ازقضا مورد اذعان مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی هم هست، اقتدار ایران و محور مقاومت را بیشتر نمایان می‌کند؛ زیرا کار رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که از کشوری سیلی می‌خورد که سال‌ها درگیر جنگ فرسایشی و نابرابر بوده است.

کل دنیا گفتند بشار باید برود؛ ایران گفت باید بماند؛ ماند و حالا امروز با موشکی که شلیک کرد موجب شد ساعت شنی نابودی اسرائیل با سرعت محیرالعقولی حرکت کند و معادلات و محاسبات از نو نوشته شود.

اما امتیاز سوم شلیک موشک به قول رسانه‌های معاند سرگردان ولی به نظر ما گران‌سنگ این است که تغییر معادله و ایجاد توازن جدید، ورق منطقه را به سود مقاومت به‌شدت تغییر می‌دهد. ممکن است پرسیده شود که یک موشک سرگردان-البته اگر سرگردان باشد- مگر چقدر اهمیت دارد؟ در پاسخ باید گفت که مهم‌تر از آسیب زدن به دشمن، اطمینان از آسیب‌پذیری او است و این دقیقا همان اطلاع قیمتی و نابی است که در ماجرای دیمونا برای جبهه مقاومت آشکار شده است.

سران صهیونیست، اگر هم نمی‌دانسته‌اند امروز بهتر از هر زمان دیگر می‌دانند که شیشه عمر این دولت جعلی، از هر زمان شکننده‌تر است.

سناریوی آینده کشورهای خاورمیانه قبل ظهور قسمت 2

مارقة الروم: حضور غربی‌ها در فلسطین در دفاع از رژیم اسرائیل

 

و حتی حضور نظامی همپیمانان غربی‌ (مارقۀ الروم) که قبل از آن، برای حمایت از یهودیان اسرائیل ساکن فلسطین اشغالی وارد خاورمیانه شده‌اند، نیز کاری از پیش نخواهد برد و در جنگ با زمینه‌سازان ظهور امام عصر، شکست سختی بر یهود و حامیان رومی‌شان وارد خواهد شد.

 

توضیح اینکه: هرچند غربی‌ها در اثر واقعه «هرج الروم» تضعیف شده‌اند، اما در مراحل پایانی فتنه شام، «مارقۀ الروم» برای دفاع از اسرائیل، وارد تحولات منطقه غرب‌آسیا می‌شوند:

وَ سَيُقْبِلُ مَارِقَةُ الرُّومِ حَتَّى يَنْزِلُوا الرَّمْلَة.[92]

 

حضور مارقۀ الروم برای دفاع از یهود اسرائیل

 

در واقع، آخرین نشانه قبل از خروج سفیانی، ورود بخشی از غربی‌ها به صحنه تحولات فتنه شام با حضور نظامی در منطقه رمله (نزدیک بیت المقدس) در فلسطین است. منطقه «رملة» در کتب معتبر معاجم جغرافیایی چنین معنا شده است:

الرَّملة: هی كورة من فلسطين و كانت دار ملك داود و سليمان، بينها و بين البيت المقدس ثمانية عشر يوما[93]؛ الرَّملة: مدينة تقع وسط فلسطين إلى الجنوب الشرقی من تل أبيب.[94]

از اینرو رمله در فلسطین مقصود است. همانطور که در حدیث دیگری در الغیبة طوسی‏، به حضور نظامیان رومی در فلسطین قبل از خروج سفیانی، تصریح شده است:

تَنْزِلُ الرُّومُ فِلَسْطِين‏.[95]

لشکرکشی نظامیان غربی به خاورمیانه در مراحل پایانی فتنه شام، بیانگر این است که موجودیت یهود اسرائیل به خطر افتاده است.

 

زمان جنگ فراگیر شیعه با اسرائیل

 

طبق آیات سوره اسراء و احادیث متعدد، «یهودیان مُفسد» در فلسطین تجمع دارند و ایرانیان شیعی، طرف جنگ با یهود قبل از ظهور خواهند بود[96]، مضافا بر اینکه از اهداف و آرمان های قوم زمینه‌ساز مشرق، آزادی فلسطین معرفی شده است؛ بنابراین جنگ با دشمن در فلسطین خواهد بود و به قرینه "فَيُقَاتِلُون‏ فَيُنْصَرُون"[97]، محور شیعی به رهبری ایران در جنگ با اسرائیل قبل از ظهور پیروز خواهد شد.[98]

 

توضیح اینکه: آیات ابتدایی سوره اسراء، عقوبت و مجازات یهود مُفسد را «وعده قطعی خدواند» معرفی می‌کند و احادیث ذیل این آیات، هویت مجازات‌کنندگان یهود را شیعه زمینه‌ساز معرفی می‌کند و همانگونه مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان می‌فرمایند، به روشنی گویا این واقعیت است که قومی قبل از ظهور، زمینه را برای قیام و خروج امام عصر، فراهم می‌کنند[99]؛ و در کتاب الکافی کلینی، هویت و مصداق «عبادا لنا»، مومنین و شیعیان و یاوران حضرت قائم، معرفی شده است:

ادامه نوشته

سناریوی آینده کشورهای خاورمیانه قبل ظهور  قسمت 1

سناریوی آینده کشورهای خاورمیانه قبل ظهور

راهبرد ایرانیان زمینه‌ساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین

بشارت نزدیکی ظهور بعد از حضور �مارقۀ الروم� در فلسطین

اسرائیل در کابوس انتقام سخت بعد �هرج الروم�

از شاخص‌های پازل ظهور، تشکیل انقلاب زمینه‌ساز ظهور و آغاز قدرتمندی جبهه حق؛ استقرار یهود صهیونیست در فلسطین نماد افساد جبهه شیطان؛ فتنه شام و جنگ سوریه صحنه نبرد تمدنی جبهه حق و باطل است.

گروه معارف - رجانیوز:  در گستره تاریخ، همیشه در کنار جریان حق، جریان باطل نیز وجود داشته که همه توان خود را برای شکست یا کاستن از گسترش و تاثیرگذاری جبهه حق، به کار گرفته است. و این نزاع مستمر بین حق و باطل[1] در طول تاریخ ادامه داشته و در آخرالزمان و قبل از ظهور -که تلاش‌ها برای به ثمر رسیدن آمال انبیاء و ایجاد جبهه توحید برای تشکیل حاکمیت جهانی ادیان الهی با محوریت اسلام و آخرین ذخیره الهی و منجی بشریت، امام مهدی است- به اوج می‌رسد.[2]

 

از اینرو آگاهی از برنامه‌ریزی دشمنان، طرح‌ها و برنامه‌های جبهه باطل برای مقابله با اهداف زمینه‌سازان ظهور و تحقق حاکمیت جهانی اسلام، همواره باید در دستور کار منتظران ظهور امام عصر قرار گیرد[3] و این امر محقق نخواهد شد جز با دانش آینده‌پژوهی مهدوی و با رصد طرح‌ها، نقشه‌ها، برنامه‌ها، فتنه انگیزی‌های دشمنان در کشورها و سرزمین‌های درگیر واقعه شریف ظهور.

آینده‌پژوهی مهدوی: رصد بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی

 

لازم به ذکر است �آینده پژوهی مهدوی� عبارت است از دانش شناخت نظام‌مند آینده با رویکرد دینی و درباره موضوعات و پدیدارهای مختلف که امکان فهم درست مواجهه آگاهانه و مدبّرانه آن‌ها در حد مطلوب و مؤثر فراهم می‏سازد و موجب حرکت به سمت جامعه آرمانی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای چشم‌انداز در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی می‌شود. در واقع آینده پژوهی مهدوی، به ما کمک می‌کند تا از سطح مقدّماتی فراتر رفته و وارد سطح مؤثّر و استراتژیک شویم و نقش خود را در �زمینه‌سازی انقلاب جهانی مهدوی� براساس رصد کردن تحولات محتمل جهانی بویژه در جغرافیای ظهور و مثلث �کوفه، مکه و قدس� بهتر ایفا کنیم[4]. در واقع آینده پژوهی مهدوی با تکیه بر هشدارهای حدیثی در تراث مهدوی و محور قرار دادن گزارشات درباره فتنه‌ها و بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی، امکان وقوع آنها را در �جغرافیای کشورهای نقش‌آفرین عصر ظهور� را رصد می‌کند و اذهان را متوجه رویدادهای تاثیرگذار در آینده می‌نماید و �جامعه منتظر� را برای مقابله با آنها آماده می‌سازد[5] و جامعه منتظر را از غفلت درباره نقشه‌ها، طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان امام مهدی آگاه می‌سازد[6] و از آنجا که �آینده پژوهی مهدوی� مبتنی بر قوانین و سنن تخلف‌ناپذیر الهی است، بسیار قابل اعتماد خواهد بود.[7]

 

دیدبانی حوادث کشورهای تاثیرگذار در مثلث �مکه، کوفه و قدس�

 

چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان، وجود دارد که شناخت و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) در علم �آینده‌پژوهی�، یاری دهد. این کانون‌های مرکزی عبارت است از: منطقه شام (سوریه)، ایران، عراق، فلسطین و عربستان؛ کشورهای مذکور در �جغرافیای ظهور� و در مثلث �مکه ـ کوفه ـ قدس�، مرکز تحولات و رویدادهای مهمی خواهند بود و در آینده این کشورها، قبل از ظهور، اتفاقاتی بسیار سریع و شگفت‌آور رخ خواهد داد که تاثیرات مهمی بر امنیت منطقه‌ای و حتی جهانی خواهند گذاشت. بنابراین دیده‏بانی سیاسی و نظامی �کشورهای نقش‌آفرین در تحولات فرایند ظهور� در هر برهه‌ای از زمان، می‌تواند اهمیت استراتژیک و آینده‌پژوهانه داشته باشد. از اینرو، شناخت آن، علاوه بر وظایف فردی برای �دیپلماسی خارجی و بین المللی� حکومت زمینه‌ساز، نیز تکلیف‌آور است.[8]

 

مثلث �کوفه، مکه، قدس�

 

ادامه نوشته

تبریک نیمه شعبان

  

ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی (عج) بر همه شیعیان و منتظران ظهور ان حضرت مبارک باد انشا الله به زودی شاهد تشریف فرمایی اقا بقیه الله (عج) باشیم و جز سربازان ان حضرت...

جلوه‌ی دریا

العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان...

باز هم روح الامین دارد غزل می آورد                         صنعت ایهام و تشبیه و بدل می آورد

تا شود ابیات شعر من کمی دلچسب تر                                واژه واژه بر لبم جام عسل می آورد

شعر شیرین مرا شور عجیبی داده است                               واژه ی نابی که در چندین محل می آورد

چیست آن واژه که همراه ادایش جبرییل                                جمله ی «حیّ علی خیرالعمل» می آورد

در میان شعرهای شاعران اهل بیت                                     دائماً این بیت را ضرب المثل می آورد:

یوسف مصری کجا و یوسف زهرا کجا؟!

جلوه ی قطره کجا و جلوه ی دریا کجا؟!

کوچه های شهر را امشب چراغانی کنید                              عرش را و فرش را آیینه بندانی کنید

آمده نور دل انگیزی به سمت سامرا                                     باید امشب کوچه ها را خوب نورانی کنید

طبق رسم فصل حج، مثل تمام حاجیان                                جان ما را پیش پای یار، قربانی کنید

از خَم ابروی او صدها خُم می، می چکد                                باید امشب خلق را انگور مهمانی کنید

دیدن روی سلیمان کار آسانی که نیست                              باید اوّل خوب از این مُلک، دربانی کنید

     هر که باشد نوکر تو زود آقا می شود

خود به خود با یک نگاه تو مسیحا می شود  

یوسف زهرا تویی حُسن ختام اهل بیت                نام تو زیباست ای مرد قیام اهل بیت

السّلام ای حُجّةَ الله ای امامَ منتظَر                              لحظه لحظه می رسد بر تو سلام اهل بیت

از پیمبر تا امام عسگری، در عصر خود                      نقل کردند این که هستی التیام اهل بیت

می رسد آن روز که با ذوالفقار مرتضی                   می رسی تا که بگیری انتقام اهل بیت

مرتضی، زهرا، حسن، خون خدا، پیغمبری

می بری با جلوه ات دل از امام عسگری

نیمه ی شعبان که می گردد عیان، صاحب زمان             می کند گل بر لب پیر و جوان، صاحب زمان

اشهَد انّ که هستی تو امام آخرین                         می وزد از هر مناره این اذان، صاحب زمان

تشنه هستم تشنه ی یک جرعه ی دیدار تو             وعده گاه ما شبی در جمکران، صاحب زمان

می رسی یک روز ای خورشید پشت ابرها            می کنی پیدا مزار بی نشان، صاحب زمان

با ظهورت می شود خوشحال زهرا مادرت

پیش مرگت می شود آن لحظه آقا نوکرت

العجل آقا! بیا چشم انتظاری ها بس است                  در فراقت اشک ها و بی قراری ها بس است

اشک ها ی ما که یک لحظه به درد تو نخورد             ناله ها و ضجّه ها و گریه زاری ها بس است

تا به کی جمعه به جمعه ذکر ندبه سر دهیم                ندبه و خون دل و شب زنده داری ها بس است

معصیت، پاکی دوران جوانی را گرفت                        ما جوان ها را کمک کن، شرمساری ها بس است

باید آقا درد غربت را فقط فریاد کرد                             گوشه گیری های ما و راز داری بس است

با ظهور خود بیا و مادرت را شاد کن                            قلب ویران مرا با مقدمت آباد کن

 

السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام

السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام

سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران

نبودن تو... - در هوای تو

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: وجود مقدس امام عصر(عج) به تعبیر روایات همان بهار حقیقی است که قلب یخزده زمین را زنده کرده و با دم مسیحایی خویش روح دوباره بر کالبد بشریت می دمد؛ از این رو، به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت که شوق درک بهار حقیقی عالم را شعله ور می کند با حجت الاسلام «جواد جعفری»، پژوهشگر، مولف و کارشناس مهدوی و صاحب آثاری همچون «دیدار در عصر غیبت؛ از نفی تا اثبات» و «بانوان رجعت کننده» به گفت وگو پرداخته ایم که مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

چرا از وجود مقدس امام زمان(عج) و دولت کریمه ایشان به بهار تعبیر می شود؟ چه شباهتی میان این بهار با بهار طبیعت وجود دارد؟

در زیارتنامه امام زمان(عج) می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام» یعنی سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران.

این تعبیر معنایی ژرف را در خود نهفته دارد، یعنی قرار است امام عصر(عج) با خود بهار انسانیت را به ارمغان بیاورند.

برای در درک کیفیت این بهار مردمان می توان به آیات 16 و 17 سوره مبارکه حدید که طبق روایات به این مسئله اشاره دارد، رجوع کنیم.

خدای متعال در آیه 17 می فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانيد كه خدا زمين را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند به راستى آيات [خود] را براى شما روشن گردانيده‏ ايم باشد كه بينديشيد»

در این آیه خداوند از حیات مجدد زمین خبر می دهد که شاید ظاهر آیه به بهار مادی و طبیعی تفسیر شود یعنی حیات دوباره پس از مرگ و خواب زمستانی، اما وقتی به روایات ذیل این آیه مراجعه کنیم، درمی یابیم ائمه علیهم السلام این آیه را به ظهور امام زمان(عج) تفسیر کرده اند.

 

این تفسیر از بهار در قرآن چگونه بیان شده است؟

این حیات دوباره زمین در جلد هشتم کافی آمده که امام صادق(ع) فرموده اند: «زنده شدن زمین پس از مرگ به منزله فراگیری عدالت پس از ظلم و ستم است»، یعنی باطن آیه آن است که وقتی زمین پر از ظلم می شود می میرد و کسی که آن را از عدالت پر کند، زنده اش خواهد کرد این حیات یعنی مملو شدن زمین از عدالت.

 

آیه 16 سوره حدید از بهار حقیقی چه تعبیری دارد؟

در آیه 16 سوره مبارکه حدید نیز خداوند می فرماید: «أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ؛ آيا براى كسانى كه ايمان آورده‏ اند هنگام آن نرسيده كه دلهايشان به ياد خدا و آن حقيقتى كه نازل شده نرم [و فروتن] گردد و مانند كسانى نباشند كه از پيش بدانها كتاب داده شد و [عمر و] انتظار بر آنان به درازا كشيد و دلهايشان سخت گرديد و بسيارى از آنها فاسق بودند».

این آیه هشدار می دهد که مراقب باشید مثل اهل کتاب با مرور زمان دچار قساوت قلب نشوید، درباره همین آیه شریفه از امامان(ع) در «غیبت نعمانی» نقل شده که این آیه در ارتباط با مردم زمان غیبت نازل شده یعنی وقتی غیبت طولانی شود، دل ها سخت می شود.

 

با چه سنت هایی می توان از بهار ظهور و وجود امام عصر(عج) بهره مند شد و آن را درک کرد؟

کسانی که در عصر غیبت همه تلاش شان را کرده اند که دل هاشان سخت نشود، آماده درک این بهار خواهند بود؛ یعنی همانطور که برای استقبال از بهار طبیعت مقدمه چینی کرده و سنت هایی داریم، برای درک ظهور و استفاده از بهار وجود امام عصر(عج) نیز رسوم و سنت های مقدماتی نیاز است.

وقتی ائمه علیهم السلام می فرمایند: امام زمان(عج) می آیند تا عدالت را اقامه کنند: «یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلما و جوراً» باید این مهمترین ویژگی ظهور که به کرات تصریح شده در استقبال کنندگان از بهار عدالت هم به قسمی وجود داشته باشد تا آماده پذیرش عدالت شوند.

در بعد اخلاق و معنویت چه آمادگی هایی برای درک بهار حقیقی یعنی امام عصر(عج) باید در منتظران ایجاد شود؟

باید مراقب قلب هایمان باشیم؛ برای مثال امروز که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم نباید قلب مان بتدریج دچار قساوت شده و به احتکار، گرانفروشی، زیرمیزی گرفتن و ... مبتلا شود.

اگر کسی با گناهان دچار قساوت قلب شد وقتی ظهور رخ دهد، مثل عدم تاثیر بهار در درختی که از سرمای زمستان خشک شده، تاثیری نمی پذیرد لذا آنها که ظرفیت عدالت را در عصر غیبت در خود ایجاد نکنند نمی توانند بهار مهدوی را درک کنند، که این در روایات به صراحت آمده چنان امام صادق(ع) می فرمایند: «با قیام امام زمان(عج) کسانی از اطاعت ایشان سر باز می زنند که قبل از فرج خود را اهل این امر می دانستند».

وقتی می گوییم امام زمان(عج)، بهار مردمان هستند باید بدانیم برای استقبال از بهار مقدماتی است که طبق روایات مهمترین آنها عدالت است (منظور از حیات زمین، عدالت گستری است)، لذا باید مراقب باشیم سختی های غیبت سبب قساوت قلب در ما نشود.

چه شباهتی بین بهار حقیقی با بهار طبیعت از نظر تغییر و تحول در زندگی مردم وجود دارد؟

عدالت بحثی بسیار گسترده است و اگر بخواهیم عدالت دولت مهدوی را در نظر بگیریم، درمی یابیم فقط معنای قضایی نمی دهد بلکه طبق روایات عدالت وارد همه خانه ها می شود چنان که گرما و سرما  وارد می شود.

یعنی در عصر ظهور خانواده ای داریم که در آن همسری به همسر خود ظلم نمی کند یا پدری به فرزندانش ظلم نمی کند یا فرزندی حق پدر و مادر را پایمال نمی کند!

عدالت در این سطح به دل تکانی های اساسی نیاز دارد، یعنی وقتی کسی ادعای انتظار امام زمان(عج) را می کند باید رفتار خود را با همه اطرافیان بسنجد چون عدالت همه اینها را متاثر می کند همه آنچه ما اکنون در قالب مستحبات و فضایل اخلاقی در نظر می گیریم مثل حُسن خلق و ... در عصر ظهور جنبه وجوب می یابد لذا منتظر امام زمان(عج) باید به این جنبه های فردی اجتماعی سبک زندگی منتظرانه توجه داشته باشد.

 

دل تکانی های ما در درک بهار ظهور و بهره مندی حداکثری از آن چه نقشی دارد؟

درک و بهره مندی از بهار ظهور، نیازمند دل تکانی است، همان طور که در خانه تکانی آخر سال فقط گرد و غبارها را نمی زداییم بلکه همه جای منزل را رفت و روب می کنیم، منتظر هم باید اخلاقیات و خُلقیات خود را بررسی کند و بداند کدام اخلاق و برخورد منصفانه و همراه با عدالت نیست و آن را دور بریزد.

عدالت دایره ای وسیعی دارد و شامل همه فضایل اخلاقی می شود و باید همه رفتارمان را با معیارهای اسلام تطابق بدهیم تا در زمره کسانی قرار بگیریم که پیامبر(ص) درباره شان فرمودند: «طُوبَی لَهُمْ» یعنی خوش به حال شان.

 

بهار ظهور ویژگی هایی دارد که مرورشان آرمانشهر گمشده بشر را ترسیم می کند مثل اینکه دیگر نیازمندی باقی نمی ماند که زکات به او تعلق گیرد؛ از این منظر و در الهام از این خصایص بهار واقعی وظیفه منتظران در بهار طبیعت چیست؟

زمانی برای فرا رسیدن بهار فقط خود و زندگی مان را به سامان کنیم و زمانی دیگران را هم در نظر داریم و می کوشیم تا گره ای از کار دردمندی بگشاییم.

همانطور که در بهار مادی به این سامان بخشی ها نیاز داریم در امر ظهور می توان تشبیه کرد که در عین آماده شدن برای ظهور و ایجاد عدالت در سبک زندگی هامان، منتظر واقعی سعی می کند دیگران را هم آماده ظهور کند و فقط به فکر خود نیست یعنی منتظر واقعی کسی نیست که صرفاً به خود و درستی اعمالش بیندیشد بلکه علاوه بر خودسازی به دیگرسازی و اصلاح جامعه هم نظر دارد.

یکی از وظایف ما برای استقبال از بهار ظهور، آماده کردن جامعه برای ظهور است که در نامه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به شیعه آمده: «آنچه باعث تعجیل بر فرج است اجتماع قلبی شیعیان بر وفای به عهد است». یعنی ایشان تاکید دارند که شیعیان باید در وفای به عهد اجتماع قلبی داشته باشند.

اگر ما به فکر مشکلات دیگران نباشیم به سمت راه های نامشروع سوق شان می دهیم لذا باید حواس مان به نیازمندان باشد تا زیر فشار مشکلات، عهدهایشان را با خدا نشکنند و اینچنین از بهار ظهور فاصله نگیریم.

چرا انقلاب یمن پیروز شد؟

چرا انقلاب یمن پیروز شد؟

به گزارش مشرق، جعفر بلوری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

سال ۹۴ و تقریبا در چنین ایامی ‌بود که «عربستان» با چراغ سبز دولت اوباما طرح جنگ یمن را کلید زد تا به‌زعم استراتژیست‌های آمریکایی، کار انصارالله را دو سه ماهه یکسره کند. برای رسیدن به این «هدف»، همه آن محدودیت‌هایی که معمولا در جنگ‌ها رعایت می‌شوند هم، کنار گذاشته شد تا هرچه سریع‌تر، یمن، این کشور دارای موقعیت استراتژیک به تسلط آمریکا و متحدانش درآید. آن حملات وحشیانه به شهرهای این کشور که بعضا اخبار آن منتشر و شنونده را در شوک فرو می‌بُرد، در واقع ریشه در همین «هدف» داشت. این جنایات آن‌قدر زیاد و متنوع شد که سازمان ملل در نهایت مجبور شد نام «جنایت قرن» را روی آن بگذارد.

حسن خانچی / یمانیون

دو روز پیش بود که موسسه بین‌المللی صلح استکهلم، برای چندمین‌بار، وقتی آمار خرید و فروش‌های سلاح در دنیا را برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ منتشر کرد نوشت، بزرگ‌ترین صادرکننده سلاح جهان در این سال‌ها (سال ۹۴ تا ۹۸) آمریکا و بزرگ‌ترین واردکننده نیز عربستان بوده است. یعنی دقیقاً از همان سال آغاز تجاوز به یمن تا همین دو سال گذشته این سلاح‌ها خرید و فروش شده‌اند و این جنایات، با سلاح‌های آمریکایی صورت گرفته است.

این تمام ماجرا نیست. امروز خبرهای دقیقی وجود دارد که نظامیان رژیم صهیونیستی نیز کنار مستشاران نظامی آمریکا در یمن حضور دارند و همراه با اماراتی‌ها، مشغول توطئه‌چینی علیه این کشور فقیر اما ثروتمند! هستند. آنها برای از پا درآوردن مردم یمن، فقط به بمباران مراسم‌های عروسی و عزا، مساجد و تکایا، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، خانه‌ها و کارخانه‌ها و... اکتفا نکردند. به استفاده از سلاح‌های ممنوعه نیز بسنده نکردند. این جبهه برای رسیدن به هدف شوم و فوریِ خود، اقدام به شیوع انواع ویروس‌ها و بیماری‌های خطرناک در این کشور نیز کردند. از ویروس ایدز گرفته تا وبا و دیفتری و... طبق اظهارات مقامات رسمی ‌یمن، این جبهه، سوای از مواردی که نام بردیم، به‌طور گسترده اقدام به پخش مواد مخدر، مشروبات الکلی و... نیز در این کشور کردند تا، بزرگ‌ترین جنایت‌های قرن را نیز به نام خود ثبت کنند.

اما انقلابیون یمن با سلاح‌های ابتدایی و بنا به دلایل متعدد (که در ادامه به آن‌ اشاره خواهیم کرد) از جمله، مهارت در جنگ، ایمان و بی‌عرضگیِ ارتشی که ائتلاف سعودی با پول جمع و جور کرده است، از این شرایط عبور و رفته‌رفته با دسترسی به سلاح‌های مهم و دقیق مثل موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن و پهپادهای مدرن و تهاجمی‌ ورق را در این جنگ برگرداندند؛ طوری که امروز دیگر مثل سه چهار سال پیش، نه خبر بمباران مردم یمن که، خبر موشکباران مراکز حساس عربستان است که رأس اخبار یمن قرار دارد.

ادامه نوشته

سخنان آیت الله عبدالحسین پهلوان زاده معروف به ابو فاطمه در مورد سال 1400

سخنان آیت الله عبدالحسین پهلوان زاده معروف به ابو فاطمه از شاگردان آیت الله بهجت هست : (نقل قول از مرحوم علامه بهلول)

سال 1400 شمسی ان شاء الله کشور و منطقه به دست امام زمان عج میافتد.(البته ان شاالله با تشکیل دولت جوان و انقلابی )





s17.picofile.com/file/8427802968/video_2021_03_13_11_17_14.mov.html


کلیپ تکمیلی ایشان پس از برخی صحبتها و اعتراضات



s16.picofile.com/file/8427804334/video_2021_03_13_11_18_18.mov.html