ولادت با سعادت پیامبر خاتم و امام جعفر صادق(ع)
ولادت با سعادت پیامبر خاتم و امام جعفر صادق(ع) را برتمامی دوستان عزیز تبریک عرض میکنم...

ولادت با سعادت پیامبر خاتم و امام جعفر صادق(ع) را برتمامی دوستان عزیز تبریک عرض میکنم...

نقش یمن در دوران ظهور
روایات متعددى از اهل بیت ( علیهم السلام ) به دست ما رسیده که بیانگر وقوع یک نهضتاسلامى و زمینه ساز ظهور حضرت در یمن است . سند تعدادى از این روایت ها صحیح است ( 1 ) وقوع این نهضت ، حتمى و پرچم آن پرچم هدایت و زمینه سازظهور و پشتیبان آن حضرت است . حتى برخى روایات آنرا هدایت بخش ترینپرچمها بصورت کلى در عصر ظهور مى نامند و بر ضرورت پشتیبانى آن ، بیش ازپشتیبانى پرچم مشرق ایرانى تأکید مى کنند . و زمان آن را همزمان با خروج سفیانىدر ماه رجب یعنى چند ماه قبل از ظهور حضرت و مرکز آن را صنعا معرفى مى کنند .

رهبر این نهضت ، در روایات ، به " یمانى " معروف است . و روایتى نام او را" حسن " و یا " حسین " و از نسل " زید بن على " مى داند .
اینک مهمترین روایات مربوط به این نهضت را بررسى مى کنیم :
از امام صادق ( علیه السلام ) روایت شده که فرمود :
" قبل از قیام قائم ، وقوع پنج علامت حتمى است : یمانى ، سفیانى ، صیحه آسمانى ، کشته شدن نفس
در ادامه.....
بررسی ظهور صغرا (انقلاب اسلامی ایران) در قرآن، احادیث و سخن بزرگان
پس از بی مهری ممتد مردم عصر حضور، به دوره غیبت نزدیک شدیم؛ یک دوره 69 ساله غیبت صغرا، زمینه ساز غیبت کبرا شد. سپس دوران طولانی غیبت کبرا شروع شد. از ایات و روایات زیادی بر می اید که قبل از ظهور کبرای امام زمان هم یک دوره ظهور صغرا طراحی شده است؛ اینک اشاره ای کوتاه به برخی از آیات و روایات:
.jpg)
ظهور صغرا (انقلاب اسلامی ایران) در قرآن
1. «يا أيّها الذین آمَنوا مَن يَرتدَّ منكم عن ديینه فسَوف ياتي الله بقوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المؤمنين أعزّة على الكافرين يجاهِدون في سبيل الله و لا يخافون لومة لَائم ذلك فضل اللهِ يؤتيه من يشاء و الله واسع عليمٌ» مائده/54. مجمع البیان و تفسیر نمونه: «و رُوی ان النبی سُئل عن هذه الآیه فضرب بیده علی عاتق سلمان فقال هذا و ذووه ثم قال: لوكان الدين معلقا بالثريا لتناوله رجال من ابناء فارس!
2. «و آخَرین منهم لمّا یَلحقوا بهم و هو العزیز الحکیم» جمعه/3. مجمع البیان و نمونه: «روی ذلک عن ابی جعفر (ع) و روی أن النبی (ص) قرأ هذه الایه، فقیل له من هولاء؟ فوضع یده علی کتف سلمان و قال لو کان الایمان فی الثریا لنالته رجال من هولاء» بحار، ج 16، ص 310. آنگاه که پیامبر این آیه را تلاوت فرمودند، سوال شد که این قوم کیست؟ ایشان دست بر شانه سلمان نهادند و فرمودند، اگر ایمان بردر ثریابود، مردانی از اینان آن را درمی یافتند!
3. «و إن تتولّوا یستبدل قوماً غیرَکم ثم لایکونوا امثالکم» محمد/38: مجمع البیان: «و روی ابوهریره أن ناسا من اصحاب رسول الله (ص) قالوا یا رسول الله! من هولاء الذین ذکر الله فی کتابه و کان سلمان الی جنب رسول الله (ص) فضرب یده علی فَخِذ سلمان فقال هذا و قومه و الذی نفسی بیده لو کان الایمان منوطا بالثریا لتناوله رجال من فارس؛ سپس روایاتی از ابوبصیر به نقل از امام صادق (ع) آورده است که آن را تایید می کند. ابوهریره می گوید گروهی از مردم از رسول خدا پرسیدند: اینان که خدا در کتابش از آنان یادکرده است کیستند؟ پیامبر خدا دست بر ران سلمان فارسی که در کنارشان نشسته بود زدند و فرمودند: این مرد و قومش! سوگند به خدا اگر ایمان بر ثریا آویخته بود، مردانی از فارس بدان می رسیدند.
4. «وقضينا إلى بني إسرائيل في الكتب لتفسدن في الأرض مرتين و لتعلن علواً كبيراً - فإذا جاء وعد أوليهما بعثنا عليكم عباداً لنا أولي بأس شديد فجاسوا خلال الديار و كان وعداً مفعولاً - ثم رددنا لكم الكرة عليهم و أمددنكم بأمول و بنين و جعلنكم أكثر نفيرا» اسراء/ 4-6؛ خدمت امام صادق عليه السلام نشسته بودم . حضرت اين آيه را تلاوت فرمود: هنگامى كه زمان عقوبت و كيفر فساد و تبهكارى شما بنى اسرائيل فرا رسد، گروهى از بندگان خود را كه داراى قاطعيت و شدت عمل و مقاومت بسيار هستند براى مجازات بر شما مسلط مى كنيم، و ايشان در ميان شهرها شما را جستجو مى كنند تا در صورتى كه يكى از شما به كيفر عمل خود نرسيده باشيد او را كيفر دهند، و اين وعده خدا حتمى است. راوى مى پرسد: «جعلنا فداك من هؤلاء؟ فقال ثلاث مرات: هم والله أهل قم!» بحارالانوار، ج ۵۷ص 216.
ظهور صغرا (انقلاب اسلامی ایران) در روایات در ادامه....
غزلی به مناسبت آغاز امامت امام عصر (عج)
حسن واشقانيفراهاني متخلص به «سائل» عضو انجمن نغمهسرايان مذهبي شرق تهران، غزل تازهاي به مناسبت آغاز امامت مهدي موعود (عج) سروده و در اختيار خبرگزاري فارس قرار داده است.
من كه از هجران تو همواره سوزانم چو شمع
تا به كي از دوريات خود را بسوزانم چو شمع؟
بس كه ميسوزم سراپا از فراق روي تو
همچنان هر لحظهاي در حال نقصانم چو شمع
ميگدازد دوري از ديدار تو جان مرا
گر چه در پيش حضورت هم گدازانم چو شمع
اي گل نرگس از آن آغاز غيبت تاكنون
خوب ميداني كه من در شعله پيچانم چو شمع
زآن زمان كز ديدنت محروم شد چشمان من
سوز و سازت را به عمري گشته مهمانم چو شمع
هم بيا چشمانتظاران جهان را چاره باش
هم بيا بنما منور بام و ايوانم چو شمع
بي تو اي روح بهاران، اي اميد آخرين
شعله باشد شاهد اشك فراوانم چو شمع
گر ببينم «سائل» آن رخسار چون خورشيد را
همچو اشك از ديده ريزم جان به دامانم چو شمع

22 بهمن، اغاز حکومت الله بر جهان مبارک باد.....
مبارك به سرنوشت شاه دچار شد؛ بهمن، ماه سقوط ديكتاتورها
به گزارش خبرگزاري فارس، در حالي كه چند ساعتي بيشتر به جشن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران باقي نمانده و مردم مبارز و انقلابي ميهنمان خود را براي شركت در راهپيمايي باشكوه و عظيم اين روز آماده ميكنند، از مصر خبر رسيد كه ديكتاتور اين كشور سقوط كرده است.

حال بايد در پي همزماني سقوط حكومت ظالمانه حسني مبارك، ديكتاتور مصر با سالروز سقوط محمدرضا پهلوي، ديكتاتور مخلوع ايران ، بهمن را ماه سقوط ديكتاتورها ناميد و منتظر بود تا حكومتهاي استبدادي يكي پس از ديگري، با خيزش اسلامي و انقلابي تودههاي محروم و مظلوم فرو بريزند.
گفته ميشود ديكتاتور مصر پس از كنارهگيري از قدرت، كشور را ترك خواهد كرد و اين همان سرنوشت محتومي است كه شاه ايران نيز به آن دچار شد.
مردم مصر از 17 روز پيش با برپايي تظاهرات ميليوني در شهرهاي مختلف اين كشور از جمله در قاهره كنارهگيري حسني مبارك ديكتاتور اين كشور را خواستار شدند.
نزديكي مبارك به رژيم جنايتكار صهيونيستي و همسويي آن با سياستهاي آمريكا در منطقه و جهان، از جمله مواردي بود كه موجبات خشم و كينه مردم مصر نسبت به مبارك را فراهم آورد.
مبارك 83 ساله در طول حكومت 30 ساله خود بر مصر، ضمن ناديده گرفتن حقوق انساني مردم اين كشور و ظلم و جور فراوان نسبت به آنان با حمايت از سياستهاي ضدانساني و اشغالگرانه اسراييل غاصب، خشم و نفرت مردم مصر و ديگر مسلمانان سراسر جهان را نسبت به خود برانگيخت.
وي كه همواره مورد خشم و نفرت ملت مسلمان مصر قرار داشت سرانجام با اوجگيري مبارزات مردمي در اين كشور در برابر اراده مردم تسليم شد و از قدرت كناره گرفت.
در ادامه...
تاثیر مرگ احتمالی ملک عبدالله در سقوط مبارک

ما نکته عجیب تر آنکه تمام افراد هیئت سیاسی حاضر در عکس منتشرشده از این خبر، علاوه بر چهره های افسرده، متأسف، اندوهگین و نگران، پیراهن های سیاه به تن دارند که پوشیدن چنین لباسی برای مقامات سعودی بی سابقه بوده است.
خبر سقوط مبارك در صدر رسانههاي گروهي جهان قرار گرفت.....
در ادامه...
خروج سفیانی بسیار نزدیک است
نیروهای غربی با حضور در منطقه نتوانستند کاری انجام دهند. و این وضعیت کاملا شبیه است به آنچه در باره سفیانی در روایات می خوانیم. ظهور سفیانی هم که از علائم قطعی ظهور است ، چنین پدیده ای است. حالا چرا باید این همه شباهت را بی دلیل انکار کنیم؟
به گزارش نهال نیوز به نقل از سایت 9 دی تغییر و دگر گونی سریع جهان و تحولات منطقه ای را جز با بصیرت آخرالزمانی نمی توان به درستی فهمید. حجت الاسلام علیرضا پناهیان طی یاد داشتی بسیار مهم برای هفته نامه وزین 9 دی پرده از حوادث بسیار خطیر و پر مخاطره منطقه ای و شرایط ظهور سفیانی بر می دارد :
یکی از دلایل مهم متوهم شدن انسان تصور باطل پیدا کردن از واقعیت های عالم علاقه های انسان است. انسان علاقه ها و دوست داشتنی هایی دارد که این علایق می توانند واقعیت را در ذهن او تغییر دهند تا جایی که دیگر واقعیت را درست نبیند. مثلا همه دوست دارند آدم خوبی باشند ولی یکی از نتایج وجود این علاقه در انسان این است که فثط دوست دارد آدم خوبی باشد ولی در این راه موفق نبوده است. ویا مانند فرد تشنه ای که در بیابان دنبال آب می گردد و سراب را آب می بیند. از طرف دیگر گاهی تنفر هم موجب می شود واقعیتها دیده نشود. مانند کسی که نسبت به دیگری تنفر دارد و عیبهایش را بزرگ می بیند و محسناتش را نمی بیند. چوناز او متنفر است دیگر نمی تواند او را درست ببیند. این تاثیری است که گرایش های آدمی روی درک و آگاهی های او ایجاد می کند. شخصیت خیال پرداز سیاسی فتنه که گویا دوست دارد در عالم یک کسی باشد اخیرا در بیانیه ای نوشته است ، آنچه مردم مصر انجام دادند از شورش های خیابانی جنبش سبز الهام گرفته اند!
در حالی که واضح است حرکت و قیام مردم مصر علیه یک حکومت آمریکایی است و همه عالم می دانند فتنه گران ایرانی در جهت خواست آمریکا عمل کردند. یکی از دلایل شورش آنان و فوران این آتشفشان همان ظلمهایی بود که حکومت مصر نسبت به مردم غزه انجام داد. شما که روز قدس می گفتید : «نه غزه ، نه لبنان» شما که همدست اسرائیل هستید ، مردم مصر چه ربطی دارند به شما؟ اگر آنها شما را بشناسند با همان دستی که سیلی به مبارک زدند به صورت شما هم خواهند نواخت.
آخرین وعده صادق روح الله چه زمانی محقق میشود؟
اميرحسين ثابتي: "قرن خمینی" آغاز شده است و این تعبیر نه یک شعار سیاسی، بلکه حقیقتی است که 32 سال از آن می گذرد و اگرچه فوکویاما "پایان تاریخ" را با استیلای همه جانبه لیبرال دموکراسی بر سراسر جهان پیش بینی کرده بود، اما "آغاز تاریخ" جدید بشریت را باید به نظاره نشست و تحولات این روزهای جهان عرب بهانه ای است برای بازخوانی وعده های صادق حضرت روح الله (ره) که گذر زمان، بیش از پیش مصدق آنها بوده است و اراده تاریخ نیز به سرعت در این جهت در حال حرکت است.

اولین و یکی از مهم ترین وعده های صادق خمینی کبیر(ره) مربوط می شود به زمانی که ایشان "قبل" از فرار شاه از ایران، کار رژیم پهلوی را تمام شده دانستند و از مردم خواستند تا برای تمام کردن کار مقاومت کنند. این مهم در حالی اتفاق می افتاد که امام پیش از این برهه نیز بارها به شاه هشدار داده بودند که اگر راه پدر خود را ادامه دهد، به سرنوشت مشابهي دچار خواهد شد. از طرف دیگر، در آخرین روزهای قیام ملت ایران علیه رژیم پهلوی همچنان برخی از جریانهاي داعیه دار مخالفت با نظام سلطنتی، از ایجاد سلطنت مشروطه سخن می گفتند و حتی از شاپور بختیار به عنوان گزینه پیشنهادی خود به امام(ره) نام می بردند. پیشنهادی که البته با مخالفت قاطع امام مواجه شد و در همین ایام بود که ایشان از پاریس و در پیامی خطاب به مردم ایران در 12 دی ماه 1357 تاکید کردند: "این چند روز آخر عمر این جنایتکار از خطرناکترین لحظات تاریخ کشور ما است. ملت مظلوم و شریف ایران باید در مقابل باقیمانده جنایات شاه پایدارى کند تا به خواست خداوند تعالى پیروزى نهایى را به دست آورد."1
دومین وعده صادق امام(ره) به پیش بینی های ایشان پیرامون ریزش برخی خواص باز می گردد، يعني افرادي که با تکیه بر سابقه مبارزه با رژیم شاه خود را انقلابی های تمام عیار می دانستند و با استناد به این موضوع، بسیاری از خطاهای خود در افکار عمومی را توجیه می کردند. اما این اتفاق نیز از ابتدا مورد توجه حضرت امام بود بهگونه ای که ایشان در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر سخنان خود را با حدیث "حبالدنیا رأس کل خطیئه" آغاز کردند و فرمودند: «هر مقامى که براى بشر حاصل مى شود، چه مقامهاى معنوى و چه مقامهاى مادى روزى گرفته خواهد شد و آن روز هم نامعلوم است... مقام رفتنى است و انسان در حضور خداى تبارک و تعالى ماندنى است. من از آقاى بنىصدر مى خواهم که مابين قبل از رياست جمهور و بعد از رياست جمهور در اخلاق روحىشان تفاوتى نباشد. تفاوت بودن دليل بر ضعف نفس است.» 2
متن کامل ترجمه خطبه عربی رهبر معظم انقلاب
ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای پس از پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به زبان عربی خطاب به مسلمین عرب زبان جهان به ایراد سخنرانی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای پس از پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به زبان عربی خطاب به مسلمین عرب زبان جهان به ایراد سخنرانی پرداختند که ترجمه آن به شرح زیر است:
درود بر آحاد امت اسلامی هر جا که باشند. اکنون در دنیای اسلام حادثه ای بزرگ و باشکوه و سرنوشتساز در حال وقوع است. حادثه ای که می تواند همه معادلات استکبار را در این منطقه بسود اسلام و بسود ملتها دگرگون سازد. حادثه ای که می تواند عزت و کرامت را به ملتهای عرب و امت اسلامی برگرداند و غبار دهها سال رفتار ظالمانه و تحقیر و تذلیلی را که از سوی آمریکا و غرب بر این ملتهای کهن و ریشهدار وارد آمد، از سر و روی آنها پاک کند.
این حادثه معجزه آسا بهوسیله ملت تونس آغاز شد و بهوسیله ملت بزرگ و رشید مصر به اوج رسیده است. نَفَس در سینه دنیای غرب و نیز دنیای اسلام –هر یک به دلیلی- حبس شده است که ببینند مصر بزرگ؛ مصر نوابغ قرن اخیر؛ مصر محمد عبده و سیدجمال؛ مصر سعد زغلول و احمد شوقی؛ مصر جمال عبدالناصر و الشیخ حسن البنا؛ مصر 1967 و 1973، اکنون چه خواهد کرد؟ و پرچم همت خود را تا کجا بلند نگه خواهد داشت. اگر این پرچم معاذالله سقوط کند دوران تیره و تاری به دنبال خواهد داشت و اگر به قله برسد و نصب شود سر بر آسمان خواهد کشید.
در ادامه...........
اخبار ضد و نقیض در مورد مرگ پادشاه سعودی
به گزارش شیعه آنلاین، دقایقی پیش یک منبع آگاه به خبرنگار ما اطلاع داد که صبح امروز حال ملک "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان سعودی که برای گذراندن دوران نقاهت و استراحت در مراکش به سر می برد، وخیم شد.
این منبع آگاه در مورد مرده یا زنده بودن پادشاه سعودی خبری منتشر نکرد و تنها به این موضوع اشاره کرد که حال ملک "عبدالله" صبح امروز به قدری وخیم شد که تیم پزشکی ویژه به محل اقامت وی فراخوانده شد.
گفتنی است از حدود ده روز پیش که پادشاه سعودی پس از سفر درمانی یک ماه به ایالات متحده آمریکا، به مراکش سفر کرد، تا به امروز هیچ تصویری از وی در رسانه های سعودی یا عربی منتشر نشده است.
در ادامه.....

تنها جنازه تو شد آماج تیر کین
تنها جنازه تو شد آماج تیر کین
یک ره شد این جنایت و دیگر نمی شود
بی بهره از فروغ ولایت تو یا حسن
مشمول این حدیث پیمبر نمی شود

فرمود دیده ای که کند گریه بر حسن
آن دیده کور وارد محشر نمی شود
دارم امید بوسه قبر تو در بقیع
اما چه می توان که میسر نمی شود
با این ستم که بر تو و بر مدفن ترسید
ویران چرا بنای ستمگر نمی شود
آن را چه دوستی است «موید » که دیده اش
از خون دل ز داغ حسن تر نمی شود
غرق نور
است و طلا
«انقلاب تونس فرياد مستضعفان عليه استبداد بود، مانند فريادي كه در سال 1979 (1357 شمسي) در ايران شنيده شد.» اين تحليل دكتر "سعيد الشهابي" از رخدادهاي اخير كشور تونس است.

مصر و حوادث آن در دوران ظهور
روايات پيشامدهايى كه پيرامون مصر وارد شده متعدد است .. نخست روايات بشارت دهنده پيامبر (ص ) به مسلمانان جهت فتح مصر بدست آنان ، تا برسد به روايات مربوط به استيلاى مغربى ها بر مصر در حوادث انقلاب فاطميان و بالاخره حوادث زمان ظهور حضرت مهدى (ع )، بيان مى شود.

از آن جمله ، روايات مربوط به كشته شدن فرمانرواى مصر بدست مردم آن كشور است كه اين روايت بطوريكه در كتاب بشارة الاسلام ص 175 به نقل از ارشاد مفيد ديده مى شود، بعنوان يكى از نشانه هاى ظهور مهدى (ع ) آمده است .
سالروز اربعین حسینی را بر اقا امام زمان (عج) و تمامی شیعیان ان حضرت تسلیت عرض می کنم...

قطره ای از اربعین
اربعین، خیس گریه،
و پرچم شیون بر بام هستی.
کربلا، تصویرهای زخم را در دست چهلمین خورشید می نهد.
دنیا کجا حریف تواند بود
تحمل کسی را که با قافله صبر
طومار ریز ریز شده هلهله را
از شام آورده است
و مرگ نیشخندها را؟!
اربعین، با ردایی سرخ
و صدایی بلند آمده است که:
پلیدی ها از یک قُماش اند؛
اگرچه نام آن ها در لعن، متفاوت است.
اربعین آمده است؛ با سلامی عاشورایی
بر طبع آبی پروانه ها
کناره سرخگون فُرات
و هنوز صدای بریده ای پر بوسه،
از قتلگاه می وزد.
اربعین آمده است؛ با درودی مشعشع
بر رایحه طولانی عطش
روبه روی نفس های برهنه تیغ
و هنوز همه چیز از عشق مایه می گیرد
و با کربلایی شروع می شود
که قوّت قلب آب هاست.
محمدکاظم بدرالدین
بخش سیره و عترت تبیان
در ادامه.....
وقايع اتفاق افتاده در اربعين( نخستين زيارت قبر امام حسين عليه السلام توسط جابربن عبدالله انصاري و..)
فرازي از دعاي شورانگيز و اميدبخش دعاي عهد
به ياد دارم يك روز پدرم، مرا كه حدود بيست سال داشتم فراخواند و گفت: اين شمشير را بگير، دور سرت جولان بده و يك ضربه محكم فرود آور. اين كار را كردم، گفت تكرار كن، اين بار تا آن را چرخاندم، دستم ياري نكرد و نتوانستم، پدرم به خشم آمد و با لحن تندي گفت: اينطور ميخواهي امام زمانت را ياري كني! آنگاه مرا وادار ساخت به ورزشخانه بروم.

«اَللّهُمَّ اِنّى اُجَدِّدُ لَهُ فى صَبيحَةِ يَوْمى هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَيَّامى، عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً .... اَللّهُمَّ اِنْ حالَ بَيْنى وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً، فَاَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً كَفَنى، شاهِراً سَيْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى...؛
خدايا به راستي من تجديد عهد ميكنم براي او در بامداد امروز و هر روز كه زنده باشم، به گونهاي كه از آن برنگردم و براي ابد دست برندارم.
خدايا! اگر فاصله شد بين من و او به وسيلة مرگ، همان كه بهطور قطع و يقين بر بندگانت مقرّر فرمودي، پس بيرون آر از قبرم، در حالي كه كفن به كمر بسته باشم و شمشير كشيده باشم و نيزهام را افراشته باشم و لبيك بگويم فراخوان (بزرگ و نجاتبخش) او را.»
هر صبحگاهان كه انسان از خواب برميخيزد، معمولاً به آيينه نگاه ميكند تا وضعيّت ظاهري خود را ببيند، وضعيّت صورت، چشم، مو و خلاصه جسم و بدن را كه در چه حالتي قرار دارد، اين آيينه يك آيينة مادّي و ظاهري است و هر مسلمان شيعة منتظر نيز، يك آيينة معنوي و باطني دارد كه در آن ويژگيها و خصوصيّات رواني، عاطفي، فكري و رفتاري خود را بايد ببيند و نظاره نمايد.
آيينهاي كه بايد در آن برنامة «روزانه»، «هفتگي»، «ماهانه» و «سالانه» مبتني بر «استراتژي» (راهبرد) و فراتر از همة اينها، برنامة تمام عمر و هستي خود را در آن ژرفانديشي و عمل نمايد!
آيا تصوّر ميكنيد جز دعاي معروف و معتبر «عهد» كه پيماننامة الهي و جاودانه با موعود عصر(عج) ميباشد، آيينة ديگري، توان پاسخگويي به امروز، فردا و چشمانداز شيعة راستين و منتظر در آيندة بشريّت را دارد؟!
قطعاً پاسخ منفي است، چرا كه رسالت سترگ مكتب تشيّع در دوران حسّاس و سرنوشتساز، جز زمينهسازي و بسترآفريني براي رؤيت خورشيد انتظار چيز ديگري نيست.
چنانچه پيامبر عاليقدر اسلام(ص) فرمود: «يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُطوّئونَ لِلمهدي سَُلطانه؛ گروهي از مشرق زمين (ايران) بپا خاسته و زمينهساز حكومت امام مهدي(ع) ميشوند.»
نيكوست به ذكر خاطرهاي روحبخش و شورانگيز از يك دوست قديمي در مورد فراز دعاي ياد شده مبتني بر روحية با صفا، خالص و انتظارگونه بپردازم:
پدر من، مردي بود به ظاهر ساده و عامّي كه دلي پاك، پرصفا و آكنده از محبّت خاندان پيامبر(ص) داشت، شيفته و علاقهمند به امام زمان(ع) بود و به راستي در انتظار به سر ميبرد، شمشيري بزرگ و سنگين از پولاد آبديده مهيّا ساخته و در خانه نهاده بود، بامداد جمعه، پسرخالة پدرم كه در شور و اشتياق نسبت به حضرت مهدي(ع) همدرد بود، با شمشيري مشابه به خانة ما ميآمد، دو پسر خاله با عشق و اشتياق نسبت به تيز كردن، پاك ساختن و برق انداختن سلاحهاي خود ميپرداختند و در همان حال دعاي پر سوز «ندبه» را زمزمه ميكردند و اشك ميريختند، آنگاه برخاسته، زماني دراز، گرم شمشيربازي ميشدند و با زدن هر ضربه فرياد «عجّل علي ظهورك يا صاحبالزّمان» از دل برميكشيدند، سپس خسته از تلاش و افسرده از اينكه آن روز هم ظهور واقع نشده، سلاح در نيام كرده، مهيّاي نماز ظهر ميشدند. به ياد دارم يك روز پدرم، مرا كه حدود بيست سال داشتم فراخواند و گفت: اين شمشير را بگير، دور سرت جولان بده و يك ضربه محكم فرود آور. اين كار را كردم، گفت تكرار كن، اين بار تا آن را چرخاندم، دستم ياري نكرد و نتوانستم، پدرم به خشم آمد و با لحن تندي گفت: اينطور ميخواهي امام زمانت را ياري كني! آنگاه مرا وادار ساخت به ورزشخانه بروم.
سالها گذشت و پدرم پير و فرسوده گشت، بيمار و ناتوان در بستر افتاد، غروب يك روز مرا صدا زد و گفت: مرا هر طور هست بنشان؛ به كمك چند بالش او را نشاندم، دستور داد شمشير را بياور، در شگفت شدم كه در اين شدّت كسالت، سلاح براي چه ميخواهد؟ آن را آوردم، اشاره كرد تا آن را از غلاف بيرون بكشم، پس دستي به قبضه و دستي به تيغة شمشير گرفت و تمام نيرويش را در بازوانش جمع كرد تا آن را از روي زانوانش بلند كند، دستهايش لرزيد، عرق بر رخسارش نشست ولي بيش از چند بند انگشت نتوانست آن را از روي زانوانش بلند كند، دست از تلاش برداشت، اشك در ديدگانش موج زد و بر گونههايش ريخت، نگاهي اندوهبار و دلگداز به سوي قبله افكند و اينگونه زير لب با محبوبش ناليد: اي فرزند امام حسن عسكري(ع) يك عمر چشم به راهت بودم و قلبم در انتظارت، از ته دل آرزو ميكردم، بيايي و با اين شمشير در ركابت جانفشاني كنم، ولي ... افسوس... اكنون دريافتهام كه اين سعادت نصيب من نيست، زيرا نميتوانم آن را از زمين بردارم، چه رسد به اينكه با ضرباتش ياريت كنم، پس از اين، زندگي ميگذرم و سرم را روي همين شمشير ميگذارم و جان ميدهم تا بداني كه تا آخرين نفس به يادت بوده و در انتظارت زيستهام، پس همچون سربازي وفادار و وظيفهشناس سلاحش را زير سرش نهاد، به توحيد خدا، نبوّت پيامبر(ص) و ولايت امامان(ع) شهادت داد و جان به جان آفرين تسليم كرد.
رحمت خداوند بر او باد.
ماهنامه موعود شماره 119