اکنون و آينده شيعيان عربستان

اکنون و آينده شيعيان عربستان

شیعیان استان «الشرقيّه عربستان» به عنوان یک اقليّت برجسته معترض در جامعه عربستان سعودی شناخته می‌شوند.
این اقليّت شیعی همواره مورد تبعیض‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته و به دلیل مجاورت در مراکز نفتی عربستان در «دمام» و «ظهران» از یک سو و از سوی دیگر همسایگی با شیعیان «بحرین» با حسّاسیت‌های بیشتری از سوی حکومت نگریسته می‌شوند و این باعث شده تا شیعیان ضمن تحمیل تبعیض، مورد سرکوب نیز قرار بگیرند. بعد از موج تحوّلات جهان عرب موسوم به بیداری اسلامی، جنبش اعتراضی شیعیان قطیف و تا حدود کمتر در «العواميّه» و «الحساء» فعّال‌تر شد و شاهد اعتراض‌های و تظاهراتی بودیم که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شیعیان گردید. تحلیل‌گران معتقدند که با توجّه به بحرانی که در بحث جانشینی در خاندان آل سعود پیش آمده، تظاهرات شیعیان می‌تواند جلوه‌های این بحران را افزایش داده و عربستان هم حلقه دیگری از دومینوی تحوّلات جهان عرب خواهد بود. در این نوشتار تلاش می‌شود تا با نگاهی به وضعیت کنونی شیعیان، به این پرسش پاسخ دهیم که تظاهرات شیعی به چه سمتی حرکت خواهد کرد و آینده این اقليّت چگونه رقم خواهد خورد؟


تحلیل رخداد: شروع حكومت عربستان سعودی و ساخت دولت سعودی که بر مبنای آموزه‌های سیاسی محمّد بن سعود و آموزه‌های مذهبی محمّد بن عبدالوهّاب شکل گرفت، تضعیف و به حاشیه رفتن شیعیان را در پی داشت و سیاست‌های ضدّ شیعی را وارد فاز جدیدی کرد. پیوند ساختاری خاندان آل سعود با زعمای وهّابیت در عربستان که ترسیم کننده مبانی حکومت در این کشور است، از دیرباز با سایر اقليّت‌های قومی و مذهبی سرسازش نداشت. در این میان، شرایط شیعیان به عنوان مطرح‌ترین و تأثیرگذارترین اقليّت عربستان با دیگران متفاوت است. آنان در حالی شاهد تبعیض‌های غیرقابل توجیه از سوی دولت سعودی هستند که در غنی‌ترین مناطق نفتی این کشور در فقر زندگی می‌کنند. مجموعه نابرابری‌ها در طول سالیان گذشته سبب تولّد جنبش‌های اعتراضی شیعیان و بروز ناآرامی‌هایی در شرق این کشور شده است.

ادامه نوشته

آقای پناهیان! مهر تایید رهبر عزیز انقلاب مبارکتان باشد!

آقای پناهیان! مهر تایید رهبر عزیز انقلاب مبارکتان باشد!

شبکه ایران / «خدایا در مقابل دیدگان ما دست مجروح رهبر عزیز ما را در دست مهدی (عج) خودت قرار بده». از 9 دی 88 به این طرف، سخنرانی هایش را با این دعا به پایان می رساند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان 2-3 سالی می شود که صریح تر از همیشه از اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی موعود (عج) حرف می زند؛ مخاطب اصلی او نیز جوانان و دانشجویان انقلابی اند که رابطه شان با این روحانی، استثنایی و منحصر به فرد است. موضوع سخنرانی امسال پناهیان در دانشگاه امام صادق (ع) عبارت بود از "عاشورا؛ راه سلوک، رمز ظهور". او همچنین چند سالی می شود که از منبر دانشگاه هنر، مباحث متفاوتی را مطرح می کند، مستمعین او در دانشگاه هنر بارها به صراحتی آمیخته با مزاح این جملات را از زابان او شنیده اند: «میانه خوبی با اخلاق ندارم» و «اولویت امروز جامعه تدریس "حماسه" و "صلابت" است».

مواضع صریح پناهیان درباره آرمان اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) همواره با واکنش های گسترده و متفاوتی روبرو بوده است؛ جوانان انقلابی مجذوب سخنان و بشارت های او می شوند اما محافظه کاران سیل حملات خود را متوجه او می کنند تا جایی که بارها علیرضا پناهیان در سیمای جمهوری اسلامی ممنوع التصویر شده است.



پناهیان اما ثابت کرده است که تحت فشار حملات حاضر به عدول از آرمان های خود نیست. او امسال در سخنرانی شب عاشورای خود در مراسم عزاداری بیت رهبری این بار با صراحتی معنادار از اتصال انقلاب اسلامی به قیام قائم (عج) سخن گفت. آقای پناهیان در برابر چشمان حیرت زده برخی از مسئولان حاضر در مراسم تاکید کرد:« بله! ؟ بله من دارم حسّ ظهور را تقویت می‌کنم!»+

پناهیان در مهمترین فراز از سخنانش گفت:« من از شما می‌خواهم یک سؤال بکنم، عاشوراییان! اگر همین‌جوری روند جلو برود که مانعی هم برایش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تساعدی باشد، چند سال دیگر ظهور خواهد بود؟ محاسبۀ عقلانی بکن، اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست، قواعد ظهور را نگاه کن، چند سال دیگر کار تمام خواهد شد؟ یک محاسبه بکن، یک آمار بکش، نمودار پای تخته بکش، امکانات، رشد ما، قدرت دشمن، شکستش در مقابل ما، نمودار که کاری ندارد، می‌توانی سر انگشتی حساب کنی. سرانگشتی، نه اینکه می‌توانی وقت دقیق را اعلام کنی یا روز و تاریخ و سال را می‌توانی حساب کنی. تازه این روایت را از اباعبدالله الحسین(ع) را هم اگر نشنیدی من به شما بگویم.

ادامه نوشته

درد و دل امام رضا با امام زمان بصورت شعر


درد و دل امام رضا با امام زمان  بصورت شعر

شيخ صدوق در كتاب عيون اخبار الرّضا از عبد السّلام هروي نقل كرده است كه گفت : دعبل خزائي(شاعر و مداح اهل بیت در زمان امام رضا(ع)) در مرو خدمت امام رضا رسيد و عرض كرد :  قصيده اي در مدح شما سروده ام و قسم  ياد كرده ام كه آنرا براي كسي قبل از شما نخوانم.امام اجازه فرمود كه بخواند . دعبل  شروع كرد به خواندن قصيده اش  كه متجاوز از 120 بيت است کرد. حضرت رضا صلوات الله عليه به او فرمود :آيا به اين قسمت  از قصيده ات اجازه  مي دهي دو بيت اضافه  كنم كه قصيده تو با آن دو بيت كامل شود :

 و قبر بطوس يالها من مصيبة         توقــّد في الاحشاء بالحرقات  

الي الحشر حتّي يبعث الله قائماً        يفــرّج  عنّـا الهمّ  و  الكربات

و قبري  در طوس است كه  براي آن مصيبتهايي  است كه  تا روز قيامت آتش از دلهاي سوخته شعله ور خواهد بود ...تا آنكه خدا قيام كننده و منتقم ما را برانگيزاند و غصّه ها و اندوه ما را برطرف سازد

دعبل عرض كرد : من قبري از شما خانواده در طوس  نميشناسم ،اينكه فرموديد قبر چه كسي است ؟ 

حضرت فرمودند : آن قبر من است ، روزها و شبها به پايان نمي رسد كه طوس محلّ رفت و آمد شيعيان و زائران من ميگردد  ؛ بدانيد هر كس  مرا در شهر طوس و در آن غربت زيارت كند فرداي قيامت با  من  و در درجــه من خــواهد بود در حالي كه  گناهانش آمرزيده  شده باشد.

امام زمان(ع) فرمودند:در رابطه با تعجيل در فرج زياد دعا کنيدکه فرج و گشايش امور شما نيز بدان بستگی دارد(غيبت شيخ طوسی ص117)


مهدي اي جان رضا .........جان رضا............جان رضا

 مهدي عزيز فاطمه رضا برات پر ميزنه

فقط آقا قيام تو اوّل شادي منه

کاش بيايي از سفر که ما همه منتظريم

دوباره خنده رو برلبهاي زهرا بنگريم

منم غريب الغربا شما غريب ترين ما

غربت من چند ساله بود شما ولي تا به حالا

من غريب بودمو ميدونم غريبي يعني چي

موقع عمل ميبيني بي حبيبي يعني چي

ادعاي عاشقي فراونو شيعه زياد

اما از ياري اونها بي نصيبي يعني چي

مهدي اي جان رضا .........جان رضا............جان رضا

 حرم پر از جمعيته دلم اسير حسرته

رضا ميون زايراش در انتهاي غربته

به خدا منتظرم هر کي مياد زيارتم

يه بارم بپرسه از من چيه اون يه حاجتم

همگي اينجا مين پذيرايشون ميکنم

نميدونن که خودم مريض درد غيبتم

کاشکي که ميشد زايرا فقط بين با يک دعا

هر کسي رو که مي نگري طلب کنه ظهور ما

هر موقع از همه جا خسته مياي در حرمم

تنهايي تو ميبينم آقا آتيش من  ميگيرم

وقتي که بازم ميخواي راهي صحراها بشي

ياد آورگي حضرت زينب ميکنم

 مهدي اي جان رضا .........جان رضا............جان رضا

 گفتم حديث بهر شما نموده ام امر دعا

نوشته توي کتابها اما کو گوش شنوا

گفتم که آخروالزّمون روي زمين و آسمون

هر چي که هست گريه کنه به گريه هاي مهديمون

همون موقع گفته بودم به شعر دعبل افزودم

کسي نيومد بخونه دو بيتي که من سرودم

گفتم اون قبري که در توس  پر از مصيبته

دل صاحبش ميون شعله هاي غيبته***

کاشکي تموم شيعيان شما رو از خدا بخوان

کاشکي به جاي حرمم تو صحراها پيت بيان

خودمو جواد من فداي تار موي تو

چشماي مادرم در انتظار روي تو که

عمو عباس به خدا منتظره به تشنه ها

برسونه با فرج شرابي از سبوي تو

مهدي اي جان رضا .........جان رضا............جان رضا


تسلیت شهادت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع)

تسلیت شهادت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع)

سکوت مدینه، بوی رفتن می‏دهد. انگار همه دارند می‏روند! پیش از تو انگار در این شهر زندگی نبود، انگار محبت و مهربانی و همدلی نبود! تو آمدی و نزدیک خانه مستمندی خانه گزیدی؛ مسجدی ساختی برای پرستش و برای همدلی مسلمین. تو وقت رفتن هم دست از رسالت برنمی‏داری. دست به درگاه کبریا گشاده‏ای و با اشکی که پهنای صورتت را پوشانده، شفاعت روسیاهی ما را می‏کنی ... 

چشم مبند! بگذار چشمت نگران امت بماند!

تا همیشه نوای توحید تو بلند است.

در انتظار رهایی، دل به موج‏های زمان سپرده‏ای و جان به دست‏های خدا.

چشم‏هایت در ساحل ملکوت، فرود آمده‏اند و دریای خروشان دنیای ما، همچنان در تکاپو است.

یوسف گمگشته قرن‏های تاریکی! جهانی گرداگرد نفس‏های تو حلقه زده‏اند؛ تو هیچ‏گاه از ابلاغ نامه‏های رسالت خویش، زبان نبسته‏ای. چشم‏های تب‏دارت، هنوز نگران آینده امت‏اند و نگران حق‏الناس.

چه بسیارند نام‏های بزرگ که به بدنامی رفته‏اند! درس تو این بود که زندگی زیبا داشته باشید تا مرگ زیبا داشته باشید. گردونه‏های تمدن را که در دست‏های جهالت بود، به دست‏های اخلاق سپرده‏ای، و ما اگر هدایت یافته‏ایم، به مدد انفاس قدسی توست.

سر بر بالین نهادن‏ات، خاموشی نیست، فراموشی نیست، تازه دارد ندای «لا اله الا اللّه‏» شنیده می‏شود و فردا پشت بام‏های زمین را روشن خواهد ساخت.

خداحافظ دردهای ناگفتنی

خداحافظ ای شهر، ای دیوارهای تا همیشه پیوسته، ای درهای به روی آسمان بسته، ای کبود سیلی خورده!

تمام زوایای پیچیده در آهنگ مرموز چشم‏های گستاخ شهر خداحاف1 ای سکوتِ شب‏های سجاده و نماز!

خداحاف1 ای خاک، ای صدای منتشر در هوای مه‏آلود شهر!

خداحاف1 هوای نا اهلِ این حوالی!

خداحافظ مکّه، مدینه، شعب!

خداحاف1 خنجرهای کشیده دشمنی، دست‏های مشت شده چشم‏های نا مهربان!

خداحافظ ... !


خداحافظ ای شهر، ای دیوارهای تا همیشه پیوسته، ای درهای به روی آسمان بسته، ای کبود سیلی خورده!

تمام زوایای پیچیده در آهنگ مرموز چشم‏های گستاخ شهر خداحاف1 ای سکوتِ شب‏های سجاده و نماز!

خداحاف1 ای خاک، ای صدای منتشر در هوای مه‏آلود شهر!

خداحاف1 هوای نا اهلِ این حوالی!

خداحافظ مکّه، مدینه، شعب!

خداحاف1 خنجرهای کشیده دشمنی، دست‏های مشت شده چشم‏های نا مهربان!

خداحافظ ... !


سردار مظلوم عشق

مثل ستاره اى سرگردان، گرد مزارت مى گردم. زمین امشب از انبوه تیرها، خون آلود است. تو کدامین عهد را روز ازل بسته اى که حتى مزارت، حتى کفنت، آماج ستم ستمگران است؟


بغض گلویم را در بغض غیرت عباس گم کرده ام و اشک خون آلودم را سپر اشک باران زینب علیهاالسلام نموده ام. چگونه از خواهرت بخواهم گریه نکند، وقتى دشمن حتى کفنت را بى زخم نمى خواهد؟!

مگر چه کرده اى با ظلم که ظالمان با کشتنت هم آرام نمى گیرند؟

چه کرده اى با جور که جائران، جسم بى جانت را، حتى مزارت را نیز برنمى تابند.

اى مبارز بى هیاهوى آل محمد!

در سوگ تو اشک، ارثیه زمین باد!

سکوت، سایه بر ذوالفقار کلامت نینداخت و صلح، شمشیر فکرت را به نیام نکشاند.

نامت اى برادر زینب، بر جریده تاریخ، سرور آزاد مردان ماند. جانم فداى سال هاى غربت تو که از طعنه دوستان و شماتت دشمنان، رویت به زردى گرایید.

ترس از ابهت اندیشه ات، با دشمنان چنان کرد که حتى خانه ات را محل توطئه کردند.

سردار مظلوم عشق!


یا ضامن آهو …

امروز که سر بر حرمت می آیم / انگار تمام عشق کامل شده است

ای ضامن آهو! به غریبی سوگند / دل کندن ازاین ضریح مشکل شده است . . .

تو بـر زخـم دلـم باریده اى باران رحمت را / تو را مـن مـیشناسم، مـنبع پاک کـرامت را

ازآن روزى کـه حلقه بر ضریحت بست دستانم / دلم شـیدا شد و دادم زکـف دامـان طاقت را . . .

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است / یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای / آنجا برای عشق شروعی مجدد است . . .

می دید شرر ریخته در هستی انگور / هم سفره ی میزبان شده پستی انگور

نوشید از آن خوشه ی سم بار که امروز / ما را نفریبند به سر مستی انگور

عزیزا خدایت اگر داد تمکین / برو طوس پابوس شاه سلاطین

بگو با تضرّع به آهنگ شیرین:سلام على آل طه و یاسین / سلام على آل خیر النبیّین


در ادامه....

مفاد نامه ای که نوشته نشد!

ادامه نوشته

باور كنيم با مقاومت به ظهور خواهيم رسيد

نگاهي به فرمايشات و بشارتهاي اخير ولي امر مسلمين(مدظه) / باور كنيم با مقاومت به ظهور خواهيم رسيد

در سالروز قيام 19 دي ، آغاز مرحله اي از حوادث كه پيروزي انقلاب را به دنبال داشت ، امام خامنه اي سخنراني مهمي ايراد فرمودند ، هرچند بيانات معظم له پيرامون باور امكان پيروزي بر استكبار جهاني ، قطعي بودن نصرت و وعده الهي و هشدار نسبت به انتخابات آتي نيز از اهميت بسيار بالايي برخودار بود اما اشاره صريح معظم له پيرامون پيچ تاريخي و ورود جهان به مرحله جديد كه همان مرحله ظهور حضرت ولي عصر(عج) مي باشد بعنوان عبارتي كليدي بود كه از فرمايشات مكرر ايشان در اين باب ، در گذشته و آينده رمزگشايي كرد.


درست است كه گذشت زمان هميشه نمي تواند دليلي بر نزديك تر شدن ظهور باشد ، اما پيشرفت روز افزون قوم زمينه ساز و قدرتمندتر شدن ياران منجي قطعاً نشانه اي از نزديكتر شدن به ظهور و موجب تسريع در پيروزي نهايي خواهد بود ، به يقين بيرون آمدن سرافرازانه ملت بزرگ ايران از يك يك فتنه هاي بزرگ و كوچك كه تنها با لطف حق و رهبري الهي نائب امام عصر(عج) امكان پذير شده است نزديكي هرچه بيشتر ظهور را بشارت مي دهد ، اما در اين ميان هستند كساني كه نمي توانند اين واقعيت عظيم را باور كنند و با تمسك به بهانه هاي گوناگون سعي مي كنند اين حقيقت درخشان را زير سئوال برده و مخدوش سازند ، اما بيانات روشنگر و بشارتهاي روحبخش بزرگ پرچمدار عصر ظهور براي رسيدن به يقين نزديكي ظهور و الزامات و لوازم آن ، براي كساني كه دل در گرو ولايت دارند ، حجتي بي بديل و برهاني تام و تمام است ، براي خوشه چيني از بوستان ولايت گلچيني از فرمايشات گهربار معظم له به محضرتان اهداء مي گردد :

بیانات حضرت آقا در 19 دی ماه 91:اگر ملت عزيز و جوانان خوش روحيه و پر توان ايران، مسير خود را با پايداري ادامه دهند بدون شك و براساس سنت صادق الهي در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهاي «ملي، اسلامي و جهاني» آنان تحقق پيدا مي كند، مسير تاريخ عوض مي شود و زمينه هاي ظهور حضرت وليعصر (عج) فراهم خواهد شد

بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بيدارى اسلامى»
آنچه كه من به شما جوانان عزيز و فرزندان خودم عرض ميكنم، اين است كه بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است.

ادامه نوشته

سرزمین های درگیر در واقعه ظهور: سفیانی در عراق1

سرزمین های درگیر در واقعه ظهور: سفیانی در عراق1

اگر در علایم حتمی ظهور مبارک امام زمان(عج) به ترتیب زمان آنها در سرزمین عراق پیش رویم ، نخستین علامتی که رخ می‌دهد، خروج سفیانی است.


شیخ صدوق از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمودند:  پیش از قیام قائم(عج) پنج نشانة حتمی است: یمانی، سفیانی، بانگ آسمانی، قتل نفس زکیّه و خسف سرزمین بیدا.
و در جای دیگر از امام رضا(ع) روایت شده که فرمودند: «امر قائم(عج) از سوی خدا حتمی است، خروج سفیانی نیز از سوی خدا حتمی است و هرگز بدون سفیانی قائم(عج) قیام نخواهد کرد.»

عراق، تنها هدف سفیانی
نعمانی از امام باقر(علیه السلام) روایت کرده که سفیانی پس از کشتن ابقع و اصهب، هدفی جز عزیمت به سرزمین عراق ندارد. سپاه سفیانی در قرقیسیا نبرد سختی کرده، یکصدهزار تن از ستمگران را بر خاک مذلّت انداخته، سپاهی هفتاد هزار نفری به سوی کوفه می فرستد. آنها اهل کوفه را می‌کشند، به دار می‌زنند و اسیر می‌گیرند.

در آن هنگام، پرچم‌هایی از سوی خراسان شتابان حرکت می‌کنند که شماری از یاران حضرت(عج) در میان آنهاست. سپس یکی از شیعیان کوفه با جمعی از افراد ناتوان خروج می‌کند، که در میان کوه و حیره به دست سرلشکر سفیانی کشته می‌شود؛ امام باقر(علیه السلام) در حدیثی، عملکرد سفیانی را شرح می‌دهد و در فرازی از آن می‌فرماید: «تنها انگیزه سفیانی و خشم و حرص او شیعیان ما می‌باشد».

امیرمۆمنان(علیه السلام) در این رابطه می‌فرماید: «سپاه سفیانی به جست‌وجوی اهل خراسان می‌پردازد، هر کجا شیعه‌ای از شیعیان آل‌محمّد(علیهم السلام) را پیدا کند به قتل می‌رساند».
ادامه نوشته

قوم نشان شده: امام رضا و ايران

قوم نشان شده: امام رضا و ايران

موضوع مهاجرت حضرت علي بن موسي الرضا به ايران از منظرهاي مختلف مورد بررسي قرارگرفته است. با اينكه اين مهاجرت به ظاهر به دليل مكر و حيله مأمون، خليفه عباسي اتفاق افتاد، اما حسب تقدير كلي الهي مانند ساير پيشامدهايي كه بر ائمه رفته است، بخشي از طرح كلي را نمايان مي سازد. اين واقعه ابتدا صورت دعوت داشت اما به سرعت تبديل به اجبار و تهديدي از سوي مأمون شد.



سير بسيار طولاني امام از مدينه تا مرو از بخشهاي مهمي از اراضي ايران مي گذشت و با گذار از خرمشهر، اهواز، اراك، ري، نيشابور و به نقل از برخي، اصفهان و قم، زمينه هاي شكل گيري بزرگترين كانونهاي فكري و عملي شيعيان را فراهم كرد.

مردم شهرهاي ايران با كمال اشتياق به سوي امام مي شتافتند، خاطره اش را در دل نگه داشته و خود را نگهبان آموخته هاي امام مي ساختند.
از همان ابتدا براي امام مشخص بود كه موضوع پيشنهاد ولايت عهدي، حيله اي است كه مأمون در كار وارد كرده تا خود را ازمخمصه اي بزرگ رها سازد. درواقع مأمون قصد داشت براي اثبات و تثبيت خلافت غاصبانه خود و خاندانش از حضور امام سوء استفاده كند؛ در برابر، امام نه تنها اين فرصت را از مأمون گرفت، بلكه از همان اولين روز حركت تا شهادت، به اثبات امامت حق اهل بيت و رد وانكار خلافت مأمون هم مشغول شد.

در حقيقت در انتهاي اين مسير، رسوايي و شكست نصيب مأمون و پيروزي و ماندگاري سيره سنت اهل بيت نصيب امام رضا شد چنانكه امروز حرم شريف آن حضرت دليل محكمي است براين ادعا.

امام رضا طي اين سفر اولاً بنياد بناي امامت و ولايت اهل بيت را بيش از پيش در ايران استوار ساختند، دوماً زمينه هاي شكل گيري كانونهاي بزرگ علمي و معرفتي را در ايران فراهم نمودند، كانونهايي كه ابتدا در طوس و سپس در قم و با مهاجرت علويان در ساير بلاد شكل گرفتند. سوماً سيره و روش اهل بيت را به نحوي شايسته ازطريق تربيت نخبگان، جاري و منتشر كردند و درنهايت ايران را مبدل به شيعه خانه اهل بيت، ايرانيان را به عنوان مدافعان و حاميان اهل بيت و بالاخره اين سرزمين را زمينه ساز قيام جهاني امام مهدي ساختند تا در آخرالزمان مهياي مجاهدت و همراهي با امام عصر شود.

ايران مهمترين سرزميني بود كه از استعداد لازم براي تبديل شدن به قطب و مركز فعاليت شيعيان برخوردار بود؛ برخلاف سرزمينهاي عربي كه تعصب قبيله اي و كينه هاي جاهلي در سايه خلافت بني اميه و بني عباس تجديد حيات يافته بود و مانع از آن بود كه حضرات معصوم بتوانند در آن سرزمينها به پايگاه شايسته اي براي شيعيان و رشد فرهنگ و تفكر ولايي امامان شيعه دسترسي پيدا كنند.

امام رضا (ع) شيعه خانه اهل بيت را تأسيس و آن را در مسيري قراردادند كه در آخرالزمان و به وقت ظهور كبري به تمامي درخدمت حضرت امام عصر درآيد. در حقيقت راز ماندگاري ايران به مأموريت آخرالزماني ايران و ايرانيان در همراهي با امام و حجت حق، حضرت صاحب الزمان و دفاع از كيان فكري و فرهنگي شيعيان دربرابر تندباد تحريف و هجومهاي دجالان آخرالزمان برمي گردد.

موضوع مهم ديگر هجرت امامزادگان به ايران در ايام ولايتعهدي امام رضا و پس ازآن است؛ هر يك ازاين امامزادگان ستونهايي ازنور بودند كه موجبات نزول نعمات و بركات مادي و معنوي بر اين سرزمين و ساكنانش را فراهم آوردند. بهانه اين هجرتها را ستم امويان و عباسيان برائمه و علويان فراهم كرد.

نبايد فراموش كرد كه شيعيان همواره براي اداي حقوق خاندان پيامبر و مزد رسالت آن حضرت، به سوي آن امامزادگان شتافته اند.

خلاصه ای از کتاب"قوم نشان شده، نقش ایران و ایرانیان در واقعه ی شریف ظهور" از اسماعیل شفیعی سروستانی، تهران: موعود عصر

اربعين حسيني،ميعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

اربعين حسيني،ميعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

اين الطالب بدم المقتول بكربلا

امام خامنه اي(مدظله) :

"آمدن اهل‌بیت حسین‌بن علی(ع) به سرزمین کربلا، فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ آنچنان که گاهی بر زبان‌ها جاری می‌شود. مسأله از این بسیار بالاتر بود. نمی‌شود کارهای شخصیتی مثل امام سجاد(ع) یا مثل زینب کبری(س) را بر همین مسائل عادی رایج ظاهری حمل کرد، باید در کارها و تصمیمات شخصیت‌هایی به این عظمت در جست‌وجوی رازهای بزرگتر بود....

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده می‌ماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."

نمازجمعه تهران 1366/7/24

امام عصر(عج) بنا بر اعتقاد اكثر محققين و نص صريح روايات در عاشوراي سال ظهور ، قيام جهاني خود را در كنار خانه كعبه با ندايي فراگير آغاز خواهد كرد :

1. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.

2. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.

3. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً.

4. الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً.

5. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)

آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم، آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده، بيدار باشيد اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند، اي اهل عالم ، جد من حسين را روي خاک افکندند، آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.

پس از علني شدن قيام و آشكار شدن 313 يار وفادار آن حضرت در مكه در روز عاشورا و روزهاي پس از آن و احتمالاً درگيريهايي كه آن حضرت با حكومت پريشان و متزلزل عربستان براي گشودن راه قيام و تسلط بر حجاز خواهند داشت و توقفي كه آن حضرت براي پيوستن ياران خود از سرزمين هاي اطراف چون بحرين و يمن و ... به قيام از سوي ديگر خواهد داشت و همچنين حركت سريع سپاه حضرت بنا بر روايات كه در طي چند ماه بر سراسر كشورهاي اسلامي تسلط پيدا خواهد كرد ، چنين به نظر مي رسد كه به احتمال قوي در ماه دوم پس از قيام و در ماه صفر و حوالي اربعين مي توان انتظار داشت كه رهبري قيام و بدنه اصلي آن خود را به تجمع بسيار عظيم عاشقان و عزاداران حسيني در كربلاي معلي برساند ، چنانكه استفاده از پتانسيل عظيم تجمع دهها ميليوني در مراسم اربعين در جهت معرفي قيام از يكسو و تشكيل سپاهي بزرگ براي حركت به سمت شام و بيت المقدس ، در كوران فتنه هاي بزرگ دشمنان ، ضروري به نظر مي رسد.

پس با توجه به قرائن روايي مي توان انتظار داشت كه در اربعين سال ظهور وجود مقدس امام عصر(عج) به همراه سپاه خود در مراسم نوراني اربعين حضور داشته و مقدمات حركت تاريخي به سمت بيت المقدس و نبرد نهايي را فراهم خواهد كرد به بيان ديگر در اربعين سيد و سالار شهيدان كه شور و شعور حسيني در اوج بوده و زمينه هاي جهاد فراهم است ، با پيوستن ميليونها نفر ، سپاه بزرگ امام مهدي(عج) صورت نهايي خود را گرفته و براي نبرد سرنوشت ساز بيت المقدس حركت خواهد كرد.

ادامه نوشته

درد دل امام زمان(ع) با امام حسين(ع) به صورت شعر

درد دل امام زمان(ع) با امام حسين(ع) به صورت شعر

شاعر: يک بنده ی خدا 

تو ضيحات1: بیشتر بند های اين شعر بر محتوای زيارت ناحيه مقدسه(که در آن امام زمان(ع) در خطاب به امام حسين(ع)  درد دل ميکند)و روایات دیگر که امام زمان(ع)فرموده اندگفته شده است وکمی از آن هم حرفای دلی است تو ضيحات2: لطفا با حضور قلب بخوانید 

حسين جان مهديم مهدي خسته

دلم از بي وفاييها شکسته


 

حسين جان مهديم مهدي خسته

دلم از بي وفاييها شکسته

 

حسين جان مانده ام تنهاي تنها

شده کرب و بلايم کوه و صحرا

 

حسين جان کاش و من  جاي تو بودم

چو يارانت بدم گرد وجودت

 

شما گفتي ولي آنها نرفتند

مرا ياران همه يک يک برفتند


 حسين جان  سال وها  در انتظارم

هنوز حسرت به ياران تو دارم

 

حسين جان  انتقام نگرفته ام من

به جاي امّتم شرمنده ام من

 

حسين جان  قطعه قطعه جسم اکبر(ع)

سر افتاده ي علي اصغر(ع)

 

دو کتف خوني ومشک ابالفضل(ع)

کنارعلقمه اشک ابالفضل(ع)

 

صداي ناله ي جانسوز زهرا(س)

فرار کودکان در دشت وصحرا

 

همه منزل به منزل در اسارت

چنان که شد به آل تو جسارت


در ادامه.....

ادامه نوشته

آيا جنّيان و فرشتگان هم منتظر ظهورند؟

آیا زمین و پرندگان و حیوانات هم در انتظار ظهور حضرت هستند؟
آیا می‌توان گفت فرشتگان و جنّیان هم در انتظار به سر می‌برند؟
آیا زمین و پرندگان و حیوانات هم در انتظار ظهور حضرت هستند؟
آیا می‌توان گفت فرشتگان و جنّیان هم در انتظار به سر می‌برند؟


اگرچه ما به روایاتی که دلالت بر منتظر بودن تمامی جنّیان و فرشتگان بکند، برخورد نکردیم؛ امّا اخبار و احادیث بسیاری بیانگر منتظر بودن گروهی از فرشتگان و اجنّه هستند.
1. أبان بن تغلب می‌گوید: امام صادق(ع) فرمود:
«.. آنگاه که او(حضرت قائم (عج)) پرچم رسول خدا(ص) را به اهتزاز درآورد، سیزده هزار و سیزده فرشته که سال‌ها منتظر ظهورش بوده‌اند، به زیر پرچمش گرد می‌آیند (و آماده نبرد می‌شوند) همان فرشتگانی که با نوح پیامبر(ع) در کشتی، با ابراهیم خلیل(ع) در آتش و با عیسی(ع) هنگام عروج به آسمان همراه بودند».1
2. امام باقر(ع) می‌فرمایند:
«فرشتگانی که در جنگ بدر به پیامبر(ص) یاری دادند، هنوز به آسمان بازنگشته‌اند (منتظر ظهور حضرتند) تا اینکه حضرت صاحب الأمر را یاری رسانند و تعدادشان پنج هزار فرشته می‌باشد».2
3. محمّد بن مسلم می‌گوید:
«از امام صادق(ع) درباره میراث علم و اندازه آن پرسیدم، حضرت در پاسخ فرمود: خداوند دو شهر یکی در شرق زمین و دیگری در غرب آن دارد، در آن دو شهر، گروهی سکونت دارند که نه ابلیس را می‌شناسند و نه از آفرینش او آگاهی دارند، هر چند مدّت یک بار با آنان دیدار می‌کنم، آنان درباره مسائل مورد نیاز و چگونگی دعا از ما می‌پرسند و ما به آنان می‌آموزیم، همچنین آنان درباره زمان ظهور حضرت قائم می پرسند ... گروهی از آنان از روزی که به انتظار حضرت قائم بوده‌اند، هرگز سلاح خود را بر زمین نگذاشته‌اند و وضع آنان همین گونه بوده است، آنان از خداوند می‌خواهند که صاحب الامر را به آنان بنمایاند».3
4. امام علی(ع) می‌فرمایند:
«... خداوند، حضرت مهدی(عج) را با فرشتگان، جنّ و شیعیان مخلص یاری می‌کند».4
با توجّه به این روایات می‌توان بیان داشت که هم فرشتگان و هم برخی از جنّیان و هم موجودات ناشناخته دیگری در انتظار و چشم به راهِ آمدن آن منجی عالم هستند.
آیا زمین و پرندگان و حیوانات هم در انتظار ظهور حضرت هستند؟
بر اساس روایات گوناگون، زمین، پرندگان، حیوانات درنده و ماهیان دریاها هم در انتظار آمدن و ظهور حضرت حجّت هستند.
رسول خدا(ص) می‌فرماید:
«همه اهل آسمان و زمین، پرندگان، حیوانات درنده و ماهیان دریا از ظهور حضرت مهدی(عج) شاد و خرسند می‌شوند».5
آری زمین هم منتظر ظهور قائم(عج) است تا تمام برکاتش را بیرون بریزد.
امیرالمؤمنین(ع) فرمود:
«زمین بشاشت خود را به سبب عدل ظاهر کند و آسمان باران خود را ببارد و درخت میوه خود را افزون دهد و زمین گیاه خود را برآورد و برای اهل زمین خود را زینت کند و وحوش ایمن باشند تا اینکه در همه اطراف زمین مانند چارپایان چرا کنند. زمین گنج‌های خود را ظاهر کند، پس قائم(عج) به مردم بگوید: بخورید، گوارا باشد شما را به سبب آنچه در ايّام گذشته کردید از عمل‌ها، پس مسلمانان اهل دین حقّند.»6
پی‌نوشت‌ها :
1. صدوق، کمال الدّین تمام النّعمه، ج 2، ص 672.
2. حرّ عاملی، اثبات الهداه، قم، ج 3، ص 549.
3. اثبات الهداه، ج 3، ص 523.
4. حسینی، حصینی، الهدایه الکبری، 1406 هـ ق، ص 31.
5. و. ک، یوسف بن یحیی مقدّسی سلمی شافعی، عقد الدّرر فی اخبار المنتظر، ص 149 و 84; ر ک، جلال الدین سیوطی، در المنثور، ج 6، ص 50.
6. محمّد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج 53، ص 85 ـ 86، ب 29، ح 86.
منبع:‌ ماهنامه موعود شماره142و143

شعبده ای پانصد ساله به نام نوسترآداموس

شعبده ای پانصد ساله به نام نوسترآداموس
نوسترآداموس به راستی کیست؟آیا او پیشگویی صادق است یا شارلاتانی است یهودی؟ پروژه های فراماسونری یهود برای بازی با عقاید و باورهای مردم چگونه و به دست چه افرادی اجرا می شود؟ چرا کتاب این پیشگو در 5 قرن گذشته، مکرر چاپ شده است؟ آیا در این مورد هم با افسانه ای همچون افسانه هولوکاست رویرو هستیم؟ برای رازگشایی از این افسانه پانصد ساله یهودی، با گزارش ویژه زیر همراه باشید.....
شعبده بازی اخیر در روزهای پایانی سال 2012 تنها یکی از پروژه های فراماسونری یهود برای بازی با عقاید و باورهای آخرالزمانی مردم جهان بود. 


یکی از مراجع عمده فراماسونری در پیشگویی های جهانی، یهودی کابالیستی به نام "نوستر آداموس" است که آمیزه ای از سحر، تعالیم کابالایی یهود، قدرت سرودن شعر، حرص جمع آوری ثروت و نیز خواص تخدیری گیاهان، او را به تهیه مواد لازم برای نشخوار چندین قرنی اشاعه دهندگان فراماسونر خرافه گرایی موفق کرد.


افسانه 500 ساله نوسترآداموس

یکی از تمهیدات فراماسونری تحت استیلای یهود مبتلا کردن مردمان جهان به خرافه پرستی و خرافه گرایی بوده است. حجم تلاش و سرمایه گذاری تشکیلات فراماسونری برای نفوذ دادن خرافاتی که زایل کننده قدرت تعقل و تفکر توده ها بوده و آنها را به انفعالی رام کننده در برابر حوادث پیرامون جامعه می کشاند به اندازه ای بزرگ بوده است که حتی توانسته بشر غربی امروزی مدعی عقلانیت و دانش و تفکر را نیز به بازیچه بگیرد (هجوم اروپاییان به روستایی در فرانسه برای در امان ماندن از نابودی 21 دسامبر 2012 و بسیاری موارد دیگر).

شعبده بازی اخیر در روزهای پایانی سال 2012 تنها یکی از پروژه های فراماسونری یهود برای بازی با عقاید و باورهای آخرالزمانی مردم جهان و لوث کردن موضوعات پیرامون آن همچون ظهور منجی آخرالزمان و حکومت جهانی عدالت بود که با سرمایه گذاری چندین ساله و میلیون ها دلاری اختصاص یافته از سوی زرسالاران یهود پیگیری شد.
ادامه نوشته

حال ولیعهد عربستان وخیم است/ شدت بیماری آلزایمر

حال ولیعهد عربستان وخیم است/ شدت بیماری آلزایمر

به گزارش خبرگزاری فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد سعود نیز همچون شاه این کشور وضعیت چندان خوبی ندارد و رشد سریع و تصاعدی بیماری «آلزایمر» به همراه بروز دیگر بیماری‌های متعدد جسمی در کنار کهولت سن، باعث وخامت حال وی شده و عملاً وی از چرخه مرکز قدرت و عرصه تصمیم ‌گیری به کنار گذاشته شده است.



سلمان بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز است که علاوه بر مشاور مخصوص پادشاه، وزیر دفاع عربستان، سه دوره امیری امارات منطقه ریاض، هم اکنون کرسی ولیعهدی را بر عهده دارد.

با توجه به برکناری غیررسمی و غیرعلنی سلمان بن عبد العزیز از طرفی و از طرفی دیگر بیماری و شاید مرگ پنهان امیر عبدالله پادشاه عربستان، اختلافات داخلی در سبقت و تصاحب‌ تخت پادشاهی با سرعت در حال شکل‌گیری و رشد است.

امیر سلمان بن عبد العزیز آل سعود در 31 دسامبر 1935 در ریاض به دنیا آمد و بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی به شمار می‌آید و مادر وی "حصه بنت احمد السدیری است.

وی پس از اینکه بیش از 50 سال حاکم شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی بود، سال گذشته و پس از انتصاب "نایف بن عبد العزیز" به ولیعهدی این کشور، مسئولیت وزارت نفت عربستان سعودی را برعهده گرفت؛ این وزارتخانه از مدت‌ها پیش خریدهای تسلیحاتی عربستان را از کشورهای هم‌پیمان خود مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه برعهده دارد تا به اصطلاح صاحب بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ارتش در خاورمیانه و خلیج فارس باشد.

انتظار می‌رود با وخامت حال ولیعهد و پادشاه، در آینده نزدیک شاهد تشدید تحرکات شاهزاده‌ها درباره بدست گرفتن قدرت در عربستان باشیم.

جمعه ای دیگر

جمعه ای دیگر


انتظاری دیگر

غمی دیگر

چشمان منتظران مشتاق تر از همیشه است

صورت مظلومان انتظار میکشند دست نوازشت را

دل های شکسته منتظر مرهمی هستند که تو آوری

واقعیت منتظر است تا آمدنت خود را نشان عالم بدهد

همگان منتظرند که تو بیایی

نکند انتظار و دعوت ما را در حد کوفیان میبینی که نمیایی آقاجان ؟

من طعم جمعه ها را دوست مي دارم .

هر جمعه بر فراز بلندترين قله ها ، غروب جمعه و غروب انتظاري ديگر را به نظاره مي نشينم .

دلهايمان غرق انتظار است ، چشمهايمان گريان از آمدن جمعه اي ديگر و در نيامدنت ، پاهايمان ناي رفتن به شنبه را ندارد .

يا مهدي جان ؛ جايگاهت در قلبهاي ماست و دلهايمان خانه عشقت .

وقتي بيايي ، كبوتران سپيد بال انتظارمان را در آبي آسمان ظهورت به پرواز در خواهيم آورد و درخت تنومند منتظران به ثمر خواهد نشست !

يا مهدي ، از مرحم دلهاي شكسته ، بيا ، بيا و با آمدنت زخمهاي بدمان را درمان كن .

يا مهدي ، ديده ام ، همراه با حنجره تاول زده سرود ظهورت را زمزمه مي كند و اجابتت را التماس .

و باز جمعه اي ديگر …

در انتهاي كوچه پس كوچه هاي غربت زده ، دلم در انتظار تو اي غريب آشنا ، بي تابم .

نوروزها ، عاشوراها و جمعه ها در پي هم گذشتند و مي گذرند ولي ، هيهات !

كاش عجل مهلتي مي داد تا شاهد حضور سبزت باشم و اگر نه ، حتي شاخه اي گل ، در زير پاي مباركت باشم تا نشاني از انتظار كشيدنمان باشد .