امامان از شتاب برحذر مى داشتند

امامان از شتاب برحذر مى داشتند

هل بيت(عليهم السلام)،به شيعيانى كه براى ظهور شتاب مى كردند، «محاضير» مى گفتند. نادانى و علاقه شان به جنگ و جهاد ، باعث مى شد به هر انقلابى كه به شورش و نبرد فرا مى خواند، بپيوندند ! مفرد اين واژه « محضار » است اما فقط «محضير» استفاده شده (لسان العرب ) و به اسبى كه زياد ( نه سريع ) بدود ، گفته مى شود . امامان(عليهم السلام)شتابزدگان را «اصحاب المحاضير» ناميده اند ، يعنى كسانى كه مانند اسب مشتاق دويدن هستند .




امامان كوشش داشتند كه اين جنگاوران عجول را آرام و متعادل كنند ، به همين خاطر برايشان شرح مى دادند كه جريان امام مهدى(عليه السلام) ، برنامه الهى طولانى مدت است ، و آنان مى بايستى كه صبر و شكيبايى به خرج دهند و در امر خدا شتاب نورزند . گاهى به آنان مى گفتند ، زير پرچمى كه امام(عليه السلام)مشروعيت آن را تأييد نكرده ، نبايد بايستند و زمانى هم پيامدها و تبعات زياده روى و شتابزدگى را به آنها گوشزد مى كردند ، همچنين به آنان اطمينان مى دادند كه هر چقدر دشمن به آنها فشار وارد كند ، نمى تواند شيعه را از بين ببرد ، چون خدا ضامن بقا و ماندگارى آنان شده است .

امام صادق(عليه السلام) فرمود : « محاضير » هلاك مى شوند . . . اما مقرّبان درگاه الهى نجات مى يابند ، و دژها پابرجا و استوار مى مانند . در خانه هايتان بمانيد و گرد و خاك شورش به پا نكنيد كه غبارش بر سر و رويتان بنشيند ! اگر دشمنان بخواهند شما را از بين ببرند ، خدا آنان را به بلايى مشغول مى سازد (و ديگر نمى توانند به شما آسيب برسانند) مگر آن كه خودتان به آنان دست درازى كنيد ! ( الغيبه نعمانى ) .

ادامه نوشته

آیت‌الله خامنه‌ای سپهسالار امام زمان (عج) است

آیت‌الله خامنه‌ای سپهسالار امام زمان (عج) است

روایت آيت الله قرهي از نقش مرحوم خوشوقت در دفاع از حریم ولایت
آیت‌الله خوشوقت وقتی دید ولایت به مدافع نیاز دارد با وجود سن بالا به میدان آمد/ دست‌هایی در کار است تا ما را از اینکه از امام زمان(عج) حرف بزنیم، بترسانند


من می‌دانم که بعضی‌ها از وفات آیت‌الله خوشوقت خیلی خوشحال شدند و خیلی‌ها خوشحال شدند که آیت‌الله خوشوقت در این دوره انتخابات نبود. چون آیت‌الله خوشوقت حرف نمی‌زد و در این چند سال اخیر به میدان آمد نه اینکه انقلابی نباشد بلکه دید یک مدتی نیاز نیست اما در این اواخر با کبر سن برای دفاع از ولایت و انقلاب و نظام ورود پیدا کرد. دعای امثال ایشان بود که فتنه 88 خنثی شد.

به گزارش رجانيوز، محورهاي اصلي صحبت‌هاي رئیس حوزه علمیه المهدی (عج) در گفتگو با خبرگزاري نسيم را در ادامه مي‌خوانيد:



نباید به تحلیل ظاهری از انقلاب اسلامی کفایت کنیم؛ انقلاب ما به فرمان یک مرجع بود

- متأسفانه یکی از چیزهایی که مغفول عنه واقع شده، بحث "معنوی" انقلاب ما است.

- ما تاکنون تاریخ ظاهری انقلاب‌ها را به صورت مادی تحلیل کرده‌ایم. به این ترتیب که مردم گرفتاری‌هایی را مبتلا می‌شدند و بر اساس این گرفتاری‌ها یک انقلابی به وجود می‌آمد، مانند انقلاب فرانسه و روسیه. متأسفانه انقلاب خودمان را نیز با این دید نگاه کردیم.

- گرچه مادیات در زندگی بشر نقش فراوانی را دارد و هیچ فردی نمی‌تواند این را انکار کند اما انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از مباحث مادی نیست چرا که به لحاظ ظاهری دنیای ما دنیایی بود که نسبتا تامین بود، گرچه اقشار کم درآمد در جامعه زیاد بودند و اقشار کمی وجود داشتند که با غارت اموال مردم یک زندگی اشرافی برای خود مهیا کرده بودند.

- در انقلاب اسلامی ملاک فقر و نداری نبود، مردم به فرمان یک مرجع و یک فردی که دین‌شناس بود حرکت کردند.

- مردم به فرمان یک "انقلابی محض" یا یک فردی که از اساتید دانشگاه و یا یکی از سیاست‌مداران آنچنانی باشد، به میدان نیامدند کما اینکه آنها هم خیلی تلاش کردند که مردم را به این سبک به میدان بیاورند اما توفیقی پیدا نکردند.

- هیچ متفکری در دنیا باور نمی‌کرد که در دنیا انقلابی به وجود آید که در آن سایه شوروی سابق به عنوان بلوک شرق یا آمریکا و اروپا به عنوان بلوک غرب وجود نداشته باشد.

انقلاب اسلامی، تنها انقلابی بود که فقط با فرمان مرجعیت به وجود آمد و پیشرفت کرد

ادامه نوشته

افشای ابعاد جدیدی از درگیری دو گروه تروریستی «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» سوریه

افشای ابعاد جدیدی از درگیری دو گروه تروریستی «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» سوریه

درگیری بین دو گروه مخالف حکومت سوریه  ( ابقع یا اصهب یا سفیانی و یا .....؟؟؟؟)

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، با ادامه نبردها در مناطق و شهرهای مختلف سوریه آنچه بیش از هر چیز در این اواخر نمود داشته و به پدیده‌ای آشکار و علنی در بحران سوریه تبدیل شده، درگیری‌های مسلحانه بین دو گروه تروریستی فعال در این کشور به نام‌های «جبهه النصره» و «ارتش آزاد سوریه» است.



افزایش قدرت میدانی و نظامی گروه جبهه النصره در سوریه موجب شد تا ارتش آزاد سوریه این گروه را خطری بزرگ برای موجودیت خود تلقی کند، به ویژه آنکه جبهه النصره تلاش بسیاری کرد تا با فریب گروه‌های کوچک تروریستی آنها را به جدایی از ارتش آزاد سوریه و پیوستن به جبهه النصره راضی کند.

همچنین گروه جبهه النصره تلاش کرد تا جای ممکن ارتش آزاد سوریه را نیروی معارضی جلوه دهد که چندان به شریعت اسلامی پایبند نبوده و دارای گرایشات غربی است و همین موجب شد تا گروه‌های ارتش آزاد در معرض حملات جبهه النصره قرار گیرند که خود را به عنوان قدرت اسلامی افراطی و تندرو در سوریه مطرح کرده و توانسته بود، نفوذی قابل توجهی را در مناطق ریفی سوریه محقق کند که به دلیل برخی شرایط حاکم بر این مناطق از جمله فقر و بی‌سوادی و ناآگاهی مردم عناصر این گروه‌ها را در ابتدای بحران سوریه با آغوش باز می‌پذیرفتند.

مناطق مختلف استان «حمص» در مرکز سوریه، به ویژه در مناطقی که عناصر گروه تروریستی موسوم «کتائب الفاروق» در آنجا فعالیت و کنترل آنها را در دست داشتند، از جمله اولین مناطقی بودند که پس از ورود گروه‌های وابسته به جبهه النصره در آن شروع به جدا شدن از هسته اصلی «کتائب الفاروق» کردند تا مبارزات این دو گروه روند و ماهیت دیگری به خود گیرد و از مبارزه برای براندازی نظام در سوریه به مبارزه مسلحانه بین دو طرف برای به دست گرفتن کنترل اراضی تبدیل شود که آنها را به تصرف خود درآورده بودند.

ادامه نوشته

نبرد موعود يهود و مسلمانان

نبرد موعود يهود و مسلمانان

تمام منابع مسلمانان تصريح دارند كه پيغمبر به امتش خبر داده است كه در آخر الزمان با يهود جنگ خواهند كرد . به دليل تشابه محتوا و تعابير روايات، اين نبرد در آخر الزمان است و تفاسير آيه « بعثنا عليكم عباداً لنا أولى بأس شديد » مى گويد كه جهادگران، امام مهدى و يارانش هستند .





عبد الرزاق از ابن عمر آورده است كه رسول خدا فرمود : يهود با شما مى جنگند و بر آنان چيره مى شويد . اگر يهودى پشت سنگى پنهان شده باشد ، سنگ به سخن مى آيد و مى گويد : اى مسلمان ! يك يهودى پشت من پنهان شده ، او را بگير و بكُش ! مانند روايت در ابن حماد آمده است .

روايت ديگرى به نقل از عبدالله بن عمرو مى گويد : وقتى عيسى بن مريم(عليه السلام) از آسمان فرو مى آيد و دجال او را مى بيند ، مانند پيه آب مى شود . عيسى(عليه السلام)دجال را مى كشد و يهود از پيرامون دجال پراكنده مى شوند ; حتى اگر يك يهودى پشت سنگى پنهان شده باشد ، سنگ مى گويد : اى بنده مسلمان ! يك يهودى اين جاست . بيا و او را بكُش !

ابو هريره آورده است كه رسول خدا فرمود : قيامت پس از آن برپا مى شود كه مسلمانان با يهود بجنگند و آنان را بكشند ، حتى اگر يك يهودى پشت سنگ يا درختى پنهان شود ، سنگ يا درخت خواهد گفت : اى مسلمان ، اى بنده خدا ! اين يهودى پشت من است ، بيا و او را بكُش . اما گياه ديوخار نخواهد گفت ، چون درخت يهود است .

بخارى از عبدالله بن عمر آورده است كه رسول الله فرمود : با يهود خواهيد جنگيد و اگر يكى از آنان پشت سنگى پنهان شده باشد ، مى گويد : اى عبدالله ! اين يهودى پشت من است ، او را بكُش !

ابو هريره از پيغمبر روايت كرده است : قيامت برپا نمى شود مگر پس از آن كه با يهود بجنگيد . اگر يك يهودى پشت سنگى باشد ، سنگ مى گويد : اى مسلمان ! اين يهودى پشت من پنهان شده ، او را بكُش !

ادامه نوشته

تبریک حلول ماه مبارک رمضان


تبریک حلول ماه مبارک رمضان

حلول ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا برهمه مومنان و مسلمانان مبارک باد انشاالله پروردگار مهربان توفیق بندگی و طاعت رو در این ماه مبارک به همه ما بده و انشاالله اخرین سالی باشه که بدون حضور اقامون بقیه الله العظم وارد ماه مبارک میشیم و سال دیگه در کنار ایشون حلول ماه رمضان رو با هم جشن بگیریم. 

التماس دعا از همه عزیزان دارم .... مطلب زیر  تقدیم به همه دوستان عزیز و روزه داران مومن...


راستی، گرمای ایمان شما چند درجه است؟

براستی اگر شما معشوقی باشید که بخواهید فردی را به کام وصال خود برسانید،آیا او را نمی آزمایید؟! و آن معشوق بی نقص می گوید: الصوم لی و انا اجزی به! که بعضی اینگونه ترجمه کرده اند که


خداوند می گوید: من و وصال من جزای روزه دار است!…برای همین مولای ما شیعیان که جز به وصال او به چیزی فکر نمی کند می گوید:حُببَ إِلَى الصوْمُ بِالصیِْ یعنی روزه در تابستان را دوست دارم!


آری این گرمای ایمان و عشق ماست که تنها می تواند بر گرمای هوا و موانع طبیعی رسیدن به رضایت خداوند غلبه نماید،براستی خداوند ما را در میان مجاهدان این ماه مبارک قرار دهد که:


فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً (۹۵) نساء

خداوند مجاهدین را بر کسانی که از جهاد کردن در راه او خودداری نمودند فضیلت بخشید و برایشان اجر عظیمی مقرر داشت.

فقط اینگونه نیست که جنگیدن در میدان جنگ،جهاد محسوب شود بلکه در مسیر اطاعت از مولا ، خدای تعالی، هرگاه که راه سنگلاخی تر و سختتر باشد این اطاعت جهاد در راه خدا محسوب می گردد که 

حتما شنیده اید که روزه گرفتن برای اطاعت از خداوند در گرمای تابستان مصداق جهاد و برترین جهاد قرار گرفته است.(۱)

فقط یک جمله دیگر با شما عاشقان روزه دار دارم و دیگر سخن تمام و آن اینکه یکی از علما می فرمودند: این روزها که در گرمای تابستان توفیق گرفتن روزه پیدا می کنید و عطش بر لبهای شما خودنمایی میکند،اینجا محل مزد گرفتن است! با همین حال روی دل به مولای تشنه لبتان کنید و بگویید:” السلام علیک یا اباعبدالله”

۱-در کتب روایی مانند وسایل الشیعه و یا مستدرک آن بابی با عنوان بَابُ اسْـتِحْبَابِ الصوْمِ فِـى الْحَر وَ احْتِمَالِ الظـمَإِ فِیهِ یعنی استحباب روزه در گرما و تشنگی وجود دارد که در ذیل آن روایاتی در این زمینه نقل

شده است:رسول خدا(ص) روزه در گرما را جهاد می داند «الصوم فی الحر جهاد»و امام صادق(ع) آن را برترین جهاد معرفی می کند «أَفْضَلُ الْجِهَادِ الصوْمُ فِى الْحَر»

و در کتب روایی دیگر نیز احادیث فراوانی در فضیلت روزه داری در هوای گرم آمده است:

صادق آل محمد علیه السلام فرمود: هر کس یک روز را در هوای گرم روزه بگیرد و در اثر گرما تشنه شود خداوند هزار ملک را امامور می کند تا دست نوازش بر صورت او بکشند و او را به خبرهای خوب و بهشت


بشارت دهند تا افطار کند و خود خداوند خطاب به او می فرماید: چقدر بوی تو گواراست! ای ملائکه من! شاهد باشید که من او را آمرزیدم.(بحار۹۳/۲۴۷)مریم عذرا (س)که عمر خود را در عبادت و تهجد و

تزهد سپری کرد و به بالاترین مدارج معنوی رسید بعد از آنکه توسط پسرش حضرت عیسی (ع) دفن شد در پاسخ به این سوال فرزندش که مادر آیا دوست داری به دنیا برگردی؟ جواب می دهد

آری دوست دارم برگردم و در شبهای بسیار سرد نماز بگزارم و در روزهای بسیار گرم روزه بگیرم که پسرم راه خیلی مخوف و ترسناک است. «ناداها بعد مَا دُفِنَتْ فَقَالَ یَا أُماهُ هَلْ تُرِیدِینَ أَنْ


تَرْجِعِى إِلَى الدنْیَا قَالَتْ نَعَمْ لِأُصَلىَ لله فِى لَیْلَةٍ شَدِیدَةِ الْبَـرْدِ وَ أَصُومَ یَوْمـاً شَدِیدَ الْـحَر یَا بُـنَى فَـإِن الطرِیقَ مَخُوفُ»

نگاهي به تحولات مصر از ديدگاه روايات عصر ظهور

نگاهي به تحولات مصر از ديدگاه روايات عصر ظهور

روايات شريف از وجود درگيري گسترده در آستانه ظهور در مصر خبر مي دهند و بيان مي كنند كه حاكم مصر در فاصله اي بسيار نزديك به ظهور توسط مردم كشته خواهد شد، ورود نيروهاي خارجي به مصر از كشورهاي غربي و كشورهاي عربي شمال آفريقا در روايات عصر ظهور گزارش مي شود كه مي تواند به بهانه تامين امنيت و در قالب نيروهاي حافظ صلح عربي و غيرعربي باشد ، هرچند نيروهاي عربي وارد شده به مصر بعد از مدت كوتاهي به سمت شام حركت كرده و توسط دشمنان براي ياري به موفقيت فتنه سفياني بكار گرفته مي شود ...

بسم الله الرحمن الرحيم

بررسي تحولات مصر با ديدگاه روايات عصر ظهور

كشته شدن حاكم مصر توسط مردم در فاصله بسيار نزديك به ظهور

ورود نيروهاي خارجي به مصر با هدف جلوگيري از حركت مردمي

تداوم حركت اسلامي مصر و استقبال مردم اين سرزمين از امام زمان(عج) در هنگام ظهور



اوضاع ملتهب مصر و تداوم درگيريهاي اين كشور مهم عربي اسلامي طي سه سال گذشته ما را بر آن داشت تا نگاهي به تحولات جاري در مصر و بررسي انطباق آن با روايات عصر ظهور داشته باشيم.

مصر كشوري بزرگ با جمعيتي 75 ميليوني ، يكي از كشورهاي مهم خاورميانه و شمال آفريقا به حساب مي آيد ، وجود علماي طراز اول اهل سنت در الازهر مصر ، موقعيت سوق الجيشي آن و پل ارتباطي ميان سه قاره آسيا ، اروپا و آفريقا ، همسايگي با رژيم صهيونيستي و علل ديگر مصر را بعنوان كشوري مهم و اثرگذار در معادلات منطقه اي و جهاني مطرح نموده است.





ائمه اطهار(ع) نيز با بيان روايات متعددي به ترسيم اوضاع مصر در عصر ظهور پرداخته اند كه از اهميت اين كشور در تحولات عصر ظهور خبر مي دهد.

با نگاه به روايات عصر ظهور چنين برداشت مي شود كه مصر در عصر ظهور شاهد چند واقعه مهم خواهد بود :امنيت از مصر رخت برمي بندد و نظام آن از هم مي پاشد نسخه خطي ابن حماد ص 78

(حكومت ) مصر چون سرگين شتر از هم مي پاشد. نسخه خطي ابن حماد ص 78

مصر همانند بصره خرد و نابود خواهد شد الفتن لابن حماد ج 1/ص292

اين روايات جملگي نشان دهنده وجود درگيري و التهاب و عدم امنيت در مصر در آستانه ظهور است.

ادامه نوشته

مصاحبه با علامه کورانی :مژده علامه کورانی درباره نابودی  وهابیت

مصاحبه با علامه کورانی :مژده علامه کورانی درباره نابودی وهابیت

شیوخ وهابی به بنده زنگ زدند که آیا شما واقعا گفته اید تا ده سال دیگر وهابیت در عربستان از بین خواهد رفت؟ بنده گفتم بله. حالا شما کجا می خواهید بروید؟ سوریه یا اروپا؟
به گزارش مشرق به نقل از جهان نیوز، علامه علی کورانی عالم و محقق شیعه در زمینه مهدویت و ظهور است. او در سال ۱۹۴۴ میلادی در یاطر در جنوب لبنان به دنیا آمد. وی به تشویق سید عبدالحسین شرف الدین دروس حوزوی را آغاز کرد و زیر نظر شیخ ابراهیم سلیمان دروس مقدمات را گذراند. در سال ۱۹۵۸ میلادی به شهر نجف رفت و دروس مقدمات و سطح را در نزد محمد تقی فقیه، سید علاء بحرالعلوم، شیخ باقر ایروانی و سید محمدباقر حکیم تکمیل کرد.

همچنین او در درس خارج آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله سید محمد باقر صدر حاضر شد. او که به عنوان نماینده بعضی مراجع همچون آیت الله سید ابوالقاسم خویی در برنامه‌های تبلیغی داخلی در کشور عراق و خارج از کشور فعالیت‌های گسترده‌ای داشت، در سال ۱۹۷۴ میلادی به لبنان بازگشت و به تحقیق و تألیف در زمینهٔ مهدویت پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به حوزه علمیه قم آمد و کار تألیف و تدریس را ادامه داد. او با حمایت آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی مرکز معجم فقهی را تأسیس کرد و با حمایت آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرکز «المصطفی للدراسات الدینیه» در زمینه عقائد اسلامی را بنا نهاد.

از جمله تالیفات وی، عصر ظهور، الممهدون للمهدی، طریقه حزب الله، ملائکه الغیب قادمون (عنوان فارسی: فرشته‌ای از غرب)، مصر واهل البيت (عليهم السلام ). شهرتش بیشتر به خاطر کتاب عصر ظهور است و متحبر در خصوص حوادث و رخدادهای آخرالزمان و مهدویت.

گفت گوی با علامه کورانی در خصوص تحولات سوریه و تطبیق یا عدم تطبیق این تحولات با روایات آخرالزمان را در ادامه بخوانید:

آیا تحولات اخیر سوریه تطابقی با سفیانی و رخدادهای آخرالزمان، که در احادیث اهل بیت ذکر شده دارد؟

بله، اصل اینکه در آخر الزمان رخدادهایی در سوریه اتفاق می افتد مورد تایید روایات متواتری که از اهل بیت رسیده، می باشد. مانند روایت ظهور سفیانی در سوریه که دشمن امام مهدی(عج) است. سفیانی حدود هفت الی هشت ماه قبل از ظهور امام زمان(عج) حاکم سوریه می شود. یا پیش بینی های دیگری نیز در روایت مطرح شده. لکن مسئله اینجاست که هنوز آنها وقوع پیدا نکرده و تا به الان ارتباطی به تحولات اخیر سوریه ندارد.



ادامه نوشته

آیا رجعت مؤمنان در زمان امام زمان(عج) است یا بعد از ایشان

آیا رجعت مؤمنان در زمان امام زمان(عج) است یا بعد از ایشان

در روایات آمده است که وقتی حضرت صاحب ظهور می‌فرماید، خبر مسرّت‌بخش ظهور در قبرها به اموات می‌رسد و آنها به زیارت هم رفته و قیام حضرت را به هم مژده می‌‌دهند.




یکی از سؤالات درباره رجعت این است که آیا بر اساس احادیث می‌توان گفت در زمان ظهور امام زمان (عج) دو رجعت اتفاق می‌افتد؛ یک رجعت بعد از شهادت حضرت مهدی علیه‌السلام و یک رجعت بنابر روایات که می‌فرماید عده‌ای در زمان ظهور زنده می‌شوند و بر می‌گردند برای یاری امام زمان آیا این هم رجعت است؟
مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مسأله را بررسی کرده است.
رجعت در لغت یعنی بازگشت پس از رفتن (1) و در اصطلاح یعنی ـ خداوند در هنگام ظهور امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ گروهی از شیعیان را که پیش از قیام آن حضرت از دنیا رفته‌اند به دنیا باز می‌گرداند تا آنان به پاداش یاوری و همراهی و درک حکومت آن وجود مقدس نایل آیند و نیز برخی از دشمنان حضرتش را زنده می‌کند تا از ایشان انتقام گیرد. بدین ترتیب که آشکاری حق و بلندی مرتبه پیروان حق را بنگرند و اندوهگین شوند. (2)
زمان وقوع رجعت طبق روایات از آغاز ظهور حضرت مهدی ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ شروع می‌شود و تا مدتی قبل از رستاخیز ادامه دارد.
در روایات آمده است که وقتی حضرت، ظهور می‌فرماید خبر مسرّت بخش ظهور در قبرها به اموات می‌رسد «و لا یبقی میت الا دخل علیه تلک الفرحة فی قبره و هم یتزاورون فی قبورهم و یتباشرون بقیام القائم» یعنی میتی نیست مگر این که خبر ظهور حضرت در قبرش به او می‌رسد و آنها در قبرها به زیارت هم رفته و قیام حضرت را به هم مژده می‌دهند و بعد از آن به آن دسته از اموات مؤمنی که قابلیت برگشت دارند و شایسته آن فضیلت عظمی هستند اختیار برگشت داده می‌شود تا به زیارت معشوقشان بشتابند و در خدمت او و زیر پرچم پر صفای او به یاری دین خدا و ولی برگزیده او بپردازند و آنها با میل و رغبت فراوانی این فرصت گران‌مایه را غنیمت دانسته و از آن استقبال می‌کنند. (3)
و نیز بعد از حضرت صاحب الامر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ ائمه معصومین و حضرت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ رجعت خواهند فرمود و عصر هر معصومی که رجعت می‌کند بدان و نیکان که سابقاً در حیات اولیه آن انوار پاک الهی حیات داشتند در رجعت نیز بر خواهند گشت و در این هنگام خوبان و نیکان از بدان و اشرار انتقام ظلم و ستم شان را خواهند گرفت و حق و پاکی بر ظلم و ناپاکی پیروز خواهد شد و مدت‌ها حکومت حق و فضیلت ادامه خواهد داشت.

ادامه نوشته

مصر در عصر ظهور امام مهدى(عليه السلام)

مصر در عصر ظهور امام مهدى(عليه السلام)

احاديثى در خصوص مصر در عصر ظهور امام مهدى(عليه السلام) وارد شده است اما احاديث ضعيفى نيز دارد . برخى مربوط به جنبش فاطمى ها و ورودشان به مصر و سرزمين هاى شام است كه برخى راويان آنها را با احاديث مربوط به خروج سفيانى و ظهور مهدى(عليه السلام)آميخته اند . برخى از اين احاديث صحيح است و اهالى مصر و نجيبان مصرى را كه از ياران ويژه امام مهدى اند ، ستوده اند و مى گويند : امام مهدى(عليه السلام) مصر را منبر جهانى اسلام مى كند.



نمونه اى از اين احاديث را بيان مى كنيم :
به نقل از فتح البارى گذشت : ابو نعيم از طريق كعب الاحبار آورده است كه مادر دجال ، وى را در « قوص » از مناطق مصر ، به دنيا مى آورد . بين به دنيا آمدن تا خروجش سى سال طول مى كشد .
مقصود « كعب » از اين گفته نادرست ، آن است كه به نظر آنها « دجال » پادشاه يهوديان است و مانند موسى(عليه السلام) در مصر متولد شده و بنى اسرائيل را رهبرى مى كند .
نيز حاكم از كعب الاحبار پيشگويى دروغينى را درباره ويران شدن مصر روايت كرده است : جزيرة العرب از خرابى ايمن است ، تا ارمنستان خراب شود . مصر از خرابى ايمن است تا جزيرة العرب خراب گردد . كوفه از خرابى ايمن است تا مصر خراب شود . نبردى نخواهد بود تا كوفه خراب شود و شهر كفر فتح نمى شود تا نبرد رخ دهد ، دجال خروج نمى كند تا شهر كفر فتح شود .
اين حديث ، از دروغ هاى « كعب » است . گفته شد كه وى بين مسلمانان شايعه كرد كه دجال بلافاصله پس از فتح قسطنطنيه خروج مى كند و مكه و مدينه خراب مى شوند ; همچنين مصر و سرزمين هاى مسلمانان ويران مى گردد . « كعب » در ترويج دروغ هايش در ستايش شام و نكوهش حجاز و مصر و عراق كوشا بود و گفته هايش توسط شاگردانش به احاديث نبوى تبديل شد، از جمله حديث ابن عمر كه پيامبر فرمود: ابليس وارد عراق شد و در آنجا قضاى حاجت كرد ، بعد وارد شام شد اما وى را از آنجا راندند ، سپس به مصر رفت و آنجا تخم گذاشت كه جوجه شد ، سپس بساطش را آنجا گستراند ! در روايت ابن عساكر آمده است : بر آنجا تكيه زد .

به روايت طبرانى در اوسط و معجم الكبير ; ابن عساكر در تاريخ دمشق از اياس بن معاويه كه رسول خدا فرمود : خدا به خاطر من براى شام و اهالى اش ضامن شد اما ابليس به عراق رفت و در آنجا تخم گذاشت كه جوجه شد ، سپس به مصر رفت و بساطش را گستراند و تكيه زد !
نيز فرمود : كوه شام ، كوه پيامبران است . ودر جای دیگر آمده است : سپس وارد شام شد اما وى را راندند، تا به « بُساق »(1 ـ عقبه بُساق ، چنان كه در معجم البلدان 1/413 است ، در راه مصر است ) رسيد .

ادامه نوشته

امیر قطر خانه‌نشین و اردوغان در محاصره معترضان

سقوط توطئه گران علیه اسد

امیر قطر خانه‌نشین و اردوغان در محاصره معترضان


به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قطر به‌شکلی ناگهانی از قدرت کناره گرفت. این روزها همه منتظر بودند که خبر تغییر و تحول در راس قدرت از ریاض برسد اما در شرایطی که پادشاه عربستان سخت به ویلچر خود چسبیده است، امیر قطر سریری را که در سال 1995 با کودتای سفید از پدر خود گرفته بود، به پسر 33 ساله خود تحویل داد و رفت.



برای این تغییر و تحول علل متعددی ذکر شده که همگی فی‌الجمله مبهم به‌نظر می‌رسند. برخی می‌گویند که امیر قطر دچار مشکل جسمانی بوده است و برخی دیگر لزوم جوان‌گرایی و بهبود چهره سیستم حاکم نزد جوانان قطری را مطرح می‌کنند. هفته‌نامه تایم هم شکست‌های اخیر در سوریه و لزوم بهبود چهره قطر در افکار عمومی جهان را علت این تغییر دانسته و برخی نیز ایالات متحده و اسرائیل را پشت پرده این تغییر می‌دانند.

هر کدام از این موارد یا چند مورد از آنها می‌تواند علت تغییر مزبور باشد اما این یادداشت قصد دارد از منظری متفاوت به ماجرا نگاه کند: «مقایسه سال 2011 با شرایط فعلی منطقه.» غربی‌ها در سال 2011 و با فرصتی که انقلاب‌های عربی در اختیار آنها نهاده بود تلاش کردند با کمک متحدین منطقه‌ای خود موازنه قوا را در منطقه تغییر دهند و به کارگردانی نمایشی پرداختند که پرده‌های مختلفی داشت. اکنون توجه مخاطبان گرامی را به برخی از پرده‌های نمایش جلب می‌کنیم:

 پرده اول: به هم ریختن موازنه قوا

* پرده دوم: جنگ شهری

 پرده سوم: کار از دست کارگردان خارج می‌شود

پرده چهارم چگونه رقم خواهد خورد؟ ( خروج عنصری سفاک و خونریز  یا همان سفیانی روایات )

ادامه نوشته

زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید...  مشام جان‌ها مهیای استشمام ظهور از مشرق حضور

زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید...

مشام جان‌ها مهیای استشمام ظهور از مشرق حضور

«شعف»، بی‌تاب است و «شوق» بیقرار. ذرات عالم ثانیه‌شماری می‌کنند، آسمان منتظر است و نفس زمین در سینه زمان حبس شده،

جمکران دل‌ها رو به سوی سامرا دارد، بوی یاس در تار و پود جان‌ها ریشه دوانیده، «عشق» در قلب‌ها مأوا کرده و بار دگر «امید» متولد شده.



نگاه نرگس‌ها از پشت پنهانی‌ترین گلبرگ‌ها، معنوی‌ترین اصوات را تا ذوق ابدیت بر ذائفه بشر ریخته و جانش را با عطر یاس آمیخته.

امروز خنده غنچه‌ها زیباتر گشته، پنجره حضور بر قلب هستی باز شده و نسیم ظهور بر قاب گیتی وزیدن گرفته.

مکی‌ترین آیات از فراز منبر فرج، بر مدینه دل‌ها تجلی یافته، «محبت» دست در دست «مودت»، به چشمان مهدی موعود متوسل شده و

نگاه عارفانه «عشق»، در پس نجواهای پنهان آرام گرفته.

با میلاد قائمه گیتی، «عدل» تمام‌قد ایستاده، «دل» بار عشق بر دوش گرفته و «دعا» بر بال فرشتگان، دخیل اجابت بسته.

مهدی جان! سبزپوش سروقامت! با آمدنت عاشقانت را زیر سایه لطفت مأوا دادی و گرمای دست پرمهر نوازشگرت را بر سر آنها کشیدی.

تمام هستی گیتی! عاشقانت را دریاب که در خلوت بی‌انتهای خود هزاران بار غزل وصال را زمزمه می‌کنند.

ای نور مشرقی! مشتاقانت خوب می‌دانند روزی حصار ثانیه‌ها در هم خواهد شکست و با ظهورت، مشام جان‌ها را با طلوع صبح نگاهت، از دلاویزترین، مست خواهی کرد.

آرامش دل همه ی بیقرارها! هوای نفس، هوای زیستن را از ما گرفته بازگرد و بزدا این غبارها.

ای لحظه خوش عشق! برگرد و منتظرانت را تا بیکران چشم مستت، پذیرا باش تا انتهای دوران‎‌ها.

برگرد انتظار دل هفت آسمان عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان

===========

مریم شهابی باهر

نیمه شعبان

ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی (عج) بر همه شیعیان و منتظران ظهور ان حضرت مبارک باد انشا الله به زودی شاهد تشریف فرمایی اقا بقیه الله (عج) باشیم و جز سربازان ان حضرت...

جلوه‌ی دریا

امام زمان (عج)

باز هم روح الامین دارد غزل می آورد                         صنعت ایهام و تشبیه و بدل می آورد

تا شود ابیات شعر من کمی دلچسب تر                                واژه واژه بر لبم جام عسل می آورد

شعر شیرین مرا شور عجیبی داده است                               واژه ی نابی که در چندین محل می آورد

چیست آن واژه که همراه ادایش جبرییل                                جمله ی «حیّ علی خیرالعمل» می آورد

در میان شعرهای شاعران اهل بیت                                     دائماً این بیت را ضرب المثل می آورد:

یوسف مصری کجا و یوسف زهرا کجا؟!

جلوه ی قطره کجا و جلوه ی دریا کجا؟!

کوچه های شهر را امشب چراغانی کنید                              عرش را و فرش را آیینه بندانی کنید

آمده نور دل انگیزی به سمت سامرا                                     باید امشب کوچه ها را خوب نورانی کنید

طبق رسم فصل حج، مثل تمام حاجیان                                جان ما را پیش پای یار، قربانی کنید

از خَم ابروی او صدها خُم می، می چکد                                باید امشب خلق را انگور مهمانی کنید

دیدن روی سلیمان کار آسانی که نیست                              باید اوّل خوب از این مُلک، دربانی کنید

     هر که باشد نوکر تو زود آقا می شود

خود به خود با یک نگاه تو مسیحا می شود  

یوسف زهرا تویی حُسن ختام اهل بیت                نام تو زیباست ای مرد قیام اهل بیت

السّلام ای حُجّةَ الله ای امامَ منتظَر                              لحظه لحظه می رسد بر تو سلام اهل بیت

از پیمبر تا امام عسگری، در عصر خود                      نقل کردند این که هستی التیام اهل بیت

می رسد آن روز که با ذوالفقار مرتضی                   می رسی تا که بگیری انتقام اهل بیت

مرتضی، زهرا، حسن، خون خدا، پیغمبری

می بری با جلوه ات دل از امام عسگری

نیمه ی شعبان که می گردد عیان، صاحب زمان             می کند گل بر لب پیر و جوان، صاحب زمان

اشهَد انّ که هستی تو امام آخرین                         می وزد از هر مناره این اذان، صاحب زمان

تشنه هستم تشنه ی یک جرعه ی دیدار تو             وعده گاه ما شبی در جمکران، صاحب زمان

می رسی یک روز ای خورشید پشت ابرها            می کنی پیدا مزار بی نشان، صاحب زمان

با ظهورت می شود خوشحال زهرا مادرت

پیش مرگت می شود آن لحظه آقا نوکرت

العجل آقا! بیا چشم انتظاری ها بس است                  در فراقت اشک ها و بی قراری ها بس است

اشک ها ی ما که یک لحظه به درد تو نخورد             ناله ها و ضجّه ها و گریه زاری ها بس است

تا به کی جمعه به جمعه ذکر ندبه سر دهیم                ندبه و خون دل و شب زنده داری ها بس است

معصیت، پاکی دوران جوانی را گرفت                        ما جوان ها را کمک کن، شرمساری ها بس است

باید آقا درد غربت را فقط فریاد کرد                            گوشه گیری های ما و راز داری بس است

با ظهور خود بیا و مادرت را شاد کن

  قلب ویران مرا با مقدمت آباد کن

بخش مهدویت تبیان


در ادامه : اگر هفته ای یک بار امام زمانش را نمی دید، می مرد ا

ادامه نوشته

واقعۀ انتخابات اخير

واقعۀ انتخابات اخير

مقاله زیر توسط استاد شفیعی سروستانی مدیر مسئول سایت موعود نوشته شده است:

«اِنْ يمْسَکُمْ قَرحٌ فَقَدْ مَسّ الْقومَ مِثْلُهُ وَ تِلْک الّاَيامُ نُداوِلُهَا بَينَ النَّاس...؛
اگر به شما آسيبي رسيده، آن گروه را نيز زخمي مانند آن رسيده و اين روزها ( پيروزي ها و شکست ها )را ميان مردم مي‌گردانيم (تا آنها را بيازماييم) و تا خداوند کساني را که ايمان آورده اند باز شناسد ـ يعني تا معلوم سازد و بشناساند و آنان که نمي‌دانند، بدانند و از شما شهيداني ـ گواهاني ـ برگيرد و خدا ستمکاران را دوست ندارد.
از صادق آل محمد(ع) دربارة اين آية سئوال شد، فرمودند:
«مازال مذخلق الله آدم. .. » پيوسته از زمان حضرت آدم (ع)، خدا دولتي و حکومتي داشته و ابليس نيز صاحب دولتي بوده است بنابراين دولت خدا کجاست؟ هان! آگاه باشيد که آن ـ دولت خدا ـ جز يک دولت قائم نخواهد بود. » «والعاقبة للمتقين»
***



درحوزۀ تفکروفرهنگ ديني، دنيا دار ابتلاء وامتحان وانسان، موجودي است که برصحنة جهان به آزمون کشيده مي‌شود تا چهره نمايان کند و مردم از يکديگر باز شناخته شوند.
قطعه شعري از سال‌ها پيش درخاطرم مانده ومتأسفانه نام سراينده‌اش را از ياد برده‌ام:
زندگي صحنة يکتاي هنرمندي ماست!
هرکسي نغمه ي خودخواندوازصحنه رود!
صحنه پيوسته به جاست،خوشتران نغمه که مردم بسپارند به ياد.!
حسب سنت الهي ودر چرخش دولت ها، بشرمجال اظهار توانايي واستعداد‌هاي خود و ميزان شناخت وسپاسگزاري درپيشگاه خداوندگارهستي را مي‌يابد. ترديدي نيست که عاقبت خيروشادي افرين از ان پرهيزگاران است.
از امام محمد باقر (ع) در تفسير آية شريفه: «والعاقبه للمتقين» پرسيدند، فرمودند :
«دولت ما آخرين دولت‌هاست و هيچ خانداني که براي آنان حکومت و دولتي است، باقي نخواهند ماند؛ مگر اينکه پيش از دولت ما به حکومت مي‌رسند تا زماني که سيرة ما را ديدند، نگويند: اگر ما ـ هم ـ به حکومت مي‌رسيديم، مثل سيرة آنان برقرار مي‌کرديم و همين گفتار خداي عزّوجل است: «العاقبه للمتّقين.»
انتخابات خرداد ماه که به انجام رسيد، جماعتي شاد و غزل‌خوان و جماعتي ناشاد و گريان شدند. دست بر زانو کوفتند و آه سرد کشيدند. برخي نيز خط و نشان کشيدند و جامه دريدند و واقعه را مصداق شکست «حزب الله» شناختند. غافل از اينکه؛ در اين واقعه و صدها واقعة ديگر، اين «باد بي‌نيازي خداست که مي‌وزد» و حزب خداوند هماره پيروز است اينهمه تذکري است تا به قول خواجه اهل راز دريافته شود:


«تکيه بر اختر شبگرد مکن کاين عيار تخت کاووس ببرد و کمر کيخسرو»


روزي در جواني، استادي نو خط بر سرکلاس درس ما وارد شد. آن روز واحد تخصّصي ويژه‌اي داشتيم؛ اما استاد، از آنجا که جوگير واقعة پيروزي انقلاب اسلامي شده بود، از همان ابتدا پنج نمرة کلاس درس را اختصاص به قرائت قرآن داد. همه حيران و ساکت شده بودند ودم بر نمي‌آوردند.
با اجازة آن استاد جوان قرآن را گشودم و اوّلين تلاوت کننده شدم؛ اما درپايان و قبل از آنکه ديگري را به آزمون کشد، معترض عمل او شدم و اختصاص پنج نمرة درسي رابه قرائت قران انهم درکلاس درسي تخصّصي رانابجاخواندم. سخنم کارگرنيفتاد اماّ
من آنچه رادرست مي‌شناختم اعلام کردم.
در ميان اهل قلم و فرهنگ، واسپس بيش از دو دهه تدريس و تأليف در حوزة غرب شناسي و يهود شناسي وعرضۀ صدهامقاله انتقادي دربارۀ حوزه فرهنگي و تمدني غربي، ديگر کسي نمي‌تواند انگشت اتّهام دراز کرده و نگارنده را هوادار ليبرال سرمايه داري، سکولاريزم و امثال اينها بشناسد و افتراء « اعتزال از امت حزب الله» را متوجّه او کند. از اين‌روست که حسب تکليف، عباراتي را صميمانه خدمت همة برادران وخواهرانم قلمي مي‌کنم.
طي همة سال ها وقرون رفته، هماره دستي آسماني از ايران، به عنوان «شيعه خانة امام زمان (عج)» محافظت کرده و خطرات بزرگي را از سر آن و ساکنانش دور ساخته است. در کتاب « قوم نشان شده » از اين مهم به تفضيل سخن گفته ام و نقش ايران و ايرانيان را در همراهي با امام مهدي موعود، ارواحنا له الفداه برشمرده ام و پاسداشت ولايت و محبّت اهل بيت عليهم السّلام را باعث اين حفاظت آسماني شناخته ام، و اگر جز اين بود؛ واسپس هزاران واقعه و هجمه به اين سرزمين، نام ايران و ايراني از صفحة تاريخ و جغرافياي جهان حذف شده بود.
از صورت‌هاي مختلف اين حفاظت و مراقبت و مصاديق حافظان و مراقبان تنها خداي متعال آگاه است.

ادامه نوشته