سنگ بنای خانه خدا را کدام پیامبر گذاشت؟

سنگ بنای خانه خدا را کدام پیامبر گذاشت؟

به گزارش موعود به نقل از مهر، زمان بنای کعبه به درستی روشن نیست. احادیث و اقوال مورّخین به دو دسته کلی قسمت می شود.

دسته نخست می‌گویند: حضرت ابراهیم کعبه را ساخته و پیش از ایشان خانه‌ای با نام کعبه نداشته ایم. دسته دیگر معتقدند که کعبه پیش از حضرت ابراهیم علیه السّلام ساخته شده و ایشان آن را تجدید بنا کرده اند. بسیاری از این دسته، بانی بیت را حضرت آدم علیه السّلام می دانند.

برای جمع میان دو قول می توان گفت که کعبه توسط حضرت آدم علیه السّلام و در موضعی از پیش تعیین شده ساخته شد، ولی با طوفان نوح از بین رفت. پس با راهنمایی خداوند و به دست ابراهیم علیه السّلام این بنا تجدید و مراسم عظیم و مناسک و عبادت بزرگ حجّ به آن حضرت تعلیم شد. به عبارت دیگر، حضرت ابراهیم نقشی هم پایه حضرت آدم علیه السّلام در حیات کعبه دارد.

روایت اهل بیت (ع) از ساخت خانه خدا

به گزارش مهر، پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله: خداوند جبرئیل را نزد آدم و حوا فرستاد و به آن دو فرمود: برای من خانه‌ای بسازید. جبرئیل برایشان نقشه کشید. آدم حفر می کرد و حوّا (خاک را) منتقل می کرد، تا به آب رسید.

از زیر آن ندا آمد: بس است ای آدم! پس چون خانه را ساختند، خداوند به او وحی فرمود که برگرد آن طواف کند و به او گفته شد: تو اولین کسی و این اولین خانه است. سپس قرنها گذشت، تا آن که حضرت نوح آن را دیدار کرد، بعد قرنها گذشت، تا آن که حضرت ابراهیم، پایه های آن را برافراشت.

امام باقر علیه السّلام : امّا آغاز این خانه، چنان بود که خداوند به فرشتگان فرمود: "من در زمین جانشین قرار می‌دهم". فرشتگان پاسخ دادند: "آیا در آن کسی را قرار می‌دهی که در آن فساد می کند و خونها را می ریزد؟" .

خداوند از فرشتگان روی گرداند. آنها دیدند که این رویگردانی از خشم خداست. پس به عرش او پناهنده شدند. خداوند به یکی از فرشتگان فرمان داد تا در آسمان ششم، در برابر عرش او خانه ای برایش بسازد به نام "ضُراح" ، که آن را برای آسمانیان قرار داد که هر روز 70 هزار فرشته طوافش می کنند و باز نمی گردند و استغفار می کنند.

پس چون آدم به آسمان دنیا فرود آمد، خداوند فرمانش داد که این خانه را ـ که در مقابل آن بود ـ ترمیم کند. پس خداوند این را برای آدم و نسل او قرار داد، همچنان که آن خانه را برای آسمانیان قرار داده بود.

امام باقر علیه السّلام : خداوند فرشتگان را فرمان داد که در زمین برای او خانه ای بسازند، تا هر که از فرزندان آدم گناه کند، بر گرد آن طواف نماید ـ آن گونه که فرشتگان عرش خدا را طواف می کنند ـ تا از آنان خشنود شود، همچنان که از فرشتگان راضی شد. پس در محلّ کعبه، خانه ای ساختند که زمان طوفان بالا برده شد، که اکنون در آسمان چهارم است، هر روز 70 هزار فرشته بر گرد آن طواف می کنند و هرگز به سوی آن بر نمی گردند. حضرت ابراهیم هم برپایه همان، کعبه را بنا نهاد.

ابو خدیجه: به امام صادق علیه السّلام عرض کردم: چرا کعبه را بیت العتیق (خانه آزاد) نام نهاده اند؟ فرمود: خدای متعال از بهشت، حجرالأسود را برای آدم فرود آورد. خانه کعبه دُرّی سفید بود.

پس خداوند آن را به آسمان بالا برد و پایه اش باقی ماند. پس آن در مقابل این خانه است، هر روز 70 هزار فرشته وارد آن می شوند که هرگز دوباره به سوی آن بازنمی گردند. خداوند به ابراهیم و اسماعیل علیهما السّلام فرمان داد، که کعبه را بر همان پایه ها بنا نهند.

امام باقر علیه السّلام : چون خداوند، آدم را از بهشت فرود آورد، فرمود: من همراه تو خانه ای فرود می آورم که بر گرد آن طواف شود، آن چنان که عرش من طواف می شود و نزد آن نماز خوانده شود، همچنان که نزد عرش من نماز خوانده می شود. زمان طوفان، خانه به بالا برده شد.

پیامبران خانه خدا را حج می کردند ولی جای آن را (دقیقاً) نمی دانستند، تا آن که خداوند جای آن را برای حضرت ابراهیم مشخّص کرد. او هم خانه را از (سنگِ) پنج کوه بنا کرد: کوه حرا، ثَبیر، لبنان، طور و حمر.

امام صادق علیه السّلام: جایگاه کعبه، سرزمینی مرتفع و سفید بود که همچون خورشید و ماه می درخشید، تا آن که از دو فرزند آدم، یکی آن دیگری را کشت، پس سیاه شد. چون آدم فرود آمد، خداوند همه جای آن زمین را برای او بالا آورد، تا آن را دید. سپس فرمود: همه این از آنِ توست. گفت: خدایا، این زمین سفید درخشان چیست؟ فرمود: آن زمین من است.

امام علی علیه السّلام در شرح یکی از آیات قرآن می فرمایند: اولین خانه ای که برای مردم قرار داده شد و خجسته بود و در آن هدایت و رحمت و برکت بود (کعبه بود) و ابراهیم نخستین کسی بود که آن را بنا کرد. سپس قومی از عرب و ازطایفه جُرهُم آن راساختند. سپس ویران شد، قریش دوباره آن را بنا کرد.

جمعه های انتظار

جمعه های انتظار
همواره انتظار مي كشم روز موعودی را كه با خورشيد خواهی آمد و نام تو را تمام درختان ، گاه بهار زمزمه خواهند كرد . و تو اي آفتابی ترين! در اين تكرار تاريكی ببار و از روشنی ، از خوبی ، از دانايی ، از عشق ، از ايمان و از اميد برايمان بگو .
اكنون كه زبان از لب مي ترسد و شب از روز ، اشک در چشم‌ها يخ بسته و دست‌ها ملتمسانه تو را مي جويند و عدالت تو را طلب می كنند ، اكنون كه شامگاهان آغشته است به كلاغانی شب رنگ ، به دنبال چشمان خورشيدی ‌ات ، ما دست به دعا برمی داريم و نرگس‌ها آمدنت را از نسيم مي جويند .
حضرت موعود ! آيا كوير تشنه جانمان را به ضيافت پاک و روشن باران لطفت دعوت نمی كنی ؟!
ای هميشه جاويدان ! بيا كه در اين بن بست هر كوچه ای ، ديده تری از پس دريچه اي تاريک ، انتظار تو را می كشد.
غروب‌های دلگير جمعه‌های انتظار ، صداي حزن ‌انگيز دعای سمات را در بغض سرخ آسمان می‌پراكند و اين لحظات ملكوتی مرا بيشتر و بيشتر مشتاق ديدار تو می‌نمايد .
اي مايه تسلی ، ای دوست ! اكنون كه گاهواره زمين ، سنگين و خوفناک ، با لای لای ظلمت ، با لای لای غم ، زين سو به سوي ديگر می رود ، طنين گام‌های روشن و وعده داده توست كه پروانه های غمگين را دوباره آزادی و اشتياق پريدن می بخشد و نخل‌های پريشان را نام تو ، چون آفتاب ، آغاز آشنايی با زندگی‌ست .
بيا و سينه دردمند زمين را از درد و رنج آزاد گردان و عدل وعده داده شده را برايمان در هاله‌ای از نوری جاودان به ارمغان بياور كه ديدگان اشكبارمان را با تمام جمعه‌هايی كه آمدند و تو نيامدی دخيل بسته ايم .
دلمان گرفت از اين همه ستم ، از اين همه غم .

انتظار كی به سر می‌آيد اي امام قائم و ای وجود دائم !

معه‌ها همه بارانی‌ست؛
كجایی ای خورشید؟
مردمكانم، چندان به دیدار تو سعی كردند، كه چشمانم، چشمه‌ی زمزم شد.
اما چه سود كه اسماعیل دلم، جز به ترنم نگاه تو سیراب نمی‌شود.
كجایی ای باران!
آری تو روح بارانی!
این قطرها، بی تو مرا خیس نمی‌كنند.
بیا كه كویر دلم خشكیده‌ست.
بیا خورشید، بیا باران، بیا ای جان جانان! بیا ای بهار دوران...

تحلیل‌گر: امریکا و اسرائیل آماده جنگ با سوریه هستند

تحلیل‌گر: امریکا و اسرائیل آماده جنگ با سوریه هستند

شبکه پرس تي‌وي با رندي شرت، از سازمان «منزلت، حقوق بشر و صلح» ساکن واشنگتن مصاحبه‌اي را در اين رابطه ترتيب داده است که متن آن در زير مي‌آيد:



پرس تي‌وي: اکنون نزديک به دو سال است که همه گونه فشار به سوريه اعمال شده است و دولت اين کشور همچنان پابرجاست. اين امر نشان‌دهنده اين نيست که دولت اسد مردمي و مشروع است؟

شرت: قطعا به نظر من هم همين مي‌رسد.

پرس تي‌وي: شاهد اين هستيم که مخالفان سوري به جاي مذاکره تنها به خشونت روي آورده‌اند. اگر تنها روش مبارزه آن‌ها تروريسم است، چگونه قادر خواهند بود که بر سوريه حکمراني کنند؟

شرت: خوب از طريق ترور و وحشت حاکميت مي‌کنند. شما با يک ليبي ديگر روبرو خواهيد شد. شما با وضعيتي مشابه وضعيت عراق قبل پيش از آنکه شيعيان رهبري اين کشور را به دست بگيرند و به آن ثبات ببخشند، روبرو خواهيد شد. آن‌ها (مخالفان دولت سوريه) هيچ تمايلي به برقراري ثبات ندارند.

حقيقت اين است که سوريه يکي از بزرگ‌ترين دخاير گاز طبيعي را که جديدا کشف شده است، دارد. ذخايري که اروپايي‌ها مي‌خواهند آن را بدزدند. در عين حال، قطري‌ها که گاز طبيعي دارند، نمي‌خواهند در اين زمينه رقابت ايجاد شود.

سوريه گنجينه‌اي از منابع طبيعي را دارد که اروپا به آن نياز دارد زيرا آن‌ها ديگر نمي‌خواهند از انرژي هسته‌اي و گاز کربن ديوکسيد توليد کننده سوخت استفاده کنند. بنابراين اروپا قصد غارت و دزدي دارد. آن‌ها هيچ اهميتي به مردم سوريه نمي‌دهند.

آن‌ها گروهي از دزدان را وارد کشور سوريه کرده‌اند تا اين کشور را به يغما برده و آن را ويران کنند و اهميتي نيز به اين مسئله نمي‌دهند. اين همان کاري است که آن‌ها در آفريقا و ديگر جاها کرده‌اند.

پرس تي‌وي: با توجه به ترکيه و افزايش اخير خشونتي که اين کشور عليه سوريه اعمال مي‌کند، به نظر شما احتمال وقوع جنگ بين اين دو کشور تا چه حد است؟

شرت: احتمال آن بسيار زياد است. اما نه فقط بين اين دو کشور. اسرائيل نيز نيروهايي را به ارتفاعات جولان فرستاده است تا دولت محاصره شده اما دلاور بشار اسد را پريشان کند. سربازان انگليسي و امريکايي نيز در اردن هستند. همه اين مزدوران و تروريست‌ها نيز در ترکيه هستند. همچنين ارتش ترکيه هم هست.

ناتو مانند يک خانواده نامشروع است. خانواده‌اي که در آن يک زن چندين فرزند نامشروع دارد. اگر شما به يک فرزند آن دست بزنيد، بايد با همه آن‌ها مبارزه کنيد.

بنابراين، اگر ترکيه وارد درگيري با سوريه شود، تمام جنايتکاران عضو ناتو به سوريه حمله خواهند کرد. و اين حمله و تجاوزي از سمت اردن خواهد بود.

اسرائيلي‌ها نيز يک پيمان انتقال گاز طبيعي دارند.

بنابراين، همه اين افراد به دنبال سرقت منابع طبيعي سوريه هستند و مي‌خواهند دولت آن را نابود کنند و از آن خلاص شوند. وضعيتي بسيار مشابه ليبي.

پرس تي‌وي: چقدر احتمال دارد که در صورت وارد عمل شدن ناتو، روسيه و چين نيز وارد عمل شوند؟

شرت: در واقع بهترين کار براي روس‌ها و چيني‌ها اين است که حرف بزنند و وارد عمل بشوند و همچنين کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد نيز عليه اين جنگ و ديوانگي صحبت کنند.

اين اتفاق بايد قبل از انتخابات امريکا رخ دهد. زماني که مي‌بينيد، ميت رامني، نامزد جمهوري خواه انتخابات امريکا مانند شخصيت فرانکنشتاين تنها با چهره‌اي متفاوت ممکن است، رئيس جمهور بعدي امريکا شود، بايد زودتر وارد عمل شد. رامني اساسا دنباله رو و تابع صهيونيست‌هاي جنگ طلبي است که ممکن است به راحتي جنگ جهاني سوم را رقم بزنند.

سایه پهپاد ایرانی حزب الله بر سر دیمونا

سایه پهپاد ایرانی حزب الله بر سر دیمونا

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، یک هواپیمای بدون سرنشین وارد فضای سرزمین‌های اشغالی شده و با طی مسیری در حدود 300 کیلومتر و عبور از روی مهمترین مراکز نفتی و نظامی اسراییل، طی سه ساعت، خود را به نزدیکی اصلی ترین مرکز تاسیسات هسته ای این رژیم یعنی نیروگاه دیمونا در عمق صحرای نقب می‌رساند اما این نفوذ تا مدتها از دید رادارهای فوق پیشرفته پنهان بوده و حتی پس از کشف و انهدام نیز تا چند روز، به معمای لاینحل سردمداران این رژیم تبدیل می‌شود.

گرافیک مسیر حرکتی پهپاد ایوب

این مروری کوتاه و اجمالی بود بر جدیدترین سناریوی حزب الله لبنان برای غافلگیری ارتش شکست ناپذیر! صهیونیستی؛ ماجرایی که برای چندمین بار، حیثیت این رژیم را بر سر آنچه که سالها به آن افتخار می‌کرد لکه دار می‌کند: ورود یک شی پرنده به فضای سرزمینی که به گفته منابع نظامی غربی، پیشرفته ترین سامانه‌های راداری و دفاع موشکی با نام «گنبد آهنین» از آن دفاع می کنند.

استتار بخشی از سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

سیستم دفاع ضدموشکی «گنبد آهنین» یک سامانه دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌ شده توسط صنایع دفاعی رافائل اسرائیل برای مقابله با انواع موشک ها و تهدیدات هوایی علیه سرزمین های اشغالی است و بنا بر ادعای فرماندهان ارتش صهیونیستی توانایی تشخیص آن را دارد که کدام موشک به سمت مناطق مسکونی و کدام به سمت مناطق بی‌خطر میرود و از قابلیت درگیری با چندین هدف و شبکه محور بودن چندین سیستم فعال در منطقه که با هم همیشه در حال تبادل اطلاعات می باشند نیز برخوردار است.

اسراییل مدعی است این سیستم تنها در یک ماه توانسته است 80 درصد از 300 راکتی که از غزه به سمت سرزمین اشغالی شلیک شده را مهار کند.

ادامه نوشته

آیا هندوها به منجی معتقدند؟

آیا هندوها به منجی معتقدند؟

[متن زیر پاسخ حجت الاسلام سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به پرسشی در رابطه با اعتقاد پیروان آیین های هندو به موعود است که توجه شما را به مطالعه ی آن جلب می کنیم.

در آیین‌ های هندوان و کتاب ‌های آنان نیز، همانند دیگر ادیان و آیین ‌ها، سخن از نجات‌ دهنده و موعود آمده است، از جمله در کتاب "مهابهاراتا" و کتاب "پورانه‌ها" در این باره مطالبی آمده است.

همه ادیان معتقدند که در پایان هر دوره‌ای از تاریخ، بشر از لحاظ معنوی و اخلاقی رو به انحطاط می‌رود، و چون طبعاً و فطرتاً، درحال هبوط و دوری از مبدأ است و مانند احجار به سوی پایین حرکت می‌کند، نمی ‌تواند به خودی خود به این سیر نزولی و انحطاط معنوی و اخلاقی خاتمه دهد. پس ناچار روزی یک شخصیت معنوی بلند پایه، که از منبع وحی و الهام سرچشمه می‌گیرد ظهور خواهد کرد و جهان را از تاریکی جهل و غفلت و ظلم و ستم نجات خواهد داد. در این مورد در آموزه‌های هر دینی به صورت رمز، به حقایقی اشاره شده است، که با معتقدات آیین‌های دیگر توافق و هماهنگی کامل دارد. مثلاً در کیش هندو، در کتب پوراناpurana))، شرح مفصلی، در باره دوره آخر عصر کالیkali) )، یعنی: واپسین دوره قبل از ظهور دهمین آواتاری ویشنو درج گردیده است.

محمّد بهشتی در کتاب "ادیان و مهدویّت، صفحه ی 18 و 19 در این باره نوشته است: "در کتاب شاکمونی که از اعاظم کفره ی هند است و به عقیده پیروانش پیامبر صاحب کتاب آسمانیست، اشاره به وحدت دیانت در زمان آن پرچم دار روحانی جهان کرده و می گوید:

پادشاهی و دولت دنیا به فرزند سیّد خلایق دو جهان(کشن) بزرگوار تمام شود. وی کسی باشد که بر کوه ‌های مشرق و مغرب دنیا حکم براند و فرمان کند و بر ابرها سوار شود و فرشتگان کارکنان او باشند و جن و انس در خدمت او شوند و از سودان که زیر خط استواست تا ارض تسعین که زیر قطب شمالی است و ماوراء بحار را صاحب شود و دین خدا یک دین شود و دین خدا زنده گردد و نام او ایستاده باشد و خداشناس باشد."

و نیز سیّد اسد‌الله شهیدی در کتاب "ظهور حضرت مهدی (عج) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان" صفحه ی 273 بخشی از باور هندوها را درباره ی منجی این‌گونه بازگو کرده است:

"در کتاب "اوپانیشاد" که یکی از کتاب‌های معتبر و از منابع هندوها به شمار می‌رود، بشارت به ظهور نجات‌ بخش چنین آمده است: "این مظهر ویشنو (مظهر دهم) در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفیدی، درحالی که شمشیر برهنه ی درخشانی به صورت ستاره ی دنباله ‌دار در دست دارد ظاهر می‌شود، شریران را تماماً هلاک می‌سازد، و آفرینش را از نو تجدید، و پاکی را رجعت خواهد داد ... این مظهر دهم در انقضای عالم ظهور خواهد کرد."

آیت الله دکتر محمدصادقی تهرانی(ره) در کتاب گرانسنگ "بشارات عهدین" صفحه ی 246 می نویسد: در کتاب "باسک" که از کتاب‌های مقدس هندوهاست، بشارت به منجی این ‌گونه آمده است: "دوره دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخرالزمان که پیشوای ملائکه و پریان و آدمیان باشد، و حق و راستی با او باشد، و آنچه در دریا و زمین‌ ها پنهان باشد همه را به دست آورد، و از آسمان ‌ها و زمین و آنچه باشد، خبر دهد، و از او بزرگ‌ تر کسی به دنیا نیاید."

همچنین محمّد بهشتی در کتاب" ادیان و مهدویّت" صفحه ی 20 چنین آورده است: در کتاب "پاتیکل" که از اعاظم هندوان و به زعم آنان صاحب کتاب آسمانی است راجع به دولت با سعادت مهدی(ع) این‌ گونه نقل کرده است: «چون مدّت روز تمام شود، دنیای کهنه نو شود و زنده گردد، و صاحب ملک تازه پیدا شود از فرزندان دو پیشوای بزرگ جهان که یکی "ناموس آخرالزمان" و دیگری "صدیق اکبر" یعنی وصی بزرگ‌ تر وی که پشن نام دارد و نام آن صاحب ملک تازه راهنما است".

منبع: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)

اخبار مهمی از عربستان/مذاکره بندر با عبدالله برای جانشینی!

اخبار مهمی از عربستان/مذاکره بندر با عبدالله برای جانشینی!

ولیعهد جدید سعودی هم عربستان را ترک کرد!



به گزارش شيعه آنلاين، یک دیپلمات سعودی که در یکی از کشورهای عربی شمال آفریقا فعالیت می کند، به خبرنگار الجوار خبر داد که شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی مذاکراتی با "ملک عبدالله" پادشاه عربستان کرده تا در آینده جانشین وی شود.

این دیپلمات عربی در ادامه افزود: شاهزاده بندر در دیدار خود با ملک عبدالله مورد خطراتی که عربستان سعودی را در زمان فعلی تهدید می کند، توضیحاتی ارائه داد و خطاب به وی گفت "کشور نیاز دارد که پس از شما یک فرد امنیتی روی کار بیاید زیرا منطقه در وضعیت حساسی به سر می برد. در غیر این صورت احتمال دارد که دامنه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف سعودی گسترده شود و حکومت سعودی را به خطر اندازد".

گفتنی است شاهزاده بندر، 25 سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا بود و از حمایت این کشور برخوردار است زیرا رابطه بسیار خوب و تنگاتنگی با مقامات و سیاستمداران مختلف آمریکایی دارد.

چند ماه پیش خبری نیز در رسانه های مختلف جهان عرب منتشر شد که از احتمال کودتای شاهزاده بندر با حمایت آمریکا پس از مرگ ملک عبدالله حکایت داشت.

قابل ذکر است این دیدار و مذاکره "بندر بن سلطان" با ملک عبدالله در حالی انجام شد که شاهزاده "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد سعودی چند روز پیش اولین سفر خارجی خود پس از تصدی پست ولیعهدی را آغاز کرد.

رسانه های سعودی ضمن اعلام خبر سفر شاهزاده سلمان، مدعی شدند که او برای گذراندن دوران مرخصی و استراحت به دو کشور مراکش و اسپانیا سفر کرده اما برخی احتمالات هم وجود دارد که او برای انجام برخی معاینات پزشکی این سفر را انجام داده است.

ولیعهد جدید سعودی هم عربستان را ترک کرد!

منابع عربستانی اعلام کردند که شاهزاده سلمان نیز با هدف درمان از عربستان خارج شده اما رسانه ها مدعی شدند که برای گذراندن تعطیلات به خارج رفته است.

به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های عربستانی از خروج شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد سعودی خبر دادند.
این رسانه ها پس از اعلام این خبر مدعی شدند که برای گذراندن تعطیلات به خارج رفته است. به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های عربستانی از خروج شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد سعودی خبر دادند.

این رسانه ها پس از اعلام این خبر مدعی شدند که او برای گذراندن تعطیلات از عربستان خارج شده و قرار است تعطیلات خود را در مراکش و اسپانیا بگذراند.

گفته می شود این اولین سفر خارجی ولیعهد سعودی پس از تعیین شدنش در این پست به شمار می رود. وی 18 ژوئن گذشته پس از مرگ شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد سابق، جانشین وی شد.

ولیعهد سعودی در حالی از عربستان خارج شد که از بازگشت «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی به کشورش چند روز بیشتر نمی گذرد. پادشاه سعودی برای درمان به خارج از عربستان سفر کرده بود.

برخی منابع عربستانی اعلام کردند که شاهزاده سلمان نیز با هدف درمان از عربستان خارج شده اما رسانه ها مدعی شدند که برای گذراندن تعطیلات به خارج رفته است. وی چند سال پیش نیز برای درمان زیر تیغ جراحی رفت.

http://www.shia-online.ir/article.asp?id=25481&cat=1

http://www.shia-online.ir/article.asp?id=25378&cat=1

ظاهراً تحولات مهمی در پس پرده ظاهراً نیمه آرام عربستان وجود دارد که به زودی و با گذشت زمان برملا خواهد شد ، آیا آرامش کنونی عربستان آرامش قبل از طوفان است؟

آقا مرا به غلامی قبول کن!

آقا مرا به غلامی قبول کن!

ارباب نازنینم شرمنده تو هستم/عالمی در قدومت قیام کرده اند ای بهار انسانها

دوستان عزیز منتظر، متن ادبی زیبای زیر رو تقدیم همه عاشقان اقا بقیه الله (عج) تقدیم می کنم به امید روزی که در رکاب اقا باشیم و اون روز صد البته نزدیک است ضمنا متن ادبی زیر از وبسایت رایحه ظهور برداشته شده و جا داره از دوستان عزیزمون در این وبسایت مخصوصا علی اصغر عزیز تشکر کنم.... 

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام


آقای من چه بگویم ، که همه را می دانی ، از خودم بهتر! اما بگذار تا بگویم ، همه را ، هم برای تو و هم برای خودم!

بگذار بگویم از شرمندگی بینهایتم از نگاه مهربانت! از قلب رئوف و اشکهای پنهانت

از چشم انتظاری سالهایت که بر در خیمه انتظار چشم به راهم بوده ای ، شاید که دل از دنیا برکنم و عازم کوی تو شوم ، اما نشدم ، ماندم و در مرداب غفلت و عادت و گناه ، هر روز ظلمانی تر از دیروز فراموشت کردم.

از آه و ناله ات بگویم که چه مظلومانه از دست من به مادر مظلومه ات شکایت بردی و من چه بی پروا بر ناله ی تو آرام گرفتم ، دانستم و کاری نکردم ، دیدم و خروشی بر خود برنیاوردم ، همچنان بر مرکب جهل و خودخواهی و هوی نفس تاختم!

بگویم از لحظه ای که مرا از فراق خود ترساندی و من آن چنان غرق در غفلت بودم و شاید مطمئن به آقایی تو ، که آن را جدی نگرفتم ، اما تو دیگر با من آشتی نکردی ...

و اینک سالهاست که با من قهری....

هرچند هوایم را بسیار داری و تنها یاورم هستی در کوران سختی ها و خطرات و من هنوز که هنوز است در خوابی عمیقم

می بینی مولای من! در دوری از تو چه دلها که نبستم ، به هرچیز و هر کس ، اما هنوز جز دل شکسته ای ندارم ، در دوری از تو ! به دنبال سراب عشق چه صحراها که ندویدم و چه اشکها که نریختم ، چه دلتنگی ها که نکشیدم اما جز ذلت و تنهایی هنوز که هنوز است بهره ای نبرده ام !

مولای من! محبوب من تویی! معشوق من تویی! چرا پرده ها را به کناری نمی زنی ؟! چرا مرا مهمان نگاهی نمی کنی؟! چرا مرا به منتهای آرزوهایم نمی رسانی ؟! چرا کار را تمام نمی کنی ؟! چرا با تیر عشقت قلبم را نشانه نمی روی؟ چرا مرا با اسیر تو بودن از همه بندها خلاصی نمی بخشی؟

من از خودم خسته ام ، در طلب شراب بیخودی ام ، من از آزادی خسته ام ، من به دنبال اسارت توام ، می خواهم دربند تو باشم ، چه صفایی دارد اسیر تو بودن! گرفتار تو بودن ، بیچاره تو بودن ای چاره بیچارگان!

دوست دارم ، زبانم جز به نام تو و برای تو باز نشود ، دوست دارم ، شبانه روز در تنهایی هایم جز با تو نجوا نکنم ، با خیال تو ، به یاد تو و برای تو!

بقیه متن زیبا در ادامه ....

بهار مي آيي

بهار مي آيي

بر اسب پاك محبت سوار مي‌آيي
چه دلنشين و عجب باوقار مي‌آيي
ميان برف دلم صد بنفشه روييده است
از آن زمان كه شنيدم بهار مي‌آيي
تمام دلهره‌‌ها اشتياق شد آن روز
كه پير گفت تو با ما كنار مي‌آيي

به پيش پاي تو ياران پياله مي‌شكنند
شبي كه غرق نگاهي خمار مي‌آيي
دلم قرار ندارد هلا نسيم سحر
بيا بيا كه تو از شهر يار مي‌آيي
به سوي نرگس چشمان مانده بر راهم
تو از بلندي يك انتظار مي‌آيي
نگاه مدّعي انگار خواب بود و نديد
تو را كه وقت سحر چند بار مي‌آيي
و آخرش كه به سر مي‌رسد صبوري شهر
ميان كوچه تو با ذوالفقار مي‌آيي

قاسم صرافان

خدا كند ...

خدا كند اين روزگار نابسامان، كابوسي بيش نباشد. خدا كند ... خدا كند ديگر از اين خواب نحس، بيدار شويم! چشم بماليم، رخي بشوييم تا باورمان شود كه تو هستي...
آقا جان ! ديگر از حرف، خسته ايم... بس كه گفتيم منتظريم، اما حتي روز شمار دلمان را به وقت ديار تو گم كرديم.
گرچه عمري است كه بي تو بودن را سر كرديم بدون گفتن حتي آخي...
اما اگر سنگ هم باشيم، ديگر از فشار حادثه ها ترك برداشتيم.
مرديم بس كه از دل سنگ خود، خارها پرورانديم تا روح تو را بيازارند و خود خار نشديم كه وجود گل آراي تو را حافظ باشيم...
حالا كه ديگر حرفي براي گفتن نمانده، مي خواهم تو خود حرف آخر دلم باشي...
مي خواهم مرا از دست غفلت بخري و در راه خدا آزاد كني...
خيلي مهم است كه نردبان پله آخر داشته باشد. نه؟!
پس تو، پله آخر دلم، براي رسيدن به خدا باش!!!

در آخرالزمان؛ سرّى در طبیعت باقى نمی ‏ماند !

در آخرالزمان؛ سرّى در طبیعت باقى نمی ‏ماند !

احادیث فراوانی درخصوص مشخصات دوران ظهور حضرت در کتب برادران اهل سنت و شیعه وجود دارد. در این یادداشت سخنانی از امیرالمومنین علی(علیه السلام) را بازگو می کنیم. شناخت مشخصات دوران ظهور تا حد فراوانی وظیفه محبان حضرت را روشن می کند. در این حدیث امام علی(علیه السلام) با بیانی فصیح، وضع جهان و انسان را در زمان ظهور بازگو کرده اند.
در بخشی از این سخن گوهربار آمده است:


"ناراحتى مردم فقط این است که اگر بخواهند یک صدقه‏اى بدهند و یک کمکى به کسى کنند، یک نفر [مستحق‏] پیدا نمى‏کنند؛ یک فقیر در روى زمین پیدا نخواهد شد. زمین پاره‏هاى جگر خودش را بیرون مى‏دهدسرّى در طبیعت باقى نمى‏ماند مگر اینکه به دست او کشف مى‏شود"
در ادامه متن کامل حدیث را می خوانیم: امیرالمۆمنین على(علیه السلام) در نهج البلاغه مى‏فرماید:
حَتّى‏ تَقومَ الْحَرْبُ بِکُمْ عَلى‏ ساقٍ، بادِیاً نَواجِذُها، مَمْلوءَة اخْلافُها، حُلْواً رَضاعُها، عَلْقَماً عاقِبَتُها.
پیش‏بینى مى‏کند که قبل از ظهور حضرت مهدى آشوب عجیب و جنگ هاى بسیار مهیب و خطرناکى در دنیا هست. مى‏فرماید: جنگ روى پاى خودش مى‏ایستد، دندان هاى خودش را نشان مى‏دهد. مثل یک درنده‏اى که دندان نشان مى‏دهد؛ شیرِ پستان خودش را نشان مى‏دهد، یعنى آن ستیزه‏جویان و آتش افروزان جنگ نگاه مى‏کنند مى‏بینند این پستان جنگ خوب شیر مى‏دهد. یعنى به نفعشان کار مى‏کند، اما نمى‏دانند که عاقبتِ این جنگ به ضرر خودشان است.
"حُلْواً رَضاعُها" دوشیدنش خیلى شیرین است اما "عَلْقَماً عاقِبَتُها" عاقبتش فوق العاده تلخ است.
زمین مى‏آید مثل یک غلام درحالى که تسلیم است. کلیدهاى خودش را در اختیار او قرار مى‏دهد (اینها همه تعبیر و بیان است) یعنى دیگر سرّى در طبیعت باقى نمى‏ماند مگر
اینکه به دست او کشف مى‏شود، مجهولى در طبیعت باقى نمى‏ماند مگر اینکه در آن دوره کشف مى‏شود
"الا وَ فى غَدٍ وَ سَیَأْتى غَدٌ بِما لا تَعْرِفونَ" بدانید که فردا دنیا آبستن چیزهایى است که هیچ پیش‏بینى نمى‏کنید، نمى‏شناسید و آگاه نیستید، ولى بدانید هست و فردا با خود خواهد آورد.
"یَأْخُذُ الْوالى مِنْ غَیْرِها عُمّالَها عَلى‏ مَساوى اعْمالِها" اول کارى که آن والى الهى مى‏کند این است که عمال و حکام را یک یک مى‏گیرد، اعوان خودش را اصلاح مى‏کند، دنیا اصلاح مى‏شود.
"وَ تُخْرِجُ لَهُ الْارْضُ افالیذَ کَبِدِها"زمین پاره‏هاى جگر خودش را بیرون مى‏دهد؛ یعنى زمین هر موهبتى که در خودش دارد از هر معدنى، و هر استعدادى که شما تصور کنید، همه را بیرون مى‏دهد؛ هرچه تا امروز مضایقه کرده بیرون مى‏دهد.
"وَ تُلْقى الَیْهِ سِلْماً مَقالیدَها" زمین مى‏آید مثل یک غلام درحالى که تسلیم است. کلیدهاى خودش را در اختیار او قرار مى‏دهد (اینها همه تعبیر و بیان است) یعنى دیگر سرّى در طبیعت باقى نمى‏ماند مگر اینکه به دست او کشف مى‏شود، مجهولى در طبیعت باقى نمى‏ماند مگر اینکه در آن دوره کشف مى‏شود.
"فَیُریکُمْ کَیْفَ عَدْلُ السّیرَةِ" آن وقت او به شما نشان خواهد داد که عدالت واقعى یعنى چه...

ادامه نوشته

فتنه‌های بحران‌ساز آخرالزّمان

فتنه‌های بحران‌ساز آخرالزّمان'

حضرت علی(ع)، منشأ فتنه‌ها را چنین بیان نموده‌اند: «همانا از دو خصلت بر شما هراسانم؛ پیروی از هوای نفس و آرزوی طولانی، امّا پیروی از هوای نفس از حق باز می‏داردو امّا آرزوی دراز، آخرت را در طاق نسیان می‏نهد. همانا دنیا، پشت‌کنان، کوچ کرده و می‏رود و آخرت، کوچ کرده و به سوی ما می‏آید و هر کدام را فرزندانی است. پس شما از فرزندان آخرت باشید و از فرزندان دنیا نباشید؛ زیرا امروز کار هست و محاسبه نیست و فردا محاسبه هست و کار نیست و همان فتنه‏ها و آشوب‏ها از هواپرستی آغاز می‏شود و از احکام بدعت و خود پرداخته، شروع می‏گردد. در این احکام خود پرداخته با خدا مخالفت می‏شود و مردانی در عهده‌دار شدن آنها، به جای مردانی دیگر می‏نشینند.



اگر حق خالص در میان بود، اختلاف به چشم نمی‏خورد و اگر باطل محض در میان بود، بر هیچ خردمندی پوشیده نمی‏ماند؛ لیکن مشتی از حق و مشتی از باطل برگرفته شده و با هم آمیخته گردیده و اینجاست که شیطان به دوست‌داران خود چیره می‏گردد و کسانی رهایی می‏یابند که از طرف خداوند، عاقبت نیکی برای آنها رقم خورده باشد.

همانا من از رسول خدا(ص) شنیدم که می‏فرمود: «چگونه خواهید بود، زمانی که فتنه‏ای شمارا در برگیرد که در آن کودکان بیش از آن به نظر می‏رسند که هستند [سنّ و سالشان بیشتر به نظر می‏رسد] و جوانان به پیری می‏رسند. مردم به کژراهه می‏روند و آن را چونان سنّت خویش می‏گزینند و هر گاه بخشی از آن به روش درست تبدیل گردد، گفته می‏شود سنّت دگرگون شده است و این در نظر مردم کاری زشت آید و در پی آن، بلایا شدّت یابند و نسل به اسارت برده شود.

سپس فتنه و آشوب آنان را بکوبد؛ چنان که آتش هیزم را می‏کوبد و آسیاب طعمه خود را. آنها دین می‏آموزند؛ امّا نه برای خدا و دانش می‏جویند؛ امّا نه برای عمل و به وسیله کار آخرت، دنیا را می‏طلبند.»11در بیانات آن حضرت، صحبت از فتنه فراگیری است که در آخرالزّمان، میان تمام مسلمانان رخ می‌دهد که تا زمان ظهور ادامه می‌یابد:از پیامبر اکرم(ص) شنیدم که فرمود:

«جبرئیل به نزدم آمد و گفت: یا محمّد! به زودی در امّتت فتنه به پا خواهد شد. پرسیدم: چگونه از آن می‌توان خارج شد؟ گفت: در کتاب خدا خبر پیشینیان و آنها که پس از شما می‌آیند و حکم (آنچه) ما بین شما (رخ می‌دهد) آمده است. فاصل میان حقّ و باطل است و هزل نیست، هر ستم‌کاری که بدان عمل نکند، خداوند او را در هم می‌شکند و هر کس جز در آن به دنبال هدایت باشد، خداوند گمراهش خواهد ساخت. ریسمان محکم الهی و ذکر حکیم و صراط مستقیم است.»12در دیگر روایات حضرت امیر(ع)، دسته نجات یابنده را خود و شیعیانشان13 و تمام پیروان خویش،14 معرفی نموده‌اند.


«رسول خدا(ص) به من فرمود: «شبی که مرا به آسمان‌ها بردند، قصرهایی دیدم که از یاقوت سرخ و زبرجد سبز و درّ و مرجان و طلای خالص بود، کاه‌گل آنها از مشک خوشبو و خاکش از زعفران و دارای میوه و نخل خرما و انار بود و حوریه‏ و زن‌های زیبا و نهرهای شیر و عسل که بر روی درّ و جواهر می‏گذشت و در کنار آن دو نهر خیمه‏ها و غرفه‏هایی بنا شده بود و در آنها خدمت‌کارها و پسرانی بودند و فرش‌هایش از استبرق و سندس و حریر بود و طناب‌هایی در آنها بود. گفتم: «ای حبیب من، جبرئیل! این قصرها از آن کیست؟ و قصّه آنها چیست؟» جبرئیل گفت: این قصرها و آنچه در آن است و چندین برابر آن، مخصوص شیعیان برادرت و جانشین تو، پس از تو بر امّت علی است و ایشان را در آخرالزّمان به نامی که دیگران را آزار دهد، بخوانند.

ادامه نوشته

تبریک ولادت امام رضا (ع)

ولادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت را خدمت اقا بقیه الله (عج) و همه شیعیان ان امام رئوف و مهربان تبریک عرض می کنم انشاالله زیارت حرم با صفای اقا امام رضا قسمت همه عاشقان ان حضرت بشه ..ضمنا امسال روز تولد من هم همزمان با ولادت با سعادت اقا امام رضا هست و انشاالله بنده حقیر لیاقت داشتن اسم زیبای امام رضا رو داشته باشم و فردا از خود اقا امام رضا (ع) هدیه روز تولدم رو بگیرم  انشاالله ...شعر زیبایی رو تقدیم همه عاشقان امام رضا و همه نوکران و خادمان ان امام عزیز و مهربان می کنم ...به امید ظهور هرچه زودتر فرزند عزیزشون اباصالح المهدی (عج)... 

بازار عشق بازی

با هرم دستهای تو گرما گرفته است

عشقت عجیب در دل من جا گرفته است

آرامشی شبیه به صحن و سرای تو

چشمان شوق را به تماشا گرفته است

جان من است! این که شبیه کبوتری

یک گوشه در کنار تو مأوا گرفته است

آقا به من اجازه ی پرواز می دهی

بالم زبس نشسته ام اینجا گرفته است

اینجا هزار پنجه ی خورشید پشت ابر

در انتهای غربت دریا گرفته است

هرکس که حاجتی زتو درخواست می کند

با چشمهای خیس تمنا گرفته است

دیدم کنار پنجره فولاد مادری

دستش تمام روزنه ها را گرفته است

"طفلی مریض دارم و دستم به دامنت!

آقا! ... دلم ز مردم دنیا گرفته است"

هر گوشه ای که می نگرم دل شکسته ای

با تو زبان به شکوه و نجوا گرفته است

معلوم نیست سیطره ی مهربانی ات

از این حریم تا به کجاها گرفته است

هر صحن و هر رواق تو هرجا به هر زبان

جمعیتی به ذکر شما پا گرفته است

هر چند عشق ناب تو آقا چو کیمیاست

بازار عشق بازی ات اما گرفته است

شک نیست هر که زائر شش گوشه می شود

از آستان لطف تو امضا گرفته است

هر کس هوای کوی ابالفضل می کند

از تو برات کرب و بلا را گرفته است

دست مرا بگیر ... مرا تا حرم ببر

کار دلم بدون تو بالا گرفته است...!

باری به دوش دارم و آهی به سینه ام

این سینه از برای تو آقا گرفته است

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد

سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، رییس جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: من از سرزمین ایران، سرزمین شکوه و زیبایی، سرزمین علم و فرهنگ، سرزمین حکمت و اخلاق، مهد فلسفه و عرفان و دیار مهر و نور، سرزمین دانشمندان، حکیمان، فیلسوفان، عارفان، ادیبان، سرزمین بوعلی سینا، فردوسی، مولوی، حافظ ، عطار، خیام و شهریار به نمایندگی از ملتی بزرگ و سرافراز، از پایه‌گذاران تمدن بشری و از میراث‌داران ارجمند جهانی و به نمایندگی از مردمانی آگاه، آزادیخواه، دوستدار صلح، مهربان و صمیمی که طعم تلخ تجاوزها و جنگ‌های تحمیلی را چشیده و عمیقاً قدرشناس ثبات و آرامشند، اکنون در جمع شما خواهران و برادران خود از سراسر جهان حضور یافته‌ام تا برای بار هشتم در هشت سال مأموریت خدمتگزاری به مردم شایسته کشورم، به جهانیان نشان دهم ملت شریف ایران همچون گذشته تابناکِ تاریخی‌اش، اندیشه‌ای جهانی دارد و از هرگونه تلاش و مجاهدت برای تأمین، توسعه و تحکیم صلح، ثبات و آرامش در جهان که البته تنها از طریق همفکری و همکاری و مدیریت مشترک میسر است، استقبال کرده و آن را مهم تلقی می‌کند.



وی افزود: اینجانب اینجا هستم تا پیام الهی و انسانی مردان و زنان فرهیخته کشورم را به شما حضار محترم و به همه مردم جهان ابلاغ کنم. پیامی که خداوند سخن ایران زمین سعدی علیه‌الرحمه در دو بیت ماندگار تاریخی به همه بشریت چنین هدیه کرده است:

بـنـی آدم اعضـــــای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چه عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوهــا را نمـــاند قرار

بخش پایانی سخنرانی:

آقای رئیس، دوستان و همکاران عزیز!

- استقرار صلح و امنیت پایدار و زندگی سعادتمند برای همه بشریت، گرچه یک ماموریت بزرگ و تاریخی، اما شدنی است. خداوند مهربان ما را در انجام آن تنها نگذاشته و آن را حتمی‌الوقوع دانسته است چرا که خلاف آن نقض حکمت است.

- او وعده داده است مردی از جنس مهربانی، عاشق مردم و عدالت گستر مطلق و انسان کامل حضرت مهدی(عج) به همراه حضرت مسیح(ع) و صالحان می آید و با بهره گیری از ظرفیت های وجودی مردان و زنانِ شایسته همه‌ ملت ها؛ تأکید می کنم با بهره گیری از ظرفیت های وجودی مردان و زنانِ شایسته همه ملت ها جامعه‌ بشری را در رسیدن به آرمان های با شکوه و جاودانه‌اش راهبری خواهد کرد.


- ظهور منجی آغازی دیگر، تولدی دوباره و زنده شدن مجدد است. آغاز استقرار صلح و امنیت پایدار و زندگی واقعی است.

- آمدن او پایان ظلم، بداخلاقی، فقر و تبعیض و آغاز عدالت و عشق و همدلی است.

- او می آید تا دوران شکوفایی حقیقی انسان و نشاط و شادمانی واقعی و پایدار آغاز شود.

- او می آید تا با زدودن پرده های جهل، خرافه و تعصب و گشودن دروازه های علم و آگاهی، دنیایی سرشار از دانایی بر پا کند و زمینه مشارکت فعال و سازنده همگان را در مدیریت جهانی فراهم سازد.


- او می آید تا مهربانی و امید و آزادی و کرامت را به همه انسانها هدیه کند.

- او می آید تا آدمیان طعم دلپذیر انسان بودن و شهد شیرین با انسان زیستن را تجربه کنند.

- او می آید تا دست ها به گرمی در هم و قلب ها سرشار از عشق با هم و اندیشه‌ها پاک و هماهنگ بر هم، در خدمت امنیت، رفاه و سعادت جامعه بشری درآید.


- او می آید تا همه فرزندان سیاه، سفید، سرخ و زرد حضرت آدم(ع) را از پس یک تاریخ جدایی و فراق به خانه برگرداند و کامشان را به وصال جاودانه شیرین سازد.


- ظهور منجی و مسیح و یاران صالح جهانی آنان نه از طریق جنگ و زور بلکه از مسیر بیداری اندیشه و توسعه مهر در همگان، آینده همیشه روشن بشر را با طلوع خورشید پرفروغ و بی غروب آگاهی و آزادی رقم خواهد زد و در تن سرد و یخ زده جهان شور خواهد ریخت. او بهار را به جان آدمیت و جهان بشریت هدیه خواهد کرد. او خود بهار است و با آمدنش به زمستانِ وجودِ بشرِ در زنجیر جهل، فقر و جنگ پایان می بخشد و فصل شکفتن و شکوه انسان را فریاد می زند.

- اکنون می توان رایحه خوش و نسیم روح انگیز بهار انسانها را حس کرد. بهاری که در آغاز آن هستیم، اختصاص به نژاد، قوم، ملت و منطقه خاصی ندارد و به زودی همه سرزمین ها را در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا فرا خواهد گرفت.

- او بهار همه عدالت طلبان، آزادی خواهان و پیروان انبیاء الهی است. او بهار انسان است و خرمی دوران.

- بیاییم همه با هم در مسیر آمدنش با همدلی و همکاری و ایجاد ساز و کارهای وحدت آفرین و آرامش بخش راه بگشاییم و از فیض وجودش جان‌هایِ تشنه بشریت را سیراب کنیم.

- زنده باد بهار، زنده باد بهار و باز هم زنده باد بهار!


متن کامل در ادامه....

آمادگي کامل سپاه براي حرکت به سمت فلسطين

رمزگشايي از شرايط خيبر؛
آمادگي کامل سپاه براي حرکت به سمت فلسطين

اين جملات به منزله اعلام آماده باش كامل نيروهاي مسلح ايران براي حركت به سمت فلسطين، آن هم " تمامی فلسطين، از نهر تا بحر" است و ايران در صورتي كه به اين نتیجه برسد كه تصميم نهايي درباره حمله به اين کشور اتخاذ شده، اقدام به حمله پيشگيرانه مي كند و اين بخشي از "نقشه راه" ژنرال هايي مصمم و شجاع از جنس سپاه پاسداران انقلاب ايران و مردان خدا در لبنان و ملت قدرتمند فلسطين است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، "سيد محمدصادق الحسینی" تحلیلگر مسائل راهبردی، در مقاله ای با عنوان "کدام یک زودتر به فلسطین می رسند؟"که در روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" چاپ لندن، منتشر شد تأکید کرد: اکنون معنای اين سخن رهبر انقلاب را كه گفته بودند "تصور می کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است در حالی که ملت ایران، امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد" برای همگان آشکار می شود زيرا اين جملات به مثابه اعلام آماده باش كامل نيروهاي مسلح ايران براي حركت به سمت فلسطين، آن هم " تمامی فلسطين، از نهر تا بحر" است و ايران درصورتي كه به اين نتیجه برسد كه تصميم نهايي درباره حمله به اين كشور از هر نقطه و از سوي هرطرفي اتخاذ شده است، به حمله پيشگيرانه اقدام مي كند.

اين مقاله مي افزايد: سخن گفتن ايران از احتمال حمله پيشگيرانه به دشمن خود آمريكا و رژيم صهيونيستي، باعث شده است كه اين كشور اكنون به نقطه تحول مهمي در تغيير قوانين درگيري و معادلات پس از بستن تنگه هرمز تبديل شود.


الحسيني که برادرش مسؤول روابط خارجي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است در ادامه تأکيد کرد: اکنون مي توان به آساني نتيجه گرفت كه رقابتي دراين زمينه وجود دارد كه "چه كسي ابتكار عمل را به دست خواهد گرفت"؛ و با توجه به سابقه استقامت و پشتكار خستگي ناپذير در ايران، می توان گفت که تهران، به اوباما يا هر كسي كه به جاي وي سكان كشتي در آستانۀ خطر غرق آمريكا را دراختيار گیرد، اجازه نخواهد داد كه هيچ يك از نيروهاي دريايي يا زميني آمريكا را براي نجات نيروهاي رژيم اسرائيل به سواحل فلسطين اشغالي برسانند، بی آن كه با نيروهاي "سپاه قدس" روبرو شوند چرا که نيروهاي ايران پيش از آن در قالب "ارتش مستضعفين" راهي سرزمين مقدس خواهند شد و اين منطقه با کمک رزمندگان فلسطين و لبنان آزاد خواهد شد، درحالي كه ژنرال هاي آمريكایی و ديگر نيروهاي باقيمانده از افسران ارتش آمريكا، آبرویی برایشان نمانده است و موقعيت آنان متزلزل تر از "خانۀ عنكبوت" اسرائيل است.

وي با تشبيه ايرانيان و آمريکايي ها به دو سوارکار مسابقه دهنده، افزوده است: آری، اين مسابقه ای است ميان سيدي از فرزندان پيامبر(ص)؛ با كسي كه از نژاد کابوها و انگلوساكسون هاست؛ به تعبیر ديگر، مسابقه ای است ميان یاران "سيد" خامنه اي و تفنگداران "مِستر" اوباما، تا ببينيم كه كدام يك زودتر به فلسطين مي رسند؟

الحسيني ادامه داد: اين ادامۀ داستانی واقعي از حوادثي است كه در خاك افغانستان رخ داد؛ آمريكايي ها براي اعزام نيروهاي خود به انجا تلاش مي كردند و گمان داشتند كه مي توانند زمام تصميم گيري هاي راهبردي در اين كشور را از آن خود كنند..

وي مي افزايد: اين همان داستان توهم آمريكايي هاست كه بعدها به يك نااميدي در عراق تبديل شد، قبل از رسيدن به هر يك از مناطق عراق، حضور پررنگ ایران آنها را غافلگير مي كرد و همواره پترايوس را به ترس و وحشت مي انداخت، تا اين كه ناچار شد اذعان كند كه بايد عراق را به عراقي ها واگذار كند و برود.

وي ادامه داد: اينك در مقابل اوباما و يا رومني، راهي باقي نمانده است جز اين كه يا تصميمي احمقانه براي رفتن به فلسطين اشغالي اتخاذ كنند، و در آنجا نيز هواداران و نيروهاي "سید" خامنه اي را ببينند كه از آنها سبقت گرفتند؛ يا اين كه جام زهر را بنوشند و خود را برای "بوسيدن" دستي آماده کنند كه از خم کردن آن نیز عاجز ماندند، چه رسد به شکستن آن. و سپس به سازشي تن دهند که با حضور شاهدان جهاني و بازماندگان طرف های پيروز جنگ جهاني دوم، از اروپايي ها و روس ها و چيني ها برگزار می شود؛ و سرانجام نهاد موسوم به "شوراي امنيت سازمان ملل" را كنار بگذارند و نشستن پای ميز مذاكره كنندگان جديد را بپذيرند؛ مذاكره كنندگاني كه با معيارهايی جديد و متفاوت، جغرافياي سياسي جدیدی در جهان پدید می آورند، جهاني كه جز نام ِ برحقّ "فلسطین"، نام ديگري برای سرزمين مقدس تاريخي نمی شناسد.

الحسيني تصريح کرد: اين، نه يك شعار يا شعر يا آرزوي شاعری چون مظفر نواب يا محمود درويش؛ بلكه بخشي از "نقشه راه" ژنرال هايي مصمم و شجاع از جنس سپاه پاسداران انقلاب ايران و مردان خدا در لبنان و ملتي قدرتمند در فلسطين است.


نسل جدید پادشاهان؛ آغازی بر پایان آل‌سعود

نسل جدید پادشاهان؛ آغازی بر پایان آل‌سعود

«ملک عبدالعزیز‌بن سعود» در سال 1932م. کشور جدیدی را با نام عربستان سعودی بنیان گذاشت. سلطنت او تا سال 1953م. ادامه یافت و این دوران با کشف نفت در عربستان و بهره‌برداری گسترده از منابع نفت این سرزمین همراه بود. خانواده‌ی او رهبران سنتی جنبش مذهبی وهابیت بودند و بر مناطق مرکزی عربستان (معروف به نجد) حکومت می‌کردند. ملک عبدالعزیز برای ایجاد ارتباطی مناسب با قبایل ساکن در عربستان از تمام این قبایل یک همسر اختیار کرد. این امر علاوه بر تحکیم قدرت او خانواده‌ی سلطنتی بزرگی با هزاران عضو پدید آورد؛ پس از مرگ او، فرزندان 22همسرش بر عربستان حکومت کرده‌اند.


مسئله‌ی جانشینی در عربستان با توجه به کهولت سن شاهزاده‌های این کشور تبدیل به یک مسئله‌ی بغرنج شده است. مرگ «امیر نایف» و پیش از آن «امیر سلطان» به عنوان ولیعهد رویدادهای نادری هستند که فقط در آل‌سعود اتفاق می‌افتد چرا که در تمام پادشاهی‌ها معمولاً ولیعهد از پادشاه بسیار جوان‌تر است حال آنکه در عربستان این روند وجود ندارد و ولیعهدها و پادشاهان معمولاً همسن و سالخورده هستند.
براساس وصیت ملک عبدالعزیز، قدرت از برادر به برادر می‌رسد و فقط فرزندان ملک عبدالعزیز شانس رسیدن به قدرت را دارند و شانسی برای رسیدن نواده‌های وی به قدرت وجود ندارد. در این مقاله بعد از گذری کوتاه بر رقابت بر سر قدرت در میان خاندان آل‌سعود به بررسی تأثیر رقابت نواده‌ها برای رسیدن به قدرت بر ثبات آل‌سعود خواهیم پرداخت؟
از 36 پسر عبدالعزیز بن سعود 18نفر مرده و 18 نفر دیگر در قید حیات هستند که از این 18 نفر در حال حاضر یک نفر پادشاه، یک نفر ولیعهد و 2 نفر وزیر ارشد در دولت هستند، «احمدبن عبدالعزیز»، وزیر کشور و «مقرن بن عبدالعزیز» تا همین چند وقت پیش وزیر اطلاعات بود.
در میان این افراد، جوان‌ترین آن‌ها امیر مقرن بن عبدالعزیز است که با وجود تلاش‌های بسیار هیچ شانسی برای رسیدن به حکومت ندارد؛ چرا که مادرش کنیز بوده و براساس سنت حاکم در عربستان، افرادی که مادرشان کنیز باشد، هیچ شانسی برای رسیدن به قدرت ندارند. [1] (برهمین رویه است که برخی از کارشناسان، تلاش‌های «بندر بن سلطان» را برای رسیدن به قدرت بیهوده تلقی کرده و هیچ جایگاهی برای وی قائل نیستند؛ چرا که مادر وی نیز کنیزی سیه چرده بوده است.)
پسران زنده‌ی ملک عبدالعزیز همگی با کهولت سن مواجه هستند و سن تمامی آن‌ها از 70 سال به بالاست. در کمتر از یک سال 2 ولیعهد یعنی، امیر سلطان و امیرنایف به علت بیماری سرطان درگذشتند. در حال حاضر نیز «سلمان بن عبدالعزیر» که ولیعهد شده با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و دست راست وی از کار افتاده است. ملک عبدالله پادشاه کنونی نیز نفسش به شماره افتاده و هر چند وقت یک بار برای درمان راهی آمریکا می‌شود. با توجه به این اوضاع پیچیده، بحران جانشینی وارد فازهای جدید خود خواهد شد.

شورای بیعت که برای جلوگیری از بروز اختلاف‌ها در زمینه‌ی جانشینی به دست ملک عبدالله تأسیس شد، به دست خود وی نیز ناکارآمد گردید؛ زیرا عبدالله در معرفی نایف و سلمان به عنوان ولیعهد این شورا را دور زد و خود شخصاً ولیعهد را انتخاب کرد. با توجه به ناکارآمدی شورای بیعت و بیماری شاهزادگان سعودی آینده‌ی این خاندان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است.
به دلیل رعایت منشور عبدالعزیز، بافت قدرت در عربستان بسیار پیچیده بوده و این پیچیدگی همواره هوس رسیدن شاهزادگان سعودی به قدرت را تشدید کرده است. جنگ قدرت، فرزندان و نوادگان عبدالعزیز را به چند دسته تقسیم کرده است. اولین و مؤثرترین گروه قدرتمند در عربستان سعودی را خانواده‌ی سلطنت تشکیل می‌دهد. خانواده‌ی سلطنت به‌طور مختصر «آل‌سعود» نام دارد ولی همین عنوان مختصر دارای انشعاب‌های متعددی است که در این میان 4 خانواده‌ی مهم قابل شناسایی هستند.
در حقیقت این 4 خانواده با کمی شدت و ضعف صاحبان اصلی قدرت در عربستان سعودی هستند:

ادامه نوشته