پوریم، جشن ایرانی کشی یهودیان

پوریم، جشن ایرانی کشی یهودیان

هر ساله در تاریخ یهودیان در 14 و 15 آدار جشنی را برگزار می کنند که این جشن به نام جشن پوریم معروف است. موعود سال هاست که اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد این جشن ها که به جشن ایرانی کشی معروف است را منتشر می کنند و همه موعودیان را برای کسب اطلاعات تکمیلی به این مقالات ارجاع می دهیم و امسال که 14 و 15 ماه آدار مصادف با 22 و 23 اسفند شده است و نکاتی را در این مورد بیان می کنیم ...Image result for ‫جشن پوریم‬‎

  پوریم، جشن ایرانی کشی یهودیان

1 تاریخ آن‌گونه که مرحوم پورپیرار آورده است: حکایتی خونبارتر از حوادث سال‌های تسلط داریوش بر ایران و شرق میانه به یاد ندارد و تمدن آدمی هول‌آورتر و خشن‌تر از کشتار ایرانیان در ماجرای  پوریم ثبت نکرده است...
2اقدام  یهودیان در انهدام برنامه‌ریزی شده، منظم، ناگهانی و سراسری بومیان ایران، پیش و بیش از همه، به علت مخالفت و مقابله‌ی وسیع اقوام کهن ایران، با تسلط وحشیان  هخامنشی بوده است، که به وسیله  یهودیان حمایت، رهبری و راهنمایی می‌شده‌اند.
3  تورات در  کتاب_استر می‌گوید:  خشایارشا پادشاه پارس در آخرین روز جشن 180 روزه که از باده‌نوشی سرمست بود، دستور داد ملکه  وشتی ، زیبایی‌اش را به مقامات و مهمانانش نشان دهد. ملکه امتناع ورزید و پادشاه بسیار خشمناک شد.
4 در شوش یک  یهودی به نام  مردخای پسر یائیز زندگی می‌کرد، او دخترعموی زیبایی داشت بنام  هدسه دختر ابیحایل که به او  استر هم می‌گفتند.
5 زمانی که قرار شد از تمام بلاد دختران زیباروی به حرمسرای پادشاه آورده شوند استر نیز همراه دختران زیبای بی‌شمار دیگری به حرمسرای قصر شوش آورده شد.
6به توصیه مردخای استر به هیچ‌کس نگفته بود که  یهودی است. استر بیش از دختران دیگر مورد توجه و علاقه پادشاه قرار گرفت بطوری که پادشاه تاج بر سر استر گذاشت و او را به جای وشتی، ملکه ساخت. اما استر مثل زمان کودکی دستورات مردخای را اطاعت می‌کرد.
✍️ تا اینجای داستان به چند نکته باید توجه کرد:
1. امتناع وشتی از نمایاندن خود، می‌فهماند که زن ایرانی راضی نیست ملعبه دیگران قرار گیرد. در ضمیر زن ایرانی حجب، حیا و عفت از روزگاران دور وجود داشته است.
2. زیبایی استر نیز قابل ملاحظه است چیزی که در طول تاریخ،  یهود از آن بهره برده و امروز نیز استفاده یهود از زنان یکی از ابزارهای مهم جاسوسی و نفوذ به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حکومت‌ها و سازمان‌های دولتی و بین‌المللی بشمار می‌رود. آنان برای به انحراف کشیدن نسل‌ها هم از حربه‌ی نمایش زنان بهره برده و می‌برند.
3. واضح است پیمانی که استر بعنوان ملکه با پادشاه می‌بندد بر اساس پنهان‌کاری است، او تصمیم به شتر دزدی دارد لکن در ابتدا تخم مرغ دزدی را به اجرا می‌گذارد. به یهودیانی که برای مقاصدی شوم دین، عقیده و باور خود را پنهان می‌کنند و از اسم و رسم مقصد بهره می‌برند  آنوسی (  یهودیان_مخفی ) می‌گویند. و استر یک آنوسی است. ظاهراً ملکه‌ی پادشاه است. اما باطناً بنابر اعتراف تورات: او فرمانبر مردخای  یهودی است.
7 مردخای نیز از طرف پادشاه به مقام مهمی در دربار منصوب می‌شود. با توصیه مردخای، استر علیه  هامان «وزیرالوزرا» دسیسه کرده و شاه هامان را اعدام و املاک او را به استر می‌بخشد. بعد از آن پادشاه انگشتر خود را به مردخای داد.
8پادشاه به ملکه استر و مردخای گفت: شما می‌توانید حکمی مطابق میل خود بنام پادشاه برای  یهودیان صادر کنید و آن را با انگشتر پادشاه مهر کنید.
9 [[قرن ها از ماجرای استر، مردخای و هامان می‌گذرد متاسفانه تاریخ‌شناسان ایران بیشتر به زرق و برق پادشاهان و افتخارات جعلی زمامداران پرداخته‌اند. و سلسله‌های پادشاهی را برایمان آرایشگری کرده‌اند. جوان ایرانی از ماجرای دردناک نخبه‌کشی و ایرانی‌کشی که در کتاب استر آمده، خبر ندارد. استر و مردخای توطئه‌گر را نمی‌شناسد. هامان «وزیرالوزرا» که مورد خشم  یهود قرار گرفته است را نمی‌شناسد. او نمی‌داند که هامان در هنر دست میکل‌آنژ بر سقف نمازخانه سیس تین واتیکان چهره معصومی دارد که به صلیب کشیده شده است]]
10 آیا میکل آنژ دانسته یا ندانسته نمی‌خواهد رنج و مصیبت مسیح بدست  یهودیان را در صورت هامان بنمایاند؟ آنانی که دم از ایرانیت، قومیت و نژاد می‌زنند از چه طریقی هامان‌سوزان را که در بسیاری از نقاط جهان برگزار می‌شود، به گوش جوان ایرانی رسانده‌اند؟

1️   مردخای فرمانی بنام پادشاه نوشت و آن را به همه‌جا فرستاد. فرمانی که به  یهودیان اجازه می‌داد متحد شوند و بدخواهان خود را از هر قومی که باشند، بکشند و دارایی‌شان را به غنیمت بگیرند.
2️   تورات می‌گوید: در سراسر مملکت همه از  یهودیان می‌ترسیدند تمام حاکمان و استانداران، مقامات مملکتی و درباریان از ترس مردخای، به یهودیان کمک می‌کردند. و به این ترتیب یهودیان به دشمنان خود حمله کردند و آنها را از دم شمشیر گذرانده، کشتند.
3️  تورات توضیح نمی‌دهد که چرا همه‌ی مردم ایران از  یهود می‌ترسیدند! چگونه می‌شود در یک مملکت غیریهودی همه‌ی قدرت در انحصار یک  یهودی قرار گیرد و همه‌ی مقامات از او بترسند مگر این‌که بپذیریم پادشاهان  هخامنشی دست‌نشاندگان  یهود بودند.
4️  آنچه که  تورات و  یهودیان بر آن تاکید دارند، این است که آنان در ماجرای  پوریم که پانزده ملت ایران را نابود کرده‌اند و هزاران نفر از هنرمندان، اندیشمندان و مردم عادی را کشته‌اند، پیش‌دستی و قتل‌عام پیش‌گیرانه بوده است!!
5️  از  یهودیان و حامیانشان می‌پرسیم، به چه دلیل مردم سراسر شرق میانه نسبت به این قوم نفرت و در دل کینه داشته‌اند؟! آیا سبب دشمنی همیشگی آدمی با  یهودیان را نمی‌توان در رفتار حریصانه و توطئه‌گرانه این قوم با دیگران دانست؟!
6️   تورات می‌گوید: در آن روز آمار کشته‌شدگان به عرض پادشاه رسید. او ملکه استر را خواست و گفت: یهودیان تنها در پایتخت پانصد نفر را که ده پسر هامان نیز جزو آنها بودند، کشته‌اند. پس در سایر شهرهای مملکت چه کرده‌اند؟
7️  روز بعد باز  یهودیان پایتخت جمع شدند و سیصد نفر دیگر را کشتند، بقیه یهودیان در سایر استان‌ها هفتاد و پنج هزار نفر از دشمنان خود را کشتند و از شر آنها رهایی یافتند!
8️  از ابتدا تا انتهای  کتاب_استر هیچ کلمه‌ای که نشان دهد خون از بینی حتی یک  یهودی ریخته شده است، وجود ندارد. به هیچ آزار عملی‌ای از سوی ایرانیان نسبت به  یهود اشاره نشده است. با این وجود آنان قصاص قبل از جنایت را چگونه توجیه می‌کنند؟!
9️  چگونه است که بعد از 26 قرن همچنان ایام پوریم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه ادار، روزهایی که از هر یازده نفر ایرانی یک نفر کشته شده است را به عنوان روز سپاسگزاری، روز امحاء دشمنان یهود و روز  پوریم جشن می‌گیرند؟! و این در حالی است که بسیاری از  یهودیان اروپا و آمریکا به جای پوریم، این مراسم را جشن  ایرانی‌کشی می‌نامند!

پادشاهی آل‌ محمّد(ص) بر زمین‌ها و آسمان‌ها

پادشاهی آل‌ محمّد(ص) بر زمین‌ها و آسمان‌ها

در صد و دهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه موعود، موضوعی بی‌سابقه در جهان اسلام ، و برای نخستین بار مورد بررسی قرار گرفت. موضوع این نشست بررسی «گسترة و سیطره حکومت امام زمان علیه السلام در میان عوالم» با عنوان «پادشاهی بر زمین و آسمان» بود. در طیّ این همایش، وجود عوالم و جهان های متعدد با  موجودات ناشناخته در این عوالم(از منظر علم جدید و روایات رسیده از سوی حضرات معصومان علیهم السلام ) اثبات گشت و در نهایت قدرت امام عصر(عج) برای قدم گذاشتن در عوالم و جهانها و زمین‌ها و تأثیر ظهور ایشان بر موجودات ساکن دراین عوالم بر اساس علم روز، روایات و قرآن کریم اثبات و مورد بررسی قرار گرفت.

 پادشاهی آل‌ محمّد(ص) بر زمین‌ها و آسمان‌ها

در این نشست، که پایان‌بخش نشست‌های ماهانه در سال 1395 بود، گزارشی از عملکرد مؤسّسة فرهنگی موعود در این سال نیز ارائه شد. در موضوع :«رجعت» و «ملک عظیم خداوندی»  که پیش از این ودر  نشستهای پیشین ، مطرح و مورد بررسی قرار گرفته بود به عنوان مقدّمة ای برای طرح این موضوع شناخته می شد . این دو موضوع نشانگر این بود که ملک عظیم وعده داده شده به آل محمّد چه گستره‌ای در زمین و در میان آسمان دارد، اما در موضوع پادشاهی بر زمین و آسمان، این ادعا طرح و اثبات می شدکه مهدویت، نه تنها موضوعی «هستی شمول» است؛ بلکه واقعه شریف ظهور از گستره زمین خارج شده و مشمول ساکنان همه عوالم و ساکنان سایر کرات آسمانی نیز می شود و.به معنای دیگر همة هستی را دربرمی‌گیرد. در مقدمة این سخن، سردبیر ماهنامة موعود ، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی اعلام کرد که حکومت وعده داده شده‌ی خداوند شامل حال تمامی موجودات مادّی و مجرّد در تمامی عوالم آشکار و نهان می‌شود. ایشان در توضیح و اثبات این سخن ابتدا به مفهوم «سلطنت مهدوی» پرداختند و ملزوماتی را برای  تشکیل حکومت مهدوی هستی‌شمول معرفی کردند که عبارت بودند از: 1. رفع همة موانع، دفع همة اشرار و حذف همة صورت‌های فرهنگی و تمدّنی ظالمانه از زمین وآسمانها ؛ 2. سریان و غلبة کمّی و کیفی این اندیشه در همة ساحات وجودی مادّی و معنوی موجودات ساکن عالم امکان؛ 3. گسترش همة احکام، قوانین و هنجارهای وحیانی(متکی بر عدالت مهدوی) میان جمیع ساکنان زمین و ساکنان سایر آسمانها ؛ 4. شکوفایی حوزه فرهنگی و تمدنی مهدوی متکی به تفکر ولایی شیعی؛ 5. تاسیس حکومت واحد جهانی، و بسط سلطنت و مدیریت اهل بیت (ع) در میان ساکنان همة عوالم؛ 6. بقا و دوام این حوزة فرهنگی و تمدّنی و سلطنت امامت مستضعفین تا برپایی قیامت کبرا؛

شفیعی سروستانی دولت اهل بیت را دولت آینده و آخرین دولت معرفی کرد که امام صادق ع درباره‌اش می‌فرمایند:
«لِكُلِّ أُنَاسٍ دَوْلَةٌ يَرْقُبُونَهَا- وَ دَوْلَتُنَا فِي آخِرِ الدَّهْرِ تَظْهَر؛ هر مردمي را دولتي است كه منتظر آن هستند و دولت ما در پايان روزگار آشكار مي‌شود.»
شفیعی سروستانی بر اساس روایات اهل سنّت و کتب شیعی اثبات کردند که حکومت امام مسلمانان در مشارق و مغارب زمین گسترده می‌شود. از میان احادیث بیان شده توسط ایشان به دو مورد اشاره می‌کنیم:
در منابع اهل سنّت، در «صحيح» مسلم از رسول خدا(ص) نقل شده است که فرمودند:
«إن الله زوى لي الأرض. فرأيت مشارقها ومغاربها. وإن أمتي سيبلغ ملكها ما زوى لي منها؛ خداوند، مشرق‌ها و مغرب‌هاي زمين را در اختيار من گذاشته است و به زودي ملک امّت من، به همان وسعت خواهد رسيد.»
در منابع شیعی نیز شيخ مفيد(ره) در «ارشاد»، اين حديث را آورده است:
«هيچيک از اهالي اديان باقي نمي‌ماند؛ مگر اينکه اسلام مي‌آورد و به ايمان اعتراف مي‌نمايد. آيا نشنيده‌اي سخن خداي تعالي را که «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُون‏؛ در حالي‌که هر که در آسمان‌ها و زمين است، خواه ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوي او بازگردانيده مي‌شود.»
محقّق حوزة مهدویت و غرب شناسی، در بخش بعدی سخنانش، به گوشه‌ای از عظمت آسمان‌ها و زمین اشاره کرد که در ادامه به یکی دو مورد اشاره می‌کنیم:
•    بیش از ۱۷۰ میلیارد کهکشان در جهان قابل مشاهده ما وجود دارد، که در فضا و جهات مختلف از ما واقع شده است. و به این ترتیب، اگر تعداد ستاره ها ی کهکشان ما را در تعداد کهکشان های قابل رویت جهان ضرب کنیم، به عدد ۲۴^۱۰ ستاره می رسیم.
•    هرسال نوری برابر 9640 میلیارد کیلومتر است،
•    دانشمندان سیاهچاله ای را در کهکشان ما کشف کرده اند که 27000سال نوری از زمین فاصله دارد یعنی: این سیاهچاله تا زمین 26028000000000000کیکومتر دارد.
استاد سروستانی بسیار دور از ذهن و خودخواهانه دانستند که کسی گمان کند که تمامی آسمان‌ها و زمین با این وسعت خلق شده اند تا تنها موجودات آن، انسان‌ها باشند. این در حالی است که دانشمندان نجوم اعلام کرده اند تا به حال 27 سیاره در افق دید ما یافت شده است که قابل سکونت هستند. در ادامه شفیعی سروستانی فیلم‌ها و عکس‌های مرتبط با نظریه خود را ارائه کردند و نظر خود را بدانها مستند ساختند.

ادامه نوشته

باران‌ شدید و فراوان‌ ماههای جمادی سال ظهور

در سالی‌ که‌ بناست‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ظهور کنند قحطی‌ به‌ طور جدی‌ شیوع‌ یافته‌ و در بیستم‌ ماه‌ جمادی‌الاول‌ چنان‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ از زمان‌ منزل‌ گرفتن‌ حضرت‌ آدم‌ در زمین‌ بی‌سابقه‌ است‌ که‌ این‌ باران‌ تا دهم‌ ماه‌ رجب‌ ادامه‌ می‌یابد. از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ که‌ فرمودند:

وقتی‌ قیام‌ قائم‌(ع‌) نزدیک‌ شود در ماه‌ جمادی‌الثانی‌ و ده‌ روز از رجب‌ بر مردم‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ خلائق‌ همانند آن‌ را ندیده‌ باشند 1 .


و شیخ‌ مفید در الارشاد چنین‌ آورده‌ است‌ که‌: سپس‌ به‌ بیست‌ و چهار باران‌ ختم‌ می‌شود که‌ زمین‌ را پس‌ از مرگش‌ زنده‌ می‌کند و برکاتش‌ نمایان‌ می‌شود. 2
همان‌گونه‌ که‌ از این‌ روایات‌ برمی‌آید از علایم‌ قریب‌الوقوع‌ ظهور حضرت‌ مهدی‌(ع‌) نزول‌ باران‌های‌ شدید و آب‌های‌ فراوان‌ آسمانی‌ است‌ که‌ به‌ نوعی‌ برای‌ [ عصر ] ظهور زمینه‌ چینی‌ شود تا زمین‌ها برای‌ زراعت‌ و کشاورزی‌ پربار و بابرکت‌، پس‌ از این‌ حالت‌ فقر و خشکسالی‌ که‌ داشته‌اند آماده‌ شود.
بارش‌ باران‌ عادی‌ چیز عجیب‌ و خارق‌العاده‌ای‌ نیست‌ جز اینکه‌ مدت‌ یا میزان‌ آن‌ بارش‌ غریب‌ باشد که‌ بنابر روایات‌ موجود، تأکید بر این‌ باران‌ها به‌ جهت‌ بیان‌ و ابراز اعجازگونه‌ بودن‌ آنهاست‌. با توجه‌ به‌ آنچه‌ گفته‌ شد حقیقت‌ صحبت‌ امیرالمؤمنین‌(ع‌) را می‌فهمیم‌ که‌ فرمودند: شدیداً از آنچه‌ میان‌ ماه‌ جمادی‌ و رجب‌ واقع‌ می‌شود در عجبم‌. 3
نظریات‌ مختلفی‌ درباره‌ مدت‌ این‌ باران‌ها بیان‌ شده‌ است‌. حجة‌الاسلام‌ علی‌ کورانی‌ در کتاب‌ خود می‌نویسند: بعید نیست‌ که‌ این‌ بارانی‌ که‌ از جمادی‌ تا رجب‌ ادامه‌ دارد پس‌ از ظهور حضرت‌ نازل‌ شود؛ چرا که‌ تعدادی‌ از علایم‌ ظهور از باب‌ توسع‌ و گستردگی‌ محدوده‌ [عصر ظهور] به‌ این‌ عنوان‌ نامگذاری‌ شده‌ است‌ 4 .
لکن‌ نظر آیت‌الله‌ سید محمد صادق‌ صدر که‌ آن‌ را از نشانه‌های‌ ظهور برمی‌شمرند قابل‌ قبول‌تر به‌ نظر می‌رسد. ایشان‌ چنین‌ می‌گویند: با توجه‌ به‌ فراوانی‌ آب‌ و باران‌ نازل‌ شده‌ بهتر است‌ آن‌ را پیش‌ از ظهور بدانیم‌؛ چرا که‌ اگر پس‌ از ظهور واقع‌ شود مانع‌ برخی‌ از فعالیت‌ها و وعده‌هایی‌ می‌گردد که‌ بناست‌ حضرت‌ آنها را انجام‌ دهند و بدان‌ها جامة‌ عمل‌ بپوشانند، پس‌ مقدم‌ دانستن‌ آن‌ بر ظهور هم‌ فایده‌های‌ متعارف‌ باران‌ را در بر خواهد داشت‌ و هم‌ با دیگر فواید اثری‌ دو چندان‌ می‌توان‌ برای‌ آن‌ تصور کرد. 5
البته‌ این‌ نکته‌ را هم‌ متذکر شویم‌ که‌ احادیث‌ و روایات‌ به‌ مکان‌ و کیفیت‌ بارش‌ این‌ باران‌ها اشاره‌ای‌ نکرده‌اند اما آنچه‌ مهم‌ است‌ این‌ است‌ که‌ این‌ باران‌ها را به‌ عنوان‌ نشانه‌ و علامتی‌ برای‌ نزدیک‌ شدن‌ زمان‌ ظهور در نظر بگیریم‌ حال‌ چه‌ نحوة‌ باریدن‌ آن‌ با بقیه‌ باران‌ها متفاوت‌ باشد، چه‌ مقدار و یا مکان‌ آن‌.

 

اللهم عجل لولیک الفرج ........خدایا امسال را سال ظهور مولایمان مهدی (عج) قرار ده .... انشاالله