اشعار و دلنوشته ها


ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی               دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی
دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند                دریاب ضعیفان را در وقت توانایی
دیشب گله زلفش با باد همی‌کردم                   گفتا غلطی بگذر زین فکرت سودایی
صد باد صبا این جا با سلسله می‌رقصند            این است حریف ای دل تا باد نپیمایی
مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد               کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
یا رب به که شاید گفت این نکته که در عالم         رخساره به کس ننمود آن شاهد هرجایی
ساقی چمن گل را بی روی تو رنگی نیست          شمشاد خرامان کن تا باغ بیارایی
ای درد توام درمان در بستر ناکامی                     لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
فکر خود و رای خود در عالم رندی نیست              کفر است در این مذهب خودبینی و خودرایی
زین دایره مینا خونین جگرم می ده                     تا حل کنم این مشکل در ساغر مینایی

حافظ شب هجران شد بوی خوش وصل آمد         شادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی  


شعري از مرحوم آقاسيhttp://www.aghasi.ir/

------------------------------

با همه لحن خوش آوایی ام
در به در کوچه تنهایی ام

ای دو سه تا کوچه زما دورتر
نغمه تو از همه پرشورتر

کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه ما می شدی
مایه آسایه ما می شدی

هر که به دیدار تو نائل شود
یک شبه حلال مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه مارا عطشی دست داد

نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه جان من است
نامه تو خط امان من است

ای نگهت خواستگه آفتاب
بر من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده برانداز زچشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم

ای نفست یار و مددکار ما
کی و کجا وعده دیدار ما,,,



-------------------------



عمريست كه از حضور او جا مانديم
در غربت سرد خويش تنها مانديم
او منتظرست تا كه ما برگرديم
ماييم كه در غيبت كبري مانديم



------------------------

شعر ترانه حس غريب



نمیدونم از کدوم ستاره میبینی منو

چشماتو میبندیو دوباره میبینی منو

پر بغض جمعه های ناگزیر و بی صدام

خیلی خستم باورم کن دنیا زندونه برام

توی کور راه چشمام عطر بارون بوی سیبی

واسه عاشقونه موندن تو همون حس غریبی

تو همون حس غریبی که همیشه با منی

تو بهونه هر عاشق برای زنده موندنی

میدونم هنوز اسیرم تو حصار لحظه ها

کاش میشد با یه اشاره ي تو ازاد میشدم

با توام که گفته بودی غصه هام تموم میشن

پس کجایی که بیایی منو بگیری از خودم

ناجی ترانه ها منو به واژه ها ببر

این حقیرو به سخاوت شب و دعا ببخش

نمیدونم از کدوم ستاره میبینی منو

چشماتو میبندیو دوباره میبینی منو

پر بغض جمعه های ناگزیر و بی صدام

خیلی خستم باورم کن دنیا زندونه برام

توی کور راه چشمام عطر بارون بوی سیبی

واسه عاشقونه موندن تو همون حس غریبی

تو همون حس غریبی که همیشه با منی

تو بهونه هر عاشق برای زنده موندنی



عراق در عصر ظهور


سلام دوستان عزيزم ....  مقاله زير رو سعي كردم خلاصه كنم..منبع رو در ادامه مطلب ذكر كردم...موفق باشيد:

بنا به آنچه در روايات اهل بيت(ع) آمده است، كشور عراق پيش از به وجود آمدن بحران‌هاي سياسي و نابساماني‌ها در سرزمين شام و به حركت درآمدن پرچم‌هاي سياه، زير ظلم حكّام طغيانگر و ستمگر است، چنان‌كه امام صادق(ع) مي‌فرمايد: «هنگامي كه آن بخش از ديوار مسجد كوفه كه هم‌جوار خانة عبدالله بن مسعود است، خراب شود، آن زمان، زمان نابودي حكومت مردم است و هنگام نابودي آن، حكومت قائم آل محمّد(ص) ظهور خواهد كرد».1 و ايشان در روايتي ديگر مي‌‌فرمايند: «فرمانرواي مردم در اين هنگام ستمگري نافرمان است كه به او كاهن و جادوگر گفته مي‌شود».2 برخي از روايت‌ها يادآور شده‌اند كه «شيصباني» پيش از ورود نيروهاي سفياني، در كوفه است. امام مي‌فرمايند: «اين چگونه است كه پيش از سفياني، شيصباني از كوفه خروج مي‌كند. او خون مؤمنان زيادي را بر زمين جاري مي‌سازد».3 همچنين مردي به نام «عوف سلمي» خروج مي‌كند و برخي از روايات مي‌گويند: محلّ و مقرّ او تكريت است».4 حكومت اين ستمگران بر نقاط مختلف و آشفتة عراق، ضرر و زيان زيادي به اين سرزمين مي‌رساند، يعني اين حوادث، ويراني شهرها و آبادي‌ها و كشتار و آواره شدن هزاران نفر را به دنبال خواهد داشت، احاديث نقل شده از امامان(ع) نيز بر اين موضوع صحّه گذاشته است.


سفياني از طريق سرزمين شام وارد عراق مي‌شود و سعي مي‌كند كه اوضاع را از طريق سيطره و غلبه بر عراق آرام كند و اين سيطره و تسلّط از طريق قتل و آواره كردن مردم آن صورت مي‌پذيرد. شهرها در آن زمان ويران مي‌شوند؛ از جملة اين شهرها بصره و بغداد است كه در زمين فرو مي‌روند. برخي از روايت‌ها متذكّر شده‌اند كه تعداد كشتگان ميان بصره و يكي از نواحي آن، كه اِبلّه ناميده مي‌شود، حدود هفتاد هزار شهيد خواهد بود و اميرالمؤمنين(ع) مي‌فرمايد: «آنها به منزلة شهداي بدر هستند». اين خطبة اميرالمؤمنين علي(ع)، حوادثي چند را دربردارد، آن حوادثي كه امام(ع) آن را از طريق علم غيب در مورد آيندة بصره و حوادث آن پيشاپيش بيان فرمودند. ايشان فرمودند: «در آن زمان، ناگهان حوادثي سخت براي شما روي خواهد داد كه شما از آن ناآگاهيد، امّا ما آن را مي‌دانيم».5

و اين نابودي ناشي از سيطره و غلبة دو حاكم ستمگر و مستكبر بر اين شهر است. اميرالمؤمنين علي(ع) حوادث ديگري را ضمن اين گفتة‌شان براي ما بيان مي‌فرمايند. ايشان فرمودند: «اي مردم؛ از من بپرسيد پيش از آنكه فتنه‌اي پديد آيد، فتنه‌اي كه همچون شتر بي‌صاحب گام برمي‌دارد با فتنه‌اي در شرق و چون زماني بگذرد، مي‌گوييد او [سفياني] مرده است يا در جايي به هلاكت رسيده است و آن [سفياني] نشانه‌ها و علامت‌هايي دارد، اوّلين نشانة آن، به محاصره درآمدن كوفه به وسيلة خندق‌ها، كمين‌گاه‌ها و پُست‌هاي مراقبت است و به وجود آمدن حفره‌ها و شكاف‌ها در راه‌هاي كوفه و تعطيل شدن مسجدها به مدّت چهل روز و به حركت درآمدن سه پرچم اطراف مسجد بزرگ... كُشته و كُشنده هر دو در آتش‌اند و كشتار بسيار و مرگ بسيار تند و كُشته شدن نفس زكيّه (نام فردي است) در دل شهر كوفه ‌همراه با هفتاد نفر از صالحان».6

با اين اوصاف، به نظر مي‌آيد كه نفس زكيّه، بر ضدّ فساد آن زمان قيام مي‌كند تا اينكه راه را براي امام هموار سازد. اين بيانگر اين نكته است كه مردم كوفه و مردم عراق به طور كلّي دست به شورش‌هايي مي‌زنند كه در محاسبه‌هاي سياسي پيش‌بيني نشده است و آن را بي‌ارزش مي‌داشتند. اين چيزي است كه ما آن را از سخنان امام باقر(ع) مي‌فهميم: «و سفياني و كساني كه همراه او هستند، پديدار مي‌شوند و كار به جايي مي‌رسد كه هيچ قصد و هدفي جز از ميان بردن خاندان محمّد(ص) و شيعيان ايشان ندارد. او گروهي را به كوفه مي‌فرستد و گروهي از شيعيان آل محمّد را به قتل مي‌رساند و به صليب مي‌كشد و پرچمي از خراسان مي‌آيد تا اينكه فرود مي‌آيد و مردي از موالي كه ضعيف است خروج مي‌كند و هر كسي كه از او تبعيّت كند به مصيبتي كه در كوفه اتّفاق مي‌افتد، دچار مي‌شود». شورش‌هايي كه مردم عراق دست به آن مي‌زنند، نشان‌دهندة حسّ كينه و تنفّر آنان نسبت به حكومت‌هاي ستمگر و زورگو است.

آن‌گونه كه از روايت‌ها برمي‌آيد، مردم براي ياران پرچم‌هاي سياه در خراسان دعوت و فراخواني ارسال مي‌كنند تا به سمت عراق حركت كنند و آنجا را از لوث حكومت فرعونيان و تسلّط آنها، پاك كنند و البتّه اين پرچم‌ها به رهبري «خراساني» به عنوان رهبر سياسي و به فرماندهي «شعيب بن صالح» به عنوان فرماندة نظامي به سوي آن منطقه حركت مي‌كنند. اين نكته‌اي است كه برخي روايت‌ها از آن سخن گفته‌اند: «جواني از بني‌هاشم كه در كفِ دست راست او «خال»ي است، از خراسان با پرچم‌هاي سياه خروج مي‌‌كند. در آن حال شعيب بن صالح كه با سفياني مي‌جنگد، در خدمت اوست، او سپاهيان سفياني را شكست مي‌دهد».7

ظاهراً از جمله عواملي كه باعث پيروزي پرچم‌هاي سياه مي‌شود، كمك‌هاي مردمي به اين پرچم‌ها است و به خاطر همين روايت ديگري مي‌گويد: «هنگامي كه سپاهيان سفياني به سمت كوفه براي تعقيب خراساني حركت مي‌كنند و مردم خراسان در طلب مهدي(عج) خروج مي‌كنند، سپاهيان سفياني و هاشمي(خراساني) كه همراه با پرچم سياه است، با هم برخورد مي‌كنند و درگير مي‌شوند. فرماندة سپاه هاشمي، شعيب بن صالح است، او و سفياني در اصطخر به هم مي‌رسند و ميان آنها جنگ بزرگي درمي‌گيرد و پرچم‌هاي سياه پيروز مي‌شوند و سپاهيان سفياني فرار مي‌كنند و در اين هنگام مردم در آرزوي مهدي(ع) هستند و او را مي‌خواهند».8

ادامه نوشته

قيام موعود بر پرده سينماي هاليوود

سلام دوستان عزيزم ....  اميدوارم حالتون خوب باشه /..... 

مطلالب زير رو از مقاله  ماهنامه موعود شماره  80 برداشتم و سعي كردم خلاصه بكنم تاتا خسته نشيد....



اخيراً مجله «تايم» طي گزارشي فاش ساخت که كه صهيونيست‌ها از مدت‌ها پيش با تأسيس بانك مركزي در هاليوود اقدام به تغذيه مالي فيلم‌سازان و كارگردانان سينماي آمريكا براي پيشبرد اهداف خود كرده‌اند.

«تايم» اين سؤال را مطرح مي‌کند كه هدف سرمايه داران و صاحبان اصلي هاليوود از اين كار چيست؟

 

 

در کتب و اسناد منتشره آمده است که بنا بر اعتقاد صهيونيست‌ها، با آغاز هزاره جديد و عبور از برج حوت (ماهي) به برج حمل (سطل)، زمان اقدام براي فراهم آوردن زمينه‌هاي ظهور مسيح موعودشان فراهم آمده است. به عبارت ديگر آنان براين باورند که جهان به «آرمگدون» و آخرالزمان مورد نظر مسيحيان و يهوديان صهيونست بسيار نزديک شده و حالا نوبت عمل فرا رسيده است.

 

اگرچه صهيونيست‌ها، ديرزماني است که عمل خويش را براي روز موعودشان به نام «آرمگدون»، شروع کرده‌اند

اونجليست‌ها (مسيحيان صهيونيست) براين باورند که مسيح(ع) دوباره ظهور مي‌کند و در آخرالزمان جنگ بزرگي (آرمگدون) اتفاق خواهد افتاد و بعد از اين ويراني، صلح دائمي تا هزار سال يعني تا قيامت بر قرار خواهد شد.

 

براساس آمار، چهل درصد از آمريکاييان معتقد به آرمگدون هستند. «ريگان» يکي از رؤساي جمهور پيشين آمريکا دربارة نبرد آرمگدون گفته است:

 

آرزو دارم که خداوند به من عنايت کند تا زمينة نبرد آرمگدون را فراهم سازم تا بدان وسيله در اين نبرد شرکت کنم و مشيت و خواست الهي را به صورت اجرا بگذارم و باعث بازگشت دوبارة مسيح(ع) بشوم.

 

بوش پسر، وقتي که پدرش براي بار دوم براي رياست جمهوري انتخاب نشد، گفت:

من از اشتباهات پدرم پند گرفتم. مهم‌ترين دليل اين بود که هفتاد ميليون مسيحي صهيونيست از پدرم حمايت نکردند.

يادآور مي‌شود که جرج دبليو بوش و همسرش از «اوانجليست‌»هاي معتقد هستند.

اونجيليست‌ها اعتقاد دارند پس از اينکه نبرد خير وشرّ آغاز شد، پيروز نهايي خير است و شيطان توسط مسيح به اسارت کشيده مي‌شود. در اين جنگ تنها کساني نجات پيدا مي‌کنند که اونجيليست باشند. به طور دقيق مشخص نيست که جنگي كه از آن به آرمگدون ياد مي‌شود کجاست، اما به گفتة مسيحيان صهيونيست، ميليون‌ها نفر از دشمنان مسيح از عراق حرکت خواهند کرد، از فرات خواهند گذشت و به سمت قدس خواهند رفت. در ميان راه نيروهاي مؤمن به مسيح، راه آنها را سدّ مي‌کنند و در آرمگدون به هم مي‌رسند و جنگ در مي‌گيرد. در تفسير جنگ آرمگدون هم مي‌گويند که سپاه ايراني، قفقازي، سوداني، ليبيايي و... به عنوان سپاه شرّ از عراق حرکت مي‌کنند. (توجه کنيد که سال‌هاست بوش و دار و دسته اش، کشورهايي مانند ايران را «محور شرارت» خوانده‌اند!) طبق نظر مفسران اونجليست، اين جنگ بايستي بين سال 2000 تا 2007 روي مي‌داده است!!

 

در يکي از مصاحبه‌هاي دور اول رياست جمهوري بوش، خبرنگاري از وي پرسيد که چرا به پيمان کيوتو (پيمان حفظ زمين از آفات گلخانه‌اي) نپيوسته است؟ و بوش در کمال حيرت خبرنگاران پاسخ داد:

 

تا سال 2007 کره زمين برچيده مي‌شود، به خاطر اين چند سال خود را به زحمت نخواهيم انداخت!

مسيحيان صهيونيست (اوانجيليست) بيش از صد بار به مسجدالاقصي حمله برده تا آنجا را خراب كنند. چرا که آنچه ما به مسجد الاقصي مي‌شناسيم به زعم يهود، برروي هيکل سليمان يا معبد سليمان قرار دارد و بايستي بازسازي شود زيرا که دارالحکومة حضرت مسيح(ع) است. بنابراين مسجد الاقصي بايد تخريب گرديده و معبد سليمان که در زير آنهاست، بازسازي شود.

 

صهيونيست‌ها در زير مسجدالاقصي تونل‌هايي حفر كرده‌اند تا با اولين زلزله مسجد ويران شود. آنها اعتقاد دارند كه در مراسم ساخت معبد سليمان بايد گوساله‌اي سرخ موي قرباني شود. قابل ذکر اينکه چند سال پيش به مؤسسة «معبد» واقع در اورشليم که مسئوليت اجراي پروژه ساخت معبد سليمان را بر عهده دارد، اطلاع داده شد که بالاخره گوسالة مورد نظر در اسرائيل به دنيا آمده است!

 

برخي از کارشناسان سياسي و اسلامي معتقدند که رژيم نامشروع اسرائيل و مسيحت صهيونيست براي تحقق آرمان‌هاي خود، هشت جنگ با نام «جنگ‌هاي مقدس» را در لبنان، سوريه، ايران (پارس)، عراق (بابل) و روسيه پيش بيني کرده‌اند. اما آنها مي‌گويند که در جنگ ۳۳روزه تابستان سال 2006، مقاومت حزب الله لبنان خطّ بطلاني بر پيش‌بيني ياد شده کشيد و باپيروزي دراين نبرد نابرابر تمامي معادلات جغرافياي سياسي جهان را به هم ريخت

اين در حالي است که در سال‌هاي اخير فهرست آثاري که به باورهاي اونجليست‌ها يا مسيحيان صهيونيست مي‌پردازد، طولاني تر شده است. يادمان نرفته که در آستانة پايان هزارة دوم، تعداد متنابهي از فيلم‌هايي که به ماجراي «پايان روزها» (يکي از اعتقادات اونجليست‌ها براي فرارسيدن آرمگدون) مي‌پرداخت، به روي پردة سينماها رفت. آثاري همچون «هفتمين گناه»، «دروازة نهم»، «پايان روزها»، «روز استقلال»، «آرمگدون»، «ماتريکس»، «برخورد عميق» و...

در سال‌هاي اخير و پس از آغاز هزارة سوم نيز تعداد زيادي از فيلم‌هايي که توليد مي‌شوند يا باورهاي آخرالزماني صهيونيست‌ها را تبليغ مي‌کنند و يا مردم را از موعودي ديگر مي‌ترسانند. موعودي که به اذن خداوند در مقابل تمامي جنگ و کشتار و خونريزي و به اصطلاح آرمگدون صهيونيست‌ها خواهد ايستاد. همچنان‌که پيروان و شيعيان او ساليان سال است در انتظار ظهورش مقاومت و ايستادگي کرده‌اند

در خبرها آمده بود که:

جرج بوش، هيئتي را متشکل از متخصصان سازمان سيا، کارشناسان اسلامي در آمريکا و جامعه شناسان و دانشمندان مذاهب ديگر مأمور کرده تا دربارة حضرت امام زمان (عج) و زمينه‌هاي ظهور ايشان تحقيق نمايند.

 

اگرچه سال‌ها بود، خبرهايي از گوشه و کنار مي‌رسيد مبني براينکه سرکردگان صهيونيسم، به خصوص در آمريکا و اسراييل بودجه‌اي بالغ بر ميلياردها دلار اختصاص داده‌اند تا چگونگي ظهور حضرت مهدي (عج) را بررسي کرده، راه‌هاي جلوگيري از آن را جستجو نمايند، اما اين بار خبر فوق برروي بسياري از خبرگزاري‌هاي معتبر و سايت‌هاي اينترنتي نقش بست تا خوش‌خيالي خيلي‌ها که اينگونه خبرها را ناشي از همان فرضيه معروف «توهم توطئه» مي‌پنداشتند، پايان داده و با واقعيتي تکان دهنده مواجه شان گرداند که به لحظه تصميم بسيار نزديک شده ايم.

اما نويسندگان و هنرمندان مسلمان در جهت شناساندن حضرت مهدي موعود(ع) به نسل امروز چه کرده‌اند؟ تا چه اندازه ايشان و اهداف و آرمان‌هايشان را به جوانان معرفي کرده‌اند؟ مگر نه اين است که مهم‌ترين وظيفه هر شيعه، شناخت و شناساندن امام زمان خويش است؟ به راستي دربارة مهم‌ترين موضوع شيعه، يعني قيام منجي عالم بشريت، حضرت حجت(عج) و شيوه و رسم و راه درست انتظار حضرت، به چه آثار سينمايي انديشيده شده است؟ دربارة شرايط ظهور ايشان و علاماتي که اين ظهور مبارک و خجسته در مقابل خواهد داشت، روايات و سخنان بسيار از ائمه اطهار(س) و شخصيت‌هاي بزرگ اسلامي نقل شده است. سينماي ايران تا چه اندازه به اين شورانگيزترين واقعة آيندة بشريت، نگاه داشته است؟

اگرچه بسياري از فيلم‌سازان ما از منتظران و معتقدان به حضرت به نظر مي‌آيند ولي معلوم نيست که چرا براي بيان اعتقادات و باورهاي ديني و مذهبي خويش در آثارشان، مأخوذ به حيا هستند! گو اينکه برخي از آنها هم به اصطلاح مته به خشاش گذاردن نظارت‌هاي دولتي را مانع اساسي براي طرح مسئله مي‌دانند و بعضي از همان فيلم‌سازان، از جهت گرفتار نشدن در پيچ و خم‌هاي مختلف هم که شده، از خير فيلم‌نامه‌هاي دربارة حضرت امام زمان (عج) و يا حتي طرح مقولات ديني در فيلم‌هايشان مي‌گذرند و به سراغ همان سوژه‌هاي دم دستي خود مي‌روند که به قول معروف کمتر حساسيت برانگيز باشد.

مي‌توان از اين مجمل، حديث مفصل خواند و به دنبالش به مسئوليت شيعه بودن خود فکر کنيم. و به نظر مي‌رسد بيش از همه بايستي به قيام حضرت مهدي موعود(عج) پرداخت. بايستي شرايط آن قيام و نشانه‌هاي ظهور و شخصيت اين منجي عالم بشريت را با زبان سينما و بر پرده عريض هنر هفتم، به دنيا شناساند تا بسياري از آزادي‌خواهان و فرهيختگان دنيا که هنوز با حضرت حجت(عج) و قيام و آرمان‌هاي ايشان آشنايي ندارند نسبت به وجود مبارک اين موعود تاريخ بشر آگاه شوند، تا شايد ـ انشاالله ـ در ظهور آن حضرت تعجيل شود. ممکن است در اين راه آثار و فيلم‌هاي ناقصي هم ساخته شود که قطعاً نتواند و نمي‌تواند ابعاد گستردة شخصيتي و ظهور حضرت حجت(ع) را بيان نمايد ولي بايستي ساخته شود، در تعداد زياد و کميت بالا و البته با ساختار سينمايي استاندارد و جهاني که قابليت اکران و نمايش در سطح بين‌المللي را دارا باشد

 اين گونه آثار در درجه نخست حداقل مي‌تواند در کشورهاي اسلامي و منطقه و بعد از آن در ساير ممالک مطرح شود. چرا با استفاده از علائق و سلائق جشنواره‌هاي خارجي اين گونه آثار را در مقابل ديدگان جهانيان قرار ندهيم؟ چرا با ساختارهاي به اصطلاح هنري اين کار را به انجام نرسانيم؟ به نظر مي‌آيد که جدي‌تر بايستي به مقولات فوق انديشيد که طرف مقابل با سرعت تمام به جلو مي‌تازد و ما مدعيان شيعه و پيروي امام‌زمان(عج) دست روي دست به تماشاي گل‌هاي آنها نشسته‌ايم که پي در پي وارد دروازة خودي مي‌شود و گاهاً حتي برايشان دست هم مي‌زنيم!! يادمان باشد که اين بار آنها شمشيرها را از رو بسته‌اند. اگر باور نمي‌کنيم يک بار ديگر کتاب رمز داوينچي را با دقت بخوانيم و بعد هم فيلمش را ببينيم، شايد که تلنگري به وجدان اعتقادي‌مان بخورد.

ماهنامه موعود شماره 80

 

 

شهادت امام جعفر صادق

شهادت امام جعفر صادق (ع)  موسس  مذهب  شيعه  را به تمامي شيعيان جهان  مخصوصا ايرانيان عزيز تسليت عرض مي كنم.

نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده)
کنیه: ابو عبداللّه لقب: صادق
پدر: حضرت محمد بن على (ع)
مادر: معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر

تاریخ ولادت: یکشنبه ۱۷ ربیع الاول ، سال ۸۳ هجرى

مکان ولادت: مدینه مدت عمر مبارک : ۶۵ سال
علت شهادت: مسمومیت قاتل ملعون: منصور دوانیقى (خلیفه عباسى)

زمان شهادت: یکشنبه ۲۵ شوال ، سال ۱۴۸ هجرى

مدفن مطهر: قـبـر شریفش در قبرستان بقیع (واقع در مدینه منوره) در کنار قبر پدر و جدّ و عمویش امام حسن مجتبى (علیه السلام) مى باشد.
برای دیدن ادامه مطلب روی More… کلیک کنید

زندگینامه امام جعفر صادق(ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الأول سال ۸۰ هجرى، معروف به سال قحطى، در مدینه دیده به جهان گشود. اما بنا به گفته شیخ مفید و کلینى، ولادت آن حضرت در سال ۸۳ هجرى اتفاق افتاده است. لیکن ابن طلحه روایت نخست را صحیح ‏تر میداند و ابن خشاب نیز در این باره گوید: چنان که ذراع براى ما نقل کرده، روایت نخست، سال ۸۰ هجرى، صحیح است. وفات آن امام (ع) در دوشنبه روزى از ماه شوال و بنا به نوشته مؤلف جنات الخلود در ۲۵ شوال و به روایتى نیمه ماه رجب سال ۱۴۸ هجرى روى داده است. با این حساب مى‏توان عمر آن حضرت را ۶۸ یا ۶۵ سال گفت که از این مقدار ۱۲ سال و چند روزى و یا ۱۵ سال با جدش امام زین العابدین (ع) معاصر بوده و ۱۹سال با پدرش و ۳۴ سال پس از پدرش زیسته است که همین مدت، دوران خلافت و امامت آن حضرت به شمار میآید و نیز بقیه مدتى است که سلطنت هشام بن عبد الملک، و خلافت ولید بن یزید بن عبد الملک و یزید بن ولید عبد الملک، ملقب به ناقص، ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد ادامه داشته است.

کنیه مادر امام (ع) را ام فروه گفته ‏اند. برخى نیز کنیه او را ام القاسم نوشته و اسم او را قریبه یا فاطمه ذکر کرده ‏اند. کنیه آن حضرت ابو عبد الله بوده است و این کنیه از دیگر کنیه ‏هاى وى معروف‏تر و مشهورتر است. محمد بن طلحه گوید: برخى کنیه آن حضرت را ابو اسماعیل دانسته ‏اند. ابن شهر آشوب نیز در کتاب مناقب می ‏گوید: آن حضرت مکنى به ابو عبد الله و ابو اسماعیل و کنیه خاص وى ابو موسى بوده است.

لقب امام صادق (ع)
آن حضرت القاب چندى داشت که مشهورترین آنها صادق، صابر، فاضل و طاهر بود. از آنجا که وى در بیان و گفتار راستگو بود، او را صادق خواندند.



ادامه نوشته

برنامه انس و یاری امام زمان(عج)


با سلام خدمت دوستان عزيز ....

يكي از دوستان تو نظرات  گفته بودند كه تو اين سايت فقط از نشانه هاي ظهور حرف مي زنيم ولي ... در باره اينكه خودمون رو اماده بكنيم  مطلبي نياورديم...

خدمتتون عرض بكنم....  اولا از اين دوستمون تشكر مي كنم .....  قطعا  مهمترين مسئله اينه كه ما خودمون رو و جامعمون رو .... واسه ظهور اماده بكنبم...اينكه بگيم نشانه هاي نزديكي به ظهور خيلي هاشون مشخص شده و  امام زمان مياند ... خيلي مهمه  ولي مهمتر اينه كه ما چيكارا كرديم وما  ايا امادگي ظهور رو داريم يا نه؟

قطعا امام زمان ظهور خواهند كرد چه ما بخوايم وچه نخوايم ... چه ما اماده باشيم يا نه .... چه دشمنا بخواند يا نخواند....  ولي مهم اينه كه تو اين پازل بزرگ كه روز به روز داره تكميل تر ميشه .... جايگاه ما كجاست ..ما ها كه ادعا داريم ... مسلمونيم و شيعه  ...  و افتخار مي كنيم كه ايراني هستيم.... تو اين پازل چه نقشي داريم....؟ اصلا فرض كنيم همين روزا امام ظهور كنند ....  ايا ما  اماده ايم ؟  ايا ميتونيم ايشون رو ياري كنيم...؟

يا نه مثل جريان امام حسين ..... يكي يكي يه بهانه بياريم...؟ و فرار كنيم يه گوشه پنهون بشيم؟

دوستان  .. . امام زمان قطعا ظهور مي كنند و قطعا كساني هستند كه ايشون رو ياري خواهند كرد ... ولي مهم نقش هركدوم از ماست .... قطعا هرچه قدر  اماده تر باشيم ... و جامعمون امادهتر باشه ...ظهور شرايطش زودتر مهيا ميشه ....  پس دوستان بدون هيچ گونه شعار و خود فريبي و جامعه فريبي  ... بياين از خودمون و خانوادمون و دوستامون .... شروع كنيم... الكي بگيم من اينكارو مي كنم ... من منتظرم ... و اينا نميشه .... بايد واقعا سعي وتلاش بكنيم و از خدا بخوايم خودش كمكمون بكنه تا زودتر ..امام مهدي بياند... انشالله

از اين به بعد سعي ميكنم از اين دست مطالب هم تو وبلاگ استفاده بكنم....


واسه امروز مطلب زير رو قرار مي دم:

برنامه انس و یاری امام زمان(عج)
وظایف دوران غیبت را به چند دسته می‌توان تقسیم كرد:
1- آنچه در روایات این باب، با لفظ امر وارد گردیده به عنوان تكلیف شمرده شده است. مانند:
- «اكثروا الدعاء بتعجیل الفرج»[1].«برای تعجیل فرج بسیار دعا كنید».
- «فتوقّعوا الفرج صباحاً و مساءً»[2]. «هر صبح و شام چشم انتظار فرج باشید».
«فلیعمل كلّ امرءٍ منكم بما یقرب به من محبّتنا»[3].«هر یك از شما باید به آنچه كه او را به مقام محبّت ما نزدیك می‌كند، عمل نماید».
2- آنچه در باب صفات شیعیان و منتظران، مورد تأكید اهل بیت-علیه‌السّلام- قرار گرفته است. مانند:
- «طوبی للصّابرین فی غیبته، طوبی للمقیمین فی محبّته»[4]. «خوشا به حال شكیبایان در غیبت او،‌ خوشا به حال دوستداران او».
- «المنتظرین لظهوره... الدعاه الی دین‌الله سرّاً و جهراً»[5]. «منتظران ظهور امام زمان-علیه‌السّلام- در پنهان و آشكار، مردم را به دین خدا دعوت می‌كنند».
3- آنچه به طور منطقی با بررسی ابعاد غیبت و انتظار و ظهور،‌ به دست می‌آید. مانند:
- دفاع از آرمان‌های امام زمان در دوران غیبت.
- دشمن‌شناسی و مراقبت بر تحریف نشدن معنا و مسیر انتظار توسط دشمن.
- آماده سازی زمینه‌ ظهور.
- تطبیق دادن خود و جامعه بر معیارهای ارائه شده نسبت به دوران پس از ظهور.
4- آنچه در تأسی به بزرگان و عالمان دینی در حدّ وظیفه باید مورد پیروی قرار گیرد. مانند:‌
- مواظبت بر اذكار و زیارت‌هایی خاصّ.
- مداومت بر انجام اعمال مستحبّی در جهت ایجاد قرب معنوی به امام زمان-علیه‌السّلام.
در پایان این مقال، ذكر هشتاد مورد راكه در كتاب شریف «مكیال المكارم» تألیف مرحوم حاج میرزا محمد تقی موسوی اصفهانی، با استفاده از احادیث گوناگون به عنوان وظایف مردم در دوران غیبت امام زمان-علیه‌السّلام- گردآوری شده است، ثمربخش و تذكرآفرین یافتیم. امید آنكه خداوند در ادای تكلیف نسبت به ساحت مقدّس آن حضرت همه ما را یاری فرماید.
1- شناخت امام زمان-علیه‌السّلام-
2- رعایت ادب نسبت به ذكر نام‌های شریف آن حضرت.
3- محبّت خاصّ نسبت به آن حضرت.
4- محبوب ساختن آن عزیز، در نزد مردم.
5- انتظار فرج و ظهور آن بزرگوار.
6- اظهار شوق برای دیدار آن حضرت.
7- ذكر فضایل و مناقب او در بین مردم.
8- اندوه در فراق آن بزرگوار.
9- حضور در محافل ذكر فضایل آن بزرگوار.
10- برپایی مجالسی به نام صاحب‌الزمان-علیه‌السّلام-
11و 12- سرودن شعر و قرائت آن در فضایل مولا.
13- برخاستن در هنگام ذكر اسم شریف و القاب آن بزرگوار.
15،14و 16- گریستن، گریاندن و خود را به گریه‌ وادار كردن در فراق آن امام همام.
17- درخواست معرفت و شناخت نسبت به آن حضرت، از خدای عزوجل.
18- مداومت بر این دعا:
«اللهم عرّفنی نفسك فانّك ان لم تعرّفنی نفسك لم أعرف نبیّك،‌ اللهم عرّفنی رسولك، فانّك ان لم تعرّفنی رسولك لم أعرف حجّتك، اللهم عرّفنی حجّتك فانّك ان لم تعرّفنی حجّتك ضللتُ عن دینی»[6].
«بار خدایا تو مرا به خود شناسا كن كه اگر خودت را به من نشناسانی پیغمبرت را نخواهم شناخت،‌ با خدایا تو رسولت را به من بشناسان كه اگر رسول خود را به من نشناسانی حجّتت را نخواهم شناخت، پروردگارا حجّت خودت را به من بشناسان كه اگر حجّت خود را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد».
19- مداومت بر دعای غریق:
«یا الله یا رحمن یا رحیم یا مُقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینك»[7].
«ای خداوندا! ای رحمان! ای مهربان!‌ای دگرگون‌كننده‌دل‌ها! مرا بر دینت پایدار كن».
20- مداومت بر دعایی كه مرحوم ابن طاووس نقل نموده است:
«اللهم انت عرّفتنی نفسك و عرّفتنی رسولك و عرّفتنی ملائكتك و عرّفتنی نبیّك و عرّفتنی ولاه أمرك؛ اللهمّ لاآخذُ إلّا ما أعطیتَ‌ وَ لا أوقی إلّا ما وَقیتَ اللهمّ لاتغیبّنی عن منازل اولیائك و لاتزغ قلبی بعد إذ هدیتنی اللهمّ اهدنی لولایه من فرضت طاعته...».
«بار خدایا! تو خودت و فرستاده‌ات و فرشتگانت و پیغمبرت و والیان امرت را به من شناسانیدی، بار خدایا! من نگیرم جز آنچه تو عطا كنی، و هیچ نگهدارنده‌ای جز تو برایم نیست، بار خدایا! مرا از منازل دوستانت دور مگردان و دلم را پس از آنكه هدایت كرده‌ای منحرف منمای، بار خدایا! مرا به ولایت كسی كه اطاعتش را بر من واجب ساخته‌ای هدایت فرما».
21- شناخت علامت‌های ظهور آن حضرت.
22- تسلیم امر الهی بودن نسبت به مسئله غیبت و ظهور آن حضرت و عجله نكردن.
23- صدقه دادن به نیابت از امام زمان-علیه‌السّلام-
24- صدقه دادن برای سلامتی امام زمان-علیه‌السّلام-
25و 26- رفتن به حج و فرستادن دیگران به حج به عنوان نیابت از امام زمان-علیه‌السّلام-
27- طواف مستحبّی خانه ‌خدا به نیابت از آن حضرت.
28و 29- زیارت مشاهد پیامبر-صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم- و معصومین-علیهم‌السّلام- به نیابت از آن حضرت.
30- فرستان دیگران به زیارت آن مقامات به نیابت از امام زمان-علیه‌السّلام-
31- تلاش در راه خدمت به آن حضرت، از هر طریقی كه ممكن باشد.
32- كوشش در راه یاری امام زمان-علیه‌السّلام-
33- نیّت قطعی داشتن برای یاری آن بزرگوار در زمان ظهور.
34- بعد از هر نماز واجب،‌ با آن حضرت به وسیله عبارات و دعاهای خاص، تجدید بیعت نمودن.
35- مصرف اموال در راه‌هایی كه مورد رضایت امام زمان-علیه‌السّلام- است.
36- ارتباط با شیعیان و دوستان امام زمان-علیه‌السّلام- و كمك مالی به آنان.
37- شاد ساختن شیعیان.
38- خیرخواهی برای امام زمان-علیه‌السّلام-
39- زیارت كردن او و سلام دادن بر او در هر مكان و زمان.
40- زیارت مؤمنین و صالحین به قصد ثواب زیارت مولا.
41- صلوات فرستادن بر آن حضرت.
42- اهدای ثواب صلوات بر پیامبر-صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم- به آن حضرت.
43- نماز خواندن و اهدای ثواب آن به امام زمان-علیه‌السّلام-
44- نماز هدیه به كیفیت خاصّ.
45- قرائت قرآن به آن حضرت و شفیع قرار دادن ایشان در نزد خدا.
46- توسّل به آن حضرت و شفیع قرار دادن ایشان در نزد خدا.
47- توجّه و استغاثه به آن حضرت و حاجت خواستن از ایشان.
48- دعوت و راهنمایی مردم به سوی آن حضرت.
49- رعایت حقوق آن حضرت.
50- خشوع قلبی داشتن، در هنگام یاد كردن آن بزرگوار.
51- اظهار كردن دانش در برابر ظهور بدعت‌ها.
52- تقیّه در برابر اشرار، و كتمان سرّ در مقابل اغیار.
53- شكیبایی در مقابل اذیت‌ها و تكذیب دیگران و تحمّل محنت‌ها.
54- درخواست صبر از خدا در دوران غیبت آن حضرت.
55- یكدیگر را به صبر دعوت نمودن.
56- شركت نكردن در مجالسی كه در آنها استهزاء به امام زمان-علیه‌السّلام- می‌شود.
57- مدارا با اهل باطل.
58- دوری از شهرت.
59- تهذیب نفس.
60- همبستگی و اتحاد برای یاری آن حضرت.
61- توبه‌ واقعی و بازگرداندن حقوق مردم به آنان.
62و 63- پیوسته به یاد امام زمان-علیه‌السّلام- بودن،‌ و عمل به آداب آن حضرت.
64- درخواست از خدا نسبت به یادآوری همیشگی امام زمان-علیه‌السّلام-
65- خشوع و خضوع در برابر آن حضرت.
66- طلب رضایت امام زمان-علیه‌السّلام-
67- بزرگداشت كسانی كه از نظر سیادت یا روحانیت به امام-علیه‌السّلام- نزدیك هستند.
68- بزرگداشت مكان‌های منتسب به آن حضرت مانند مسجد مقدس جمكران، مسجد سهله و سرداب مقدّس سامراء.
69و 70- اجتناب از تعیین وقت برای ظهور، و تكذیب تعیین‌كنندگان وقت ظهور آن حضرت.
71- تكذیب مدّعیان وكالت و نیابت خاصّه آن حضرت.
72- دعا برای توفیق دیدار صاحب‌الزمان-علیه‌السّلام-
73- اقتدا و تأسی نمودن به اخلاق و اعمال امام زمان-علیه‌السّلام- و ترك اظهار خوشایندی از آنچه نزد دشمنان آن حضرت است.
74- حفظ زبان از غیر یاد خداوند و فضیلت سكوت.
75- بجا آوردن نماز حضرت حجّت-علیه‌السّلام-
76- گریه بر مصائب مولای‌مان، شهید مظلوم امام حسین-علیه‌السّلام-
77- زیارت قبر امام حسین-علیه‌السّلام-
78- زیاد نفرین و لعن كردن بر بنی‌امیّه.
79- كوشش كردن در ادای حقوق برادران دینی به عنوان یاری امام زمان-علیه‌السّلام-
80- فراهم آوردن سلاح و مرزبانی.
[1] . كمال‌الدین، ج2، ص485.
[2] . كمال‌الدین،‌ج2، ص337،ح10.
[3] . احتجاج طبرسی،‌ج2،‌ص599.
[4] . الزام الناصب،‌ ص18- ینابیع الموده ، ج3،‌ ص101.
[5] . بحارالانوار، ج52، ص122.
[6] . اصول كافی، 1/337.
[7] . كمال‌الدین:2/351،‌باب 33، ح49.

اشعار و دلنوشته ها


مهدی بیا

رفته اى جانا دلم خون شد بيا بى تو چشمانم چو جيحون شد بيا

مانده ام تنها در اين وادى بيا اى تمام هستى ام مهدى بيا

از فراقت جان به لب آمد بيا دل ز غم در تاب و تب آمد بيا

من به چشمان تو دل بستم بيا عهد با غير از تو بگستم بيا

بى تو هر لحظه بود سالى بيا بى تو هر جمعى بود خالى بيا

بى تو هر اشكى شود دريا بيا بى تو هر جانى كند غوغا بيا

بى تو هر چشمى شود پر خون بيا بى تو هر ليلى شود مجنون بيا

بى تو مى بارد ز چشمم خون بيا بى تو باغ دل شود محزون بيا

بى تو هر چشمى شود گريان بيا بى تو هر قلبى شود نالان بيا

بى تو اشكم مى شود ريزان بيا بى تو مى ميرم بيا جانان بيا

بى تو من چون اشك افشانم بيا بى تو من سر در گريبانم بيا

بى تو من چون شمع سوزانم بيا بى تو من نالان و گريانم بيا

بى تو دارم ناله هجران بيا بى تو غم باشد به دل پنهان بيا

بى تو من چون رعد مى نالم بيا بى تو من چون ابر بى بارم بيا

بى تو من هر دم هراسانم بيا بى تو دلخون و پريشانم بيا

بى تو من دارم دلى تنها بيا بى تو من دلخسته ام مولا بيا

بى تو من چون شام ظلمانم بيا بى تو از عالم هراسانم بيا

بى تو هر دم خسته ام جانم بيا بى تو هيچم ماه كنعانم بيا

بى تو من در سينه غم دارم بيا بى تو شكوه از ستم دارم بيا

بى تو من تنهاى تنهايم بيا مهدى اى پايان غمهايم بي



منجي



تا به کی به اميد ديدارت ای منجی



با غم نشينم به کنجی؟



از غمت ز شادی پيوند گسستم



سيل اشک را هر آن ز ديده روان می کنم



از فراقت شکوه ها می کنم



من التماس می کنم به وصال منجی



ندانم که من لايق نيستم به منجی



منجی من موعود من تنها اميد حيات من



همه شب زنم نوای غم



که شايد بشنوم مژده وصالت را



شايد که بشنوم مردی نزول کرده ازآسمان



قدم نهاده بر زمين محبت هديه آورده بر زمين



ظلم را ز ريشه بر کنده



بذر محبت را به سينه ها عطا کرده



رويایی است بس شيرين ديدار تو



من لايق نيستم به رويای تو



من آنم که سوزم در حسرت



من آنم که خاکستر شوم ز دوريت



شب ها ز فراقت سوزم



خورشيد درونم سوزان است روزها



در آتش فراق تو می سوزد روزها



خورشيد آتش فراق توهست



نشان سوختن من در فراق است



منجی بيا که عالم در فراق است


برگرفته از وبلاگ شاعر حسرت

افزايش حوادث طبيعي نشانه نزديكي به ظهور؟


سلام ...دوستان عزيزم...  تشكر مي كنم از كساني كه نظر مي دند .....  من  هر نظر موافق و مخالفي كه داشته باشين خوشحال ميشم... به نظرات مخالف حتما جواب ميدم....


آيات
«قطعا همه شما را با چيزي از ترس، گرسنگي و کاهش در مال ها و جان ها و ميوه ها، آزمايش مي کنيم و بشارت ده به استقامت کنندگان.»1
احاديث
امام محمدباقر(ع) در حديثي شرايط موجود قبل از شروع دوران طلايي زندگي بشر را اينگونه توصيف کرده اند: «حضرت قائم(ع) قيام نمي کنند مگر آنکه ترس همه را فرا گرفته باشد، زلزله ها زياد شده باشد، فتنه ها و بلاها دامن مردم را گرفته باشد، و طاعون همه را مبتلا کند.»2
امام صادق(ع) مي فرمايند: «ناگزير است که در پيش از ظهور قائم سالي باشد که مردم در آن گرسنه باشند. از کشته شدن، کاهش يافتن اموال و جان ها و محصولات بترسند. اين در کتاب خداست که فرمود: قطعا همه شما را با چيزي از ترس، گرسنگي و کاهش در مال ها و جان ها و ميوه ها، آزمايش مي کنيم و بشارت ده به استقامت کنندگان.


کتب مقدس
«... و در بعضي جاي ها قحطي ها، طاعون ها و زلزله ها پديد خواهند گرديد.»9
«...به شمشير و قحطي و مرگ و حيواناتف زمين، بکشند [خلق را].»10
با توجه به آيه و احاديث و روايات ذکر شده مي توان مهم ترين اين حوادث ذکر شده را اينگونه بيان نمود:
قحطي (کاهش محصولات، اموال و گرسنگي)
جنگ (کاهش در جمعيت و جان ها)
مرگ (به واسطه بيماري هاي کشنده)
اين علامت ها در تقسيم بندي علائم ظهور، جزو حوادثي ذکر شده که بيشتر علامت نزديکي ظهور است.


اما مقايسه با وضعيت امروز جهان......... 


وقوع حوادث طبيعي در جهان 4 برابر شده است
آمارهاي صليب سرخ جهاني و سازمان ملل نشان مي دهد که ميزان وقوع حوادث طبيعي در سراسر جهان در دو دهه گذشته در حدود 400 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نچرال نيوز، مردم جهان در سال در حدود 500 حادثه طبيعي را تجربه مي کنند و اين در حالي است که اين رقم در اوايل دهه 1980 به 120 مورد مي رسيد.

جالب اينجاست که تعداد وقايع جغرافيايي اتفاق افتاده در طول اين مدت تقريبا ثابت بوده است به همين دليل کارشناسان علت افزايش تعداد حوادث طبيعي را در گرم شدن زمين مي دانند.

از جمله نتايج گرم شدن زمين مي توان به جاري شدن سيل و طغيان رودخانه ها در افريقا، آمريکاي مرکزي ، شرق اروپا و بخشهايي از آسيا اشاره نمود.

مسئله ديگر در حوادث دو دهه اخير غير منتظره بودن و غير قابل پيش بيني بودن بسياري از آنهاست که زندگي بسياري از مردم را دگرگون ساخته است.

طبق گزارشات صليب سرخ جهاني، از سال 1985 تا 1994 در حدود 174 ميليون نفر در سال تحت تاثير حوادث طبيعي قرار گرفته اند و در دهه اخير نيز اين ميزان به 254 ميليون نفر رسيده است که در حدود 70 درصد افزايش را در مدت يک دهه نشان مي دهد.



افزایش بلایای طبیعی در جهان امروز !!!
 

در احادیث داریم که در آخرالزمان بلاهای طبیعی و رخدادهای نجومی افزایش می یابد.

امام محمدباقر(ع) در حدیثی شرایط موجود قبل از شروع دوران طلایی زندگی بشر را اینگونه توصیف کرده اند: «حضرت قائم(ع) قیام نمی کنند مگر آنکه ترس همه را فرا گرفته باشد، زلزله ها زیاد شده باشد، فتنه ها و بلاها دامن مردم را گرفته باشد، و طاعون همه را مبتلا کند.»


مدتی است که اخبار زلزله های بالای ۴ ریشتر را از رسانه ها می شنویم

اما در این هفته اخیر تعدادشان خیلی زیاد شده . به تعدادی از این زلزله ها که بالای ۵ ریشتر دارند اشاره می کنیم . می توانید برای مشاهده زلزله های هر هفته به سایت http://earthquakes.tafoni.net/ مراجعه کنید .در این سایت زلزله ها از ۵/٢ ریشتر به بالا روی نقشه جهان به نمایش گذاشته شده است (قدرت زلزله ها با رنگ های مختلف علامت گذاری شده است ) .


4
شمال کینغیا - چین
٢/۶
//
1:52

5
دریای باندا - اندونزی
٨/۶
//
1:51

6
تونگا – شمال نیوزلند
١/۵
//
4:08

7
دریای اورگون - آمریکا
١/۵
شنبه 7
10:11

8
مکزیک
۵/۴
//
10:42

9
اقیانوس هند / جنوب عمان
۵/۵
//
13:59

10
جزایر ماریانا – جنوب ژاپن
۵
//
23:47

11
میانمار
٣/۵
یکشنبه 8
19:27

12
هالماهرا - اندونزی
١/۵
//
22:03

13
نزدیک دریای هونشو -ژاپن
۵
//
15:45

14
جزیره ی کوری - ژاپن
٢/۵
//
19:35

15
جزیره ساموا - شمال نیوزلند
۶/۶
//
14:51

16
نزدیک ساحل نیکاراگوئه
٢/۵
دوشنبه 9
9:21

17
منطقه فیجی
۵
سه شنبه 10
17:33

18
جاوا - اندونزی
٧

زلزله ای به بزرگی ٨ ریشتر شرق استرالیا (جزیره ساموا)در اقیانوس آرام را لرزاند که باعث ایجاد یک سونامی بزرگ شد که سواحل اندونزی و نیوزلند و ژاپن را در نوردیده . گزارش دقیقی از تلفات و خسارات تا کنون اعلام نشده است .این در حالی است که توفان نیز منطقه ی جنوب شرقی آسیا را درنوردیده است و همزمان زلزله ای به قدرت ٧.۴ ریشتر در این منطقه رخ داده است که جان بیش از هزار تن را گرفته است. 
 



(برخى ويژگى هاى ظاهرى) امام زمان در روايات


سلام ..دوستان عزيزم  ... امروز با مطلب زير در خدمتتون هستم........


(برخى ويژگى هاى ظاهرى) امام زمان


حضرت مهدى (عليه السلام) سيمايى چون سيماى پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) دارد، در رفتار و گفتار و سيرت نيز شبيه و همانند اوست.( [41] )

اميرالمؤمنين (عليه السلام) روزى به امام حسين (عليه السلام) نظر افكنده به اصحاب خود فرمودند:

«در آينده خداوند از نسل او مردى را پديد مى آورد كه همنام پيامبر شماست و در ويژگيهاى ظاهرى و سجاياى اخلاقى به او شباهت دارد.»



2 ـ زيبا و خوش صورت:

زيبايى اگر به اعتدال و تناسب اعضاى چهره، يا به گيرايى نگاه و نورانيّت صورت و جذّابيّت آن باشد، همگى در وجود نازنين يادگار پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) به وديعت نهاده شده است.( [42] )



3 ـ گشاده پيشانى:

پيشانى بلند و گشاده اش بر هيبت و وقار چهره زيبايش مى افزايد، و چنان نورى بر چهره و جبين او پيداست كه سياهى موهاى سر و محاسن شريفش را تحت الشعاع قرار مى دهد.( [43] )



4 ـ ميانه قامت:

قامتى نه دراز و بى اندازه و نه كوتاه بر زمين چسبيده دارد، بلكه اندامش معتدل و ميانه است.( [44] )



5 ـ داراى دو خال مخصوص:

خالى بر چهره دارد كه برگونه راستش همچون دانه مُشكى ميان سفيدى صورتش مى درخشد و خالى ديگر بين دو كتفش متمايل به جانب چپ بدن دارد.( [45] )

در باره شمايل ظاهرى امام زمان(عليه السلام) پاره اى صفات ديگر از مجموعه روايات وارده در اين باب مى توان بدست آورد:

* آن حضرت رنگى سپيد، كه آميختگى مختصرى با رنگ سرخ دارد.

* از بيدارى شب ها، چهره اش به زردى مى گرايد.

* چشمانش سياه و ابروانش بهم پيوسته است و در وسط بينى او بر آمدگى كمى پيداست.

* ميان دندانهايش گشاده و گوشت صورتش كم است.

* ميان دو كتفش عريض است و شكم و ساق او به اميرالمؤمنين(عليه السلام)شباهت دارد.

* در وصف او وارد شده: «المهدىّ طاووس اهل الجنّة. وجهه كالقمر الدّرى عليه جلابيب النور».

«حضرت مهدى(عليه السلام) طاووس اهل بهشت است، چهره اش مانند ماه درخشنده است و گويا جامه هايى از نور بر تن دارد.»( [46] )

«اللّهم ارنى الطّلعة الرّشيدة والغرّة الحميدة واكحل ناظرى بنظرة منّى اليه».

«بار خدايا ! آن جمال بارشادت و پيشانى نورانى ستايش شده را، به من بنمايان، و چشمم را به نگاهى به او، سرمه كن».


[41] ـ بحارالانوار ج 51 ص 39 حديث 19.

[42] ـ مدرك پيشين ص 36 حديث 6، شابٌ مربوع القامة حسن الوجه.

[43] ـ مدرك پيشين ص 36 ـ 40، هو رجل أجلى الجبين، نور وجهه يعلو سواد لحيته و رأسه.

[44] ـ منتهى الآمال ج 2 ص 481: ليس بالطويل الشامخ و لا بالقصير اللاّزق بل مربوع القامة.

[45] ـ مدرك پيشين، و بحارالانوار ج 51 ص 41 حديث 22.

[46] ـ منتهى الآمال، ج 2، ص 481.


اشعار زیبا درمورد امام زمان


دوستان عزيزم ..... اين اشعار زيبا رو تقديم مي كنم به همه عاشقان و منتظران  امام مهدي (عج)  كه انشالله خداون مهربان ظهور ايشون رو تعجيل بكنه ......

به نام خالق انتظار 

در سهله وجمکران تورا میجویم!


عجل لولیک الفرج میگویم!

*****

بیا دو باره پاک کن زجاده ها غبار را

به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را!

تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو

بیا و پاک کن زدل حدیث انتظار را!

*****

کاش در این رمضان لایق دیدار شویم

سحری با نظر لطف تو بیدار شویم

کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان

تا که همسفر تو لحظه افطار شویم

*****

دربزم ولا جام هدایت مهدیست

مقصود زنور بینهایت مهدیست

ثبت است که در جریده ی عالم قدس

گلواژه روشن هدایت مهدیست

*****

قطعه گمشده ای ازپرپرواز کم است

یازده بار شمردیم و یکی باز کم است

این همه آب که جاریست نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است که سرباز کم است

*****

دیداریار غائب دانی چه ذوق دارد؟

ابری که در بیابان بر تشنه ای ببارد.

*****

مولای من مهدی جان!

سوالی ساده دارم زحضورت

من آیا زنده ام وقت ظهورت؟

اگرتو آمدی من رفته بودم

اسیر ماه و سال و هفته بودم

دعایم کن دوباره جان بگیرم

بیایم در حضور تو بمیرم

*****

گفتم شبی به مهدی ازتو نگاه خواهم

گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم

*****

عشق یعنی عشق یعنی انتظار

در فراق تک سواری بیقرار

عشق یعنی واهمه بی واهمه

خادم المهدی شدن بی خاتمه

*****

به خاک و خون نشسته ام در انتظار دیدنت

به انتظار لحظه ی شکفتن و رسیدنت

ظهور عاشقانه ات نیاز هر ترانه ای

برای گریه های من تو بهترین بهانه ای

*****

کوچه کوچه جست وجوخانه خانه درگذار

قلب ما آشفته است دربهار انتظار

آخرین گل مهمدیست این که میرسد ز راه

هم تبار نرگس است درتبسم بهار

آه میکشم تورا با تمام اتنظار

پرشکوفه کن مرا ای کرامت بهار

می رسد بهارومن بی شکوفه ام هنوز

آفتاب من بتاب مهربان من ببار

*****

آنچه تسکین خاطر جان است

نغمه روح بخش قرآن است

اوج پرواز در این صحیفه نور

وصف عشق امام جانان است

باظهور شکوه دین مهدی

باغ قرآن شکوفه باران است

*****

مهرکوی تو آمیخته در خلقت ما

عشق روی تو سرشته است به آب وگل ما

نیست جز ذکر گل روی تو در محفل ما

نیست جز وصل تو چیز دگری حاصل ما

*****

خوب است ما هم مثل باران حس بگیریم

هرشب سراغی ازگل نرگس بگیریم

از خم شراب سبزاشراقی بنوشیم

هرشب شرابی از غم قائم بنوشیم

*****

زعشق هرکه سرایدتوایی تمام توایی!

توروح مهری ومعنای غشق تام توایی!

کدام جمله توراشرح میتوان کردن!

توخودکتاب خودی بهترین کلام توایی!

*****

جمکران ای سرزمین رازها

مرکز امدادها اعجازها

از درودیوار آید بوی دوست

کشته ای آیینه دار روی دوست

*****

بیا که با همه کوله بار برخیزیم

به عزم بوسه به دست یار برخیزیم

غبار غربت پاییز را دوامی نیست

بیا به انتظار طلوع بهار برخیزیم

*****

کعبه بی نام و نشان میماند اگر زینب نبود

کربلاهم بی نشان میماند اگر زینب نبود

کاروان مهدویت در مسیر فتنه ها

بی امیر کاروان میماند اگر زینب نبود

*****

تانام دوست میشنوم از زبان خویش

آینه پیش آرم و بوسم زبان خویش

نامش چو غیر میبرد ازهوش میروم

وای از دمی که خود شنوم از زبان خویش

من کمتر از آنم که بگویم ظهور کن

!خود صاحب زمانی و دانی زمان خویش



*****

گواه حضورت تمام وجودم

فضا شد معطر زعطر سجودم

تو دریای آبی منم قطره هرگز

که بی تو ندارد بقایی وجودم.


اللهم عجل لوليك الفرج 




با سلام   امروز دلنوشته ها و اشعاري رو از وبلاگ  حس غريب    تو وبلاگ قرار دادم انشالله   مفيد باشه...


اگر چه...   او یوسف دلربای زهراست، با هیچ گوهری خریدنی نیست   با دیده لبریز از گناه، آن روی چون ماه دیدنی نیست       ولی...   تو مگو ما را بدان شه بار نیست   با کریمان کارها دشوار نیست






ببخش اگر كه قلب من لایق این مهر تو نیست


ببخش اگر كه كوچكم بزرگیم حد تو نیست



ببخش كه رویم سیه است از اینهمه بار گناه


تقصیر از كار من است كه هیچ بدی نزد تو نیست



ببخش كه روز و شب من شده گناه و اشتباه


ببخش كه چشم تار من لایق دیدار تو نیست



ببخش كه دیوانه ام و مست ز جام می تو


ببخش كه قلب سیه ام لایق این عشق تو نیست



ببخش كه مشكل منم و مشكل گشا فقط توئی


ببخش كه حتی تن من لایق شمشیر تو نیست



نفس كشیدنم شده صدا زدن به نام تو


ببخش كه حتی نفسم لایق فریاد تو نیست



بسوز این جان مرا كه آتش جانم آرزوست


ببخش ای یار مرا كه جان سزاوار تو نیست



شكسته تر ز این مخواه كه دلشكسته ام بسی


ببخش كه قلب منتظر جز در تمنای تو نیست