فرضیه زمان خروج سفیانی

 فرضیه زمان خروج سفیانی
مقاله زیر را یکی از برادران عزیز به نام سهیل در وبلاگ نشانه های ظهور ارسال کرده اند به نظرم زحمت زیادی برای نوشتنش کشیده اند لذا برای سایر دوستان نیز در این وبلاگ  قرار می دهم تا با نظرات سایر اساتید و عزیزان کامل شود. تشکر از سهیل عزیز و  وبلاگ نشانه های ظهور) 

 

به نام خدا

مقدمه :

 مدتها بود به این موضوع فکرمیکردم فاصله بین خروج سفیانی تا لحظه مرگش در بیت المقدس  چند ماه است  

سوالاتی در این بین بود که روایات مختلف و همچنین ترجمه های فارسی متفاوت پیچیدگی پاسخ به این سوال را بیشتر میکرد

مثلا ایا آغاز کار او در رجب است یا صرفا ماه رجب ماه اعلان و معرفی دولت آیا میتوان ماه دیگری برای خروج او در نظر گرفت؟

در این مجال من فقط به بیان روایتها و نتیجه گیری از آنها و فرضیه های موجود در رابطه با فاصله حرکت سفیانیو زمان خروج او میپردازم میپردازم و درباره صحت یا عدم صحت روایات صحبتی  ندارم و دانشی هم در این باره  ندارم (هرچند سعی شده از منابع معتبر روایات اخذ شود) امیدوارم دوستانی که این مطلب را میخوانند و در این باره صاحب نظر هستند ما را یاری دهند .

 

سه فرضیه من در این مقاله در نظر میگیرم :

.1.  فرض اول بنابر روایت زیر ظاهر شدن سفیانی در ماه صفر خواهد بود :

اختلاف ۴نفردرماه صفر : عائذ درمکه ، سفیانی واصهب درشام ومردی  مصری که جباراست.

یختلف الناس فی صفر ویفترق الناس على أربعه نفر رجل بمکه العائذ ورجلین بالشام أحدهما السفیانی والآخر من ولد الحکم أزرق أصهب ورجل من أهل مصر جبار فذلک أربعه. (1) ( الفتن  ۱۷۳ )

یختلف الناس فی صفر ویفترقون على أربعه نفر رجل بمکه العائذ ورجلین بالشام أحدهما السفیانی والآخر من ولد الحکم أزرق أصهب ورجل من أهل مصر جبار فذلک أربعه فیغضب رجل من کنده فیخرج إلى الذین بالشام فیأتی الجیش إلى مصر فیقتل ذلک الجبار ویفت مصر فت البعره ثم یبعث إلى الذی بمکه.(2) ( الفتن۱۷۴ )

 

بنابر این روایت در ماه صفر چهارنفر در جهان اسلام ظاهر میشوند؛ سفیانی اصهب ابقع و پناهنده ای در مکه .که احتمالا منظور از پناهنده ای در مکه  امام عصر است .میدانیم که سفیانی و ابقع و اصهب و جنگ این سه تن پیش از ظهور است پس قطعا این روایت به ماه صفر پس از قیام امام عصر در شنبه محرم سال فرد قمری اشاره ندارد بلکه پیش از " ظهور و قیام امام " در "رمضان و محرم"  اتفاق می افتد .

همچنین در روایتی دیگر به جنگهای صفر تا صفر اشاره شده که به نظر می اید از ماه صفر سال قبل از قیام تا ماه صفر بعد از قیام به طول می انجامد  شامل نبردهای سفیانی برای به قدرت رسیدن و نبرد قرقیسیا و نبرد امام با سفیانی میشود

إذا أراد الله أن یظهر آل محمد، بدأ الحرب من صفر إلی صفر، وذلک أوان خروج المهدی علیه السلام(3) (معجم الاحادیث المهدی ج۳ح۷۵۶ ) .

بنابر روایت زیر سفیانی شش ماه خواهد جنگید و مناطق پنجگانه را تصرف خواهد کرد بنابر این از ماه صفر سال زوج که در روایت بالا به عنوان آغاز کار سفیانی اشاره شد تا شش ماه بعدش که ماه رجب خواهد بود سفیانی مشغول جنگ و تصرف مناطق پنجگانه خواهد بود .

السُّفْیَانِیُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِی رَجَبٍ وَ مِنْ‏ أَوَّلِ‏ خُرُوجِهِ‏ إِلَى‏ آخِرِهِ‏ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ یُقَاتِلُ فِیهَا فَإِذَا مَلَکَ الْکُوَرَ الْخَمْسَ مَلَکَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ یَزِدْ عَلَیْهَا یَوْماً.[4]  (. نعمانی، الغیبۀ، ص 300)

سفیانی از علایم حتمی و قطعی است و در ماه رجب خروج می کند. از ابتدای حرکت او تا آخر کارش، پانزده ماه به طول می‌­انجامد. شش ماه آن را به جنگ و نبرد می­گذراند و چون سرزمین‌های پنج‌گانه (تمام منطقه شام) را به تصرف خود درآورد، نه ماه بر این مناطق حکومت می کند و یک روز هم بر این مدت اضافه نمیشود.

و سپس در اخرین جمعه ماه رجب پس از  منخسف شدن ماه در نیمه رجب،  در حالی که بر منبر مسجد دمشق قرار گرفته اعلام حکومت میکند

ام‌ سعید اخمسیه‌ به‌ امام‌ صادق‌(ع‌) عرض‌ می‌کند:« یابن‌ رسول‌الله(ص‌) فدایتان‌ شوم‌! نشانه‌ای‌ از خروج‌ و قیام‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) در اختیارم‌ بگذارید و به‌ من‌ مرحمت‌ کنید. »

حضرت‌ به‌ من‌ فرمودند:

«ام‌سعید! وقتی‌ ماه‌ در شب‌ بدر(ماه کامل) ماه‌ رجب‌ گرفته‌ شود و خسوف‌ رخ‌ دهد، مردی‌ پس‌ از آن‌ خروج‌ کند و به‌ دنبال‌ آن‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) قیام‌ خواهند کرد. » (5 )(اثبات الهدایه،ج3،ص575)

البته درباره اینکه تاریخ ای خروج دقیقا نیمه ماه رجب است یا همان جمعه اخر ماه رجب نتوانستم به جمع بندی برسم.

پس از این بنابر روایت 9 ماه حکومت سفیانی شروع میشود که در این بین نبرد قرقیسیا و حمله به عراق و فرستادن لشکری به عربستان و مشخصا مکه و مدینه در دستور کار قرار میگیرد .

در جمعه شب بیست و سوم ماه رمضان صیحه اسمانی شنیده شده و امام معرفی میگردد و عملا دوره غیبت تمام میشود ولی باز هم این ظهور مخفیانه و برای افراد خاص است .

در شوال نبرد قرقیسا در حال رخ دادن است .و خسف بیدا لشکریان سفیانی در ماه شوال یا ذی القعده رخ داده

همچنین احتمالا در ابتدای ماه ذی القعده  مرگ اخرین حاکم عربستان با نام عبدالله اتفاق می افتد و به هم ریختگی حکومت  حجاز را در پی دارد . کشتار حجاج و نزاع بین قبایل در هنگام حج  اعلام خبر مرگ پادشاه پس از چهل روز  مخفی ماندن در روز عرفه و ماه ذی الحجه.

ادامه نوشته

پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج

 

پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج

جهان اسلام فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله‌ حج بکند/ گریبان حاکمان سعودی را رها نکنید/حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه کردند گمراهانی روسیاهند

خبرگزاری فارس: جهان اسلام فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله‌ حج بکند/ گریبان حاکمان سعودی را رها نکنید/حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه کردند گمراهانی روسیاهند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند. این پیام، امسال در حالی منتشر می‌شود که با کارشکنی‌های حکّام سعودی، هیچ زائر ایرانی در مراسم حج بیت‌الله الحرام حضور ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام امسال خود تأکید نمودند: «جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.»
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (دوشنبه پانزدهم شهریور 1395) منتشر شد به شرح زیر است:
 
بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّدٍ و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسانٍ الی یوم الدّین.

 برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!

 موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال(1) در برابر خالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا»(2) و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ»(3) و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد»(4) ابعاد بی‌انتها و متفاوت آن را روشن میسازد.

 در این فریضه‌ی بی‌نظیر، امنیّت زمان و مکان همچون نشانه‌ای آشکار و ستاره‌ای درخشان، دل انسانها را آرامش میبخشد و حج‌گزار را از محاصره‌ی عوامل ناامنی که از سوی ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشر را تهدید کرده است بیرون میکشد و لذّت ایمنی را در دوره‌ای معیّن به او میچشاند.

 حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد و فاصله‌ی آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی بر جوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد. حجّ اسلامی و توحیدی، مظهر «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(5) است؛ جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.

 

ادامه نوشته

آیا قبل از ظهور، نظامیان غربی، وارد سوریه خواهند شد؟

آیا قبل از ظهور، نظامیان غربی، وارد سوریه خواهند شد؟

بعد از اختلاف میان دو تفکر و دو پرچم مخالف در سرزمین شام، جنگ و خونریزی و بعد از رجفۀ شام ، نیروهای نظامی با پرچم های زرد رنگ از غرب کشور سوریه به همراه ادوات جنگی مجهز به پرتاب سلاح و موشک وارد منطقه شام و سوریه خواهند شد و تغییرات اساسی در تحولات میدانی آن رخ خواهد داد.

 

 مصطفی امیری: نشانه‌های ظهور از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده‌ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می‌شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود خرافات، طمع شیادان را برای جعل و تحریف روایات را، دو چندان می‌کند. از این‌رو، نظر به فقدان پژوهش‌های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی احادیث صحیح از ضعیف و مطالب مستند از غیرمستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه‌های سوءاستفاده از این موضوع نیز، از میان برداشته شود.

 در این نوشتار، سیر رویدادهای آخرالزمانی سوریه "قبل از خروج جریان سفیانی" بررسی شده و بدون هیچ تطبیق و قضاوتی، در انتظار تغییرات و تحولات مورد نظر در حدیث امام باقر که به "حدیث تمهید مباشر"، شهرت یافته، خواهیم بود و با نگاه آینده‏ پژوهی، این حوادث را بررسی خواهیم کرد.

اشاره

چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت آنها و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) یاری دهد. این کانون های مرکزی عبارت است از: سوریه، ایران، عراق، یمن، فلسطین و عربستان (حجاز). کشورهای مذکور، مرکز تحولات و رویدادهای مهمی خواهد بود که تاثیرات داخلی و منطقه ای و حتی جهانی خواهد گذاشت و در آینده این کشورها، قبل از ظهور، اتفاقاتی بسیار سریع و شگفت آور خواهد بود. بنابراین دیده بانی سیاسی و نظامی این کشور در هر برهه ای از زمان، می تواند اهمیت استراتژیک و آینده پژوهانه مهدوی، داشته باشد. و این امر محقق نخواهد شد جز با رصد تحولات و نشانه های ظهور و بویژه حوادث در "احادیث تمهید مباشر"- احادیثی که به حوادث و اتفاقات قبل از علائم و نشانه های حتمی ظهور، در کشور سوریه، عربستان و عراق - اشاره دارند.

به عنوان مثال، اگر حوادث منطقه شام و فعلی سوریه در زمان معاصر، به "ترتیب" ذکر شده در حدیث امام باقر و به فاصله "زمانی معین"، رخ دهد، و با دلایل متقن علمی و مستند به احادیث معتبر، ثابت گردید، به این معنا خواهد بود که وارد تحولات عصر ظهور در سوریه، شده ایم و وظایفی متوجه شیعیان می گردد؛ از اینرو، شناخت این علائم، تکلیف آور خواهد بود.

ادامه نوشته

حضرت آیت الله بهجت(ره): همه علائم حتمی ظهور نمایان شده است بجز سفیانی،

حضرت آیت الله بهجت(ره): همه علائم حتمی ظهور نمایان شده است بجز سفیانی،

حجت الاسلام علی بهجت فرزند آیت الله العظمی محمدتقی بهجب (ره) در گفتگو با خبرنگار فتن گفت: به اعتقاد حضرت آیت الله بهجت همه علائم حتمی ظهور نمایان شده است بجز سفیانی، باید دعا کرد که شیعه محفوظ بماند.

حجت الاسلام بهجت در مورد نقل قولی که آیت الله ناصری دولت آبادی از آیت الله بهجت در مورد ظهور داشتند، گفتند: آیت الله العظمی بهجت (ره) از قول دوستشان به آیت الله ناصری فرمودند که دوستشان زمانی که خدمت امام زمان (عج) شرفیاب شده اند از حضرت صاحب الزمان می پرسند که “آقا جان من هم ظهور شما را درک خواهم کرد؟” که حضرت مهدی (عج) در پاسخ می فرمایند “پیر تر از شما هم درک خواهد کرد” نکته ی دیگری در این خاطره وجود دارد که آیت الله العظمی بهجت (ره) به آیت الله ناصری نفرمودند و وقتی مقام معظم رهبری را دیدند فقط آن نکته را به ایشان گفتند.

ایشان همچنین از دوستی نزدیک آیت الله بهجت با مقام معظم رهبری صحبت کردند و گفتند، ایشان مقام معظم رهبری را بسیار مورد استقبال خود قرار می دادند ولی در عین حال از سخن گفتن در مورد اشخاص خودداری می کردند زیرا معتقد بودند سخن گفتن در مورد اشخاص موجب آن می شود که انسان اولین چوبی که میخورد، غافل شدن از خویشتن باشد.

bah

.