سرانجام دست نشانده "ملک عبدالله" او را از قدرت به زیر می‌کش

سرانجام دست نشانده "ملک عبدالله" او را از قدرت به زیر می‌کشد

ه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارن، چندی پیش پایگاه اینترنتی "الحدث نیوز"، با انتشار خبری، فضای رسانه‌ای جهان و به ویژه "خاورمیانه" را تحت تاثیر خود قرار داد.  
 
الحدث از توافقی محرمانه میان "بندر بن سلطان"، رئیس دستگاه امنیتی عربستان، با مقامات آمریکایی خبر داده بود، توافقی که به موجب آن، بندر بن سلطان قادر خواهد بود با دور زدن "ملک عبدالله"، پادشاه فعلی عربستان، قدرت را در این کشور به دست بگیرد. 


 

 

در این خبر ذکر شده بود، بندر بن سلطان حتی گزینه جانشین عبدالله پس از مرگ وی را نیز معرفی کرده است.  
 
انتشار این خبر، همزمان شد با گزارش شبکه عرب زبان "المنار"، مبنی بر اینکه اخیرا تعداد زیادی از شاهزاده‌های آل سعود و خانواده‌های نزدیک به عبدالله، ناچار به ترک عربستان و مهاجرت به کشورهای اروپایی شده‌اند.  
 
در این گزارش آمده بود "گسترش نفوذ جناح مخالف عبدالله به رهبری بندر بن سلطان و ترکی الفیصل، عامل اصلی این مهاجرت یا در واقع فرار‌ها بوده است".  
 
همچنین، این رسانه ادعا کرده بود که یکی از شاهزادگان گفته است "مرگ عبدالله آخرین نقطه از سناریوی طراحی شده توسط بندر بن سلطان است و پس از آن دیگر به سختی می‌توان شرایط حضور این خانواده‌ها در قدرت را تصور کرد". 
فارغ از میزان صدق و کذب این اخبار، با نگاهی به اوضاع و احوال داخلی این روزهای عربستان، به سادگی می‌توان فهمید، عربستان در حال تجربه یک "کودتای خاموش" در داخل مرزهای خود است، کودتایی که به نظر می‌رسد از آغاز این دهه شروع شده و امروز کار را به جایی رسانده که از عبدالله صرفا نام و تشریفاتی به عنوان پادشاه در صحنه داخلی عربستان باقی مانده است.  
ادامه نوشته

پیش بینی روایات عصر ظهور از وقوع انقلاب اسلامی ایران

پیش بینی روایات عصر ظهور از وقوع انقلاب اسلامی ایران

مجموعه روايات عصر ظهور در منابع معتبر شيعه و اهل سنت خبر از وقوع انقلابي الهي در مشرق زمين و تشكيل حكومتي مقدمه ساز ظهور در اين سرزمين كهن مي دهند ، روايات شريف با تعابير مختلفي از مكان اين انقلاب نام برده اند ، رواياتي از عبارت " من مشرق " استفاده كرده و  روایات ديگري از عبارت " من خراسان "،" اهل طالقان "، " اهل ديلم "، " اهل القم " و... اما اكثر محققين و راويان اعتقاد دارند كه تمامي اين عبارات بر كليت سرزمين ايران دلالت مي كند، این حقیقت را به خوبی می توان در کلام بنیانگذار این انقلاب الهی مشاهده کرد: انقلاب ما آغاز نهضت جهانی اسلام به پرچمداری حضر حجت است!

 

انقلاب موعود مردم مشرق زمين

تمجيد و ستايشهاي متعددي از مقام و منزلت ايرانيان در نزد اهل بيت(ع) در روايات وجود دارد كه در مقایسه با ساير اقوام و ملل بي نظير است.
برخي از اين عبارات و روايات تمجيدكننده و ستايشي مرتبط با ظهور و برخي بدون ارتباط با ظهور است ، اما بسياري از اين روايات به رسالت و نقش بزرگ و مهم ايرانيان اهل مشرق زمين در حوادث ظهور اشاره دارند.
همانگونه كه رواياتي معتبر در منابع شيعه و اهل سنت بيان مي دارند و در ادامه نيز خواهيم ديد ، قيام سيد خراساني و پرچم هاي سياه در ادامه انقلاب اوليه مردم ايران است و به عبارتي ديگر آخرين مرحله اين انقلاب مي باشد كه به ظهور منتهي خواهد شد ، ما براي بررسي بحث سيد خراساني و پرچم هاي سياه زمينه ساز ظهور ، نيازمند اين هستيم كه در ابتدا تاملي بر اصل وقوع اين انقلاب موعود در آينه آيات و روايات داشته باشيم و مختصات آن را بشناسيم تا در ادامه با بررسي انقلاب اسلامي نشان دهيم كه اين انقلابي مقدسي كه با خون صدها هزار شهيد به بار نشسته و محافظت شده است همان انقلاب موعود روایات در آستانه ظهور است كه ائمه اطهار(ع) در طي دهها روايت شريف از قرنها پيش بشارت وقوع آن را داده بودند.

با اثبات مصداق بودن انقلاب اسلامي براي انقلاب موعود روايات ، برخي ادعاهاي افراد نادان يا شياد در قيام سيد خراساني از چين و ماچين يا افغانستان و ... بيشتر به گزافه اي خنده دار تبديل خواهد شد ، زيرا بر طبق روايات شريف خروج شعيب و سيد خراساني در مراحل پاياني انقلاب موعود صورت خواهد گرفت و خواهيم ديد كه با اثبات مصداق بودن انقلاب اسلامي ، به خوبي ثابت خواهد شد كه حتي بدون در نظر گرفتن مصداق ، بايد سيد خراساني و شعيب در تحولات جاري انقلاب اسلامي ايران حضوري جدي و فعال داشته باشند ، زيرا محدوده زماني خاصي ميان آغاز تا فرجام انقلاب موعود در آينه روايات ديده مي شود كه بفرموده امام محمد باقر(ع) و اعتقاد محققين بنام از طول عمر معمولي يك انسان فراتر نخواهد رفت.

ادامه نوشته

شهدای ایرانی «مدافع حرم» کجا دفن شده‌اند؟ +تصاوی

شهدای ایرانی «مدافع حرم» کجا دفن شده‌اند؟ +تصاویر

بسیاری از این شهدا برای تهیه تصاویر و اسناد از جنایات تکفیری‌ها به سوریه رفته بودند.

 

شهید مهدی عزیزی، از بسیجیان حوالی میدان خراسان تهران بود که در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) در خاک سوریه به دست تروریست‎های تکفیری به شهادت رسید، و مراسم تشییع و تدفین وی، سیزدهم مرداد سال جاری برگزار شد و این شهید بزرگوار در قطعه 26 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 

شهید محسن حیدری، یکی دیگر از مدافعین حرمین شریفین زینبیین و از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان خمینی شهر بود که در همین راستا به درجه رفیع شهادت نائل شد و مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید روز ۳۱ مرداد ماه امسال از میدان شهدا خمینی‌شهر برگزار و پیکر مطهرش با احترام در گلزار شهدای خمینی‌شهر به آغوش خاک رفت.

پاسدار شهید غلامعلی تولی نیز در دفاع از حرم مطهر عقیله‌ی بنی‌هاشم، حضرت زینب‌کبری(س) و حضرت‌رقیه(س) به درجه رفیع شهادت نایل گردید و پیکر مطهرش در 25 خرداد ماه سال جاری در گلزار شهدای شهرستان گنبد به خاک سپرده شد.

پیکر شهید علی عسگری نیز 15 بهمن سال گذشته با حضور مردم شهر طاقانک به سمت گلستان شهدای این شهر تشیع و با احترام به خاک سپرده شد. گفتنی است علی عسگری جوان مجاهدی بود که در خاک سوریه و در دفاع از حرمین شریفن زینبین به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ادامه نوشته

مسیـــــــــــــــــــح دجــــال

مسیـــــــــــــــــــح دجــــال

دكتر سعيد ايّوب ترجمه: نادعلي فيروزي
«سه كس هستند كه هرگاه پيدا شوند، ايمان آوردن كساني كه قبل از آن ايمان نياورده باشند يا در ايمان خود خيري به دست نياورده باشند، برايشان سودي ندارد: مسيح دجّال، دابّه و طلوع خورشيد از مغرب يا از محلّ غروب كردنش.» اينكه در قرآن به صراحت نامي از دجّال نيامده، به سبب تحقير اوست؛ زیرا ادّعاي خدايي مي‌كند و مسئلة او در پيش پروردگار ناچيزتر از آن است كه به آن تصريح شود و ادّعاي او كوچك‌تر و بي‌ارزش‌تر از آن است كه بدان پرداخته شود.

مقدّمه
آیا پیامبر(ص) نشانه‌های مسیح دجّال را بیان داشته‌اند؟ این نشانه‌ها كدامند؟ آیا قرآن هم سخنی در این‌باره گفته؟ حكمت وجود مسیح دجّال چیست؟ آیا نشانه‌ای از او در دوران ما هست كه بر او دلالت كند؟ و چه كار باید كرد؟
اینها همه پرسش‌هایی است كه در این مقاله پاسخ داده خواهند شد.
و امّا پاسخ: پیامبر(ص) ویژگی‌های مسیح دجّال را به گونه‌ای بیان داشته كه همگان وقتی او را ببینند، او را خواهند شناخت. آن حضرت طریقه راه رفتنش را فرموده تا از دور بتوان وی را شناخت و صورت و مو و چشم و نحوه سخن گفتن او را بیان داشته تا از نزدیك شناخته شود و كارهایش را برشمرده تا تمام مردم از كارهای وی پرهیز كنند. اخبار مسیح دجّال در مصادر اسلامی به قدری است كه حافظ كتانی می‌گوید:
این احادیث چند جلد كتاب می‌شوند و دانشمندانی چند آنها را استخراج و تألیف نموده‌اند.1
و كوثری گفته:
احادیث مهدی(عج) و مسیح دجّال و حضرت مسیح(ع) به حدّ تواتر رسیده، بنابراین هیچ شك و تردیدی نسبت به این موضوعات در نزد عالمان حدیث نیست2.
و امّا مسیح دجّال در قرآن كریم:
بغوی می‌گوید: مسیح دجّال در این آیه آمده «لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَكْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ3؛ به طور قطع، خلقت آسمان‌ها و زمین از خلقت مردم بزرگ‌تر و مهم‌تر است. منظور از النّاس در اینجا مسیح دجّال است».
بنابر اطلاق كل بر جزء و ابن‌كثیر می‌گوید: 
چه حكمتی است كه با همه شرارت و هتّاكی‌های دجّال و عالم‌گیری و ادّعای خدایی وی و دروغ‌گویی و تهمت‌زنی آشكارش و با اینكه همه پیامبران نسبت به او هشدار داده‌اند، در قرآن نامی از او برده نشده و با صراحت و ذكر نام، نسبت به او هشدار داده نشده است و به دروغ‌گویی و عناد او توجّه داده نشده است؟
سپس خود ابن‌كثیر پاسخ همه این سؤال‌ها را چنین می‌دهد:

ادامه نوشته

قسمتهایی از نامه شهید مدافع حرم، «محمود رضا بیضائی

قسمتهایی از نامه شهید مدافع حرم، «محمود رضا بیضائی» که در شب شهادت امیرالمومنین (ع) به همسرش نوشته

بسم الله الرحمن الرحیم

…باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان به دنیا آمده‌ایم و شیعه هم به دنیا آمده‌ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختی‌ها، غربت‌ها و دوری‌هاست و جز با فدا شدن محقق نمی‌شود حقیقتاً.


نمی‌خواهم حرفهای آرمانگرایانه بزنم و یا غیر واقعی صحبت بکنم؛ نه! حقیقتاً در مسیر تحقق وعده بزرگ الهی قرار گرفته‌ایم. هم من، هم تو. بحمدالله. خدا را باید بخاطر این شرایط و این توفیق بزرگ شاکر باشیم. الان که این نامه را برایت می‌نویسم، شب قدر است و شب شهادت حیدر کرار (علیه السلام) و در فضای ملکوتی بین‌الحرمین ِ صبر و مصیبت و تحمل مشکلات و سختی‌ها، بین‌الحرمین ِ دو مظلومه، دو شهیده، یکی خانم زینب کبری (روحی فداها) و دیگری بنت‌الحسین، خانم رقیه (سلام الله علیها) هستم و به یادتم. نمی‌دانی بارگاه ملکوتی سه ساله امام حسین الان هم چقدر غریب است؛ در محل یهودی‌ها، در مجاورت کاخ ملعون معاویه و در محاصره وهابی‌های وحشی و آدمکش.
چه بگویم از اوضاع اینجا؛ تاریخ دوباره تکرار شده و این بار ابناء ابوسفیان و آل سفیان بار دیگر آل‌الله را محاصره کرده‌اند؛ هم مرقد مطهر خانم زینب کبری و هم مرقد مطهر دردانه اهل بیت، رقیه (سلام الله علیهما). ولی این بار اجازه اسارت نخواهیم داد چرا که به قول امام (ره) مردم ما از مردم زمان رسول الله بهترند.

واضح‌تر بگویم؛ نبرد شام، مطلع تحقق وعده آخرالزمانی ظهور است و من و تو دقیقاً در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که با لطف خداوند و ائمه اطهار نقشی بر گردنمان نهاده شده است و باید به سرانجام برسانیمش با هم تا بار دیگر شاهد مظلومیت و غربت فرزندان زهرای مرضیه (سلام الله علیها) نباشیم. اگر بدانی صبرت چقدر در این زمان حساس در حفظ و صیانت از حریم آل‌الله قیمت دارد، لحظه به لحظه آنرا قدر می‌شماری.

معرکه شام میدان عجیبی است. بقول امام خامنه‌ای: «بحران سوریه الان مقابله جبهه کفر و استکبار و ارهاب با تمام قوا، در برابر جبهه مقاومت و اسلام حقیقی است.» در واقع جنگ بین حق و باطل. و این خاکریز نباید فرو بریزد؛ نباید. خط مقدم نبرد بین حق (جبهه مقاومت) و باطل در شام است. تمام دنیا جمع شده‌اند؛ تمام استکبار، کفار، صهیونیست‌ها، مدعیان اسلام آمریکایی، وهابیون آدمکش بی‌شرف، همه و همه جبهه واحدی تشکیل داده‌اند و هدفشان شکست اسلام حقیقی و عاشورایی، رهبری ایران و هدفشان شکست نهضت زمینه‌سازان ظهور است و بس.

و در این فضای فتنه آلود، متأسفانه بسیاری از مسلمین نا آگاه و افراطی نیز همراه شده‌اند تا این عَلَم و این نهضت زمینه‌ساز را به شکست بکشانند که اگر این اتفاق بیفتد سالها و شاید صدها سال دیگر باید شیعه خود دل بخورد تا تحقق وعده الهی را نزدیک ببیند. شام نقطه شروع حرکت ابناء ابوسفیان ملعون است. و این خاکریز نباید فرو بریزد. این حرکت خطرناک و این تفکر آدمکش ارهابی، پر و بال گرفته و حمام خون بین شیعیان و سایر مسلمین راه می‌اندازد و هیچ حرمتی از حرمین شریفین زینب کبری (سلام الله علیها) و خانم رقیه (سلام الله علیها) [حفظ نخواهد کرد] که هیچ، حرمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و… را هم خواهد شکست.
جبهه جدیدی که از تفکر اسلام آمریکایی، صهیونیسم و ارهاب از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، آمریکا، اروپا، یمن، ترکیه، عربستان، قطر، آذربایجان، امارات، کویت، لیبی، فلسطین، مصر، اردن و… به نام جهاد فی سبیل الله تشکیل شده است، هدف نهائیش فقط و فقط جلوگیری از نهضت زمینه‌سازان ظهور و در نهایت مقابله با تحقق وعده الهی ظهور می‌باشد و هیچ ابایی هم از کشتن و مثله کردن و سر بریدن زنان و کودکان بی‌گناه شیعه ندارد، کما اینکه این اتفاق را الان به وفور می‌توان مشاهده کرد و من دیده‌ام.
ادامه

مسئولیت سنگینی بر دوشمان گذاشته شده است و اگر نتوانیم از پسش برآئیم، شرمنده و خجل باید به حضور خداوند و نبی‌اش و ولی‌اش برسیم چرا که مقصریم. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و بقول سید مرتضی آوینی این یعنی اینکه همه ما شب انتخابی خواهیم داشت که به صف عاشورائیان بپیوندیم و یا از معرکه جهاد بگریزیم و در خون ولی خدا شریک باشیم. ان شاء الله در پناه حق و تا [تحقق] وعده الهی و یاری دولت ایشان خواهیم جنگید.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیماً

ان شاء الله

انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله


انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله

آری جمهوری اسلامی ایران که آخرین گام از حکومت الله و آغاز ظهور کامل دین اسلام و تجلی تام و کامل شخصیت انسان کامل و مدیریت الهی او بر جهان است با ورود به مرحله پنجم و نهایی خویش که عیناً ورود به مقدمات آخرین  14 ظهور منجی بشریت و تحقق وعده الهی است و در لسان روایات ما به " واگذاری پرچم حق از سوی سید خراسانی به مهدی موعود روحی فداه "  15 تعبیر گشته است که رسالت اصلی و غایت انقلاب اسلامی ایران می باشد و هم اینک با تبدیل...
آری جمهوری اسلامی ایران که آخرین گام از حکومت الله و آغاز ظهور کامل دین اسلام و تجلی تام و کامل شخصیت انسان کامل و مدیریت الهی او بر جهان است با ورود به مرحله پنجم و نهایی خویش که عیناً ورود به مقدمات آخرین  14 ظهور منجی بشریت و تحقق وعده الهی است و در لسان روایات ما به " واگذاری پرچم حق از سوی سید خراسانی به مهدی موعود روحی فداه "  15 تعبیر گشته است که رسالت اصلی و غایت انقلاب اسلامی ایران می باشد و هم اینک با تبدیل ایران سرافراز به ام القرای مسلمین و مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی و پیام جهانی اسلام عزیز به اقصی نقاط جهان و حضور راهبردی سیاسی- فرهنگی جمهوری اسلامی در جای جای جهان برای مشارکت در مدیریت اسلامی جهان و به چالش کشیدن نظام شیطانی لیبرال دموکراسی ، نه تنها ورود به مرحله پنجم از مراحل نهضت جهانی امام خمینی (ره) بلکه موفقیت سریع و شگفت انگیز در این مرحله حساس را نوید می دهد و این مسئله بسیار مهم و اصلی امروز جامعه ماست که به کرات از سوی معظم له و علی الخصوص از 14 خرداد 89 در عبارتهای متنوع و  بشارت آمیز ایشان مطرح می گردد ؛ مرور برخی از این دیدگاه های متعالی درک موقعیت کنونی نهضت اسلامی را آسانتر می کند ؛
با ورود به مرحله نهایی نهضت که در نگاه آخرالزمانی همان وقایع پیش از ظهور امام مهدی علیه السلام است، عملا نقشه راهبردی پیشرفت ایران اسلامی و نیل به اهداف انقلاب اسلامی منطبق با مراحل واپسین ظهور گشته و رفته رفته فهم پیام جهانی انقلاب برای همگان میسر می گردد و به موازات آن نه تنها حقانیت این پرچم برافراشته یکبار دیگر و بطور گسترده یی اثبات می گردد ، بلکه همه حق طلبان و عدالت خواهان جهان را به پیشوائی خود به سرمنزل عدل و توحید رهنمون می گردد .

مقاله كامل در ادامه...

 

ادامه نوشته

چشم انداز قیام حضرت مهدی (علیه السلام) در سرزمین شامات

چشم انداز قیام حضرت مهدی (علیه السلام) در سرزمین شامات

پس از اینکه اوضاع سیاسی در سه منطقه «ایران»، «عراق» و «حجاز» آرام می شود و همه فرمان بردار امام مهدی (علیه السلام) می شوند و امام (علیه السلام) «کوفه» را به عنوان پایتخت خویش برای حرکت به سوی بقیه نقاط جهان برمی گزیند، باقی مانده های شکست خورده سپاه سفیانی در سرزمین «شام» تجمّع می کنند؛ البته در این کار، دست قدرت های بزرگ در کار است و آنها در پشت پرده اند، قدرت هایی که به دلیل جنگ جهانی ای که پیش از ظهور روی داده، ضعیف، فرسوده و بی رمق شده اند. سفیانی خطّ مقابله و سپر برای این دولت هاست، به ویژه در «فلسطین» که کانون بحران در «خاورمیانه»، پیش از ظهور است و این گردهمایی باعث ایجاد فتنه انگیزی و بحران هایی در مرزهای شمالی عراق می شود. به همین دلیل، امام مهدی (علیه السلام) لشکریانش را برای مقابله با آنها مهیّا می کند. امام مهدی (علیه السلام) در منطقه «مرج عذراء» اردو می زند و بعید به نظر نمی رسد که شورش و انقلابی مردمی در سرزمین شام، منجر به عقب نشینی و برگشت سفیانی به فلسطین شود و او همراه با سپاهیانش در آنجا تجمع کنند تا برای جنگ بزرگ فتح «قدس» آماده شوند؛ زیرا روایات می گویند که امام در مرج عذراء (1) اردو می زند و در آن حال،‌ سفیانی در «رمله» است.
امام باقر (علیه السلام) می فرمایند:
«سپس مهدی (علیه السلام) به همراه یارانش به مرج عذراء می آید. در این زمان مردم زیادی به او پیوسته اند و سفیانی در این هنگام در رمله است تا اینکه این دو سپاه به هم می رسند و آن، روزِ جای گزینی و عوض و بدل است. شماری از شیعیانی که با سفیانی بودند، به سپاه امام می پیوندند. شماری از کسانی که با آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند، به سفیانی می پیوندند. هریک به اردوگاه خود می پیوندند و زیر پرچم های خود می روند و آن روز، روزِ عوض و بدل و جای گزینی است.» (2)
امام (علیه السلام) برای اینکه حجت بر آن لشکریان تمام شود، تلاش می کند که با آنان گفت و گو کند تا شاید برخی از آنها هدایت شوند و پایه های جبهه داخلی آنها به لرزه درآید. به همین دلیل سفیانی را دعوت به مذاکره می کند. ابن حماد می گوید:
سفیانی دعوت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می پذیرد و با ایشان مذاکره می کند. کارها را به ایشان می سپارد و با ایشان بیعت می کند. هنگامی که سفیانی نزد یاران خود بازمی گردد، [بنی] کلب او را پشیمان می کنند و او می خواهد پیمان خود را بشکند. امام سپاه خود را برای جنگ با او آماده می کند و او را شکست می دهد و در نهایت خداوند به وسیله او روم را شکست می دهد. (3)

ادامه نوشته

کلنا عباسک یا زینب

کلنا عباسک یا زینب

 شهادت مدافع ایرانی حرم در سوریه

تهران – میدان آرژانتین (پایانه بیهقی) – غروب

تلفنم دارد زنگ می‌خورد. گوشی را از توی جیبم در می‌آورم و جواب می‌دهم. محمودرضا است. خوش و بش می‌کند و می‌پرسد کجا هستم. از صبح برای کاری تهرانم؛ می‌گویم کارم تمام شده، ترمینالم، دارم بر می‌گردم تبریز. می‌گوید کی وقت داری؟… حرف مهمی دارم. می‌گویم الان، بگو. می‌گوید الان نمی‌شود و باید هر وقت که کاملا وقتم آزاد است بگوید. اصرار می‌کنم که بگوید. می‌گوید می‌توانی بیایی خانه؟ می‌گویم من فردا باید تبریز باشم، کار دارم اگر می‌شود تلفنی بگویی، بگو. می‌گوید من دوباره عازمم اما قبل از رفتن حرف‌هایی هست که باید به تو بزنم. می‌گویم مثلا؟ می‌گوید اگر من شهید شدم می‌ترسم پدر نتواند تحمل نکند؛ پدر را داشته باش. می‌گویم خداحافظ! من تا یکساعت دیگر خانه شما هستم. می‌گوید مگر تبریز نمی‌روی؟ می‌گویم نه، امشب می‌مانم. می‌گوید بخاطر این چیزی که گفتم؟ گفتم خودم می‌خواهم که بیایم، حالا ول کن. و راه می‌افتم سمت اسلامشهر.

اسلامشهر – خانه محمودرضا

همه چیز در خانه عادی است. پذیرایی همسرش، بازی دختر دو ساله‌اش، بساط چایی، شام روی گاز، تلویزیون روشن، پتوهای ساده‌ای که کنار دیوار پهن هستند و خود محمودرضا، چهره همیشه آرامش، همه چیز مثل همیشه توی این خانه معمولی، معمولی و عادی است و سر جای خودش. هیچ علامتی از خبر خاصی به چشم نمی‌خورد. می‌نشینیم. منتظر می‌مانم تا سر صحبت را باز کند ولی حرفی نمی‌زند. دو سه ساعت تمام منتظر می‌مانم اما حرف‌هایمان کاملا عادی پیش می‌روند. سعی می‌کنم صبور باشم تا سر صحبت را باز کند ولی او حاضر نیست چیزی به زبان بیاورد. بالاخره صبرم تمام می‌شود و می‌گویم بگو! می‌گوید من شهید شدم بنظر تو محل دفنم تبریز باشد یا تهران؟! می‌گویم این حرفها را بگذار کنار و مثل همیشه بلند شو برو مأموریتت را انجام بده، شهید شدی، من یک فکری برایت می‌کنم! بدون اینکه تغییری در چهره‌اش ایجاد بشود با آرامش شروع می‌کند به توضیح دادن در مورد اینکه اگر تبریز دفن بشود چطور میشود و اگر تهران دفن بشود چطور؟ عین کلوخ مقابلش پخش می‌شوم وقتی دارد اینطور عادی درباره دفن شدنش حرف می‌زند. جدی نمی‌گیرم. هر چند همیشه در مأموریت‌هایش احتمال شهادت روی شاخش است. تلاشش برای جواب گرفتن از من درباره انتخاب محل دفنش و فهماندن قضیه به من که شهادتش در این سفر قطعی است نتیجه نمی‌دهد.

محمودرضا بیضائی (نام مستعار: حسین نصرتی)

ولادت: ۱۸  آذر ۱۳۶۰، تبریز

شهادت: ۲۹ دی ۱۳۹۲، زینبیه – در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر

مدت حکومت حضرت مهدی(عج) چقدر خواهد بود

مدت حکومت حضرت مهدی(عج) چقدر خواهد بود

برخی از اینکه مدت حکومت در روایات یادشده هفت سال ذکر شده به شگفت آمده، در پی توجیه آن برآمده‌اند، به ‌ویژه که در برخی روایات نیز بدان اشاره شده است و آن این که شیخ طوسی روایتی نقل کرده از فَضْل از عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْحَضْرَمِی از عَبْدِ الْکَرِیمِ بْنِ عَمْرٍو الْخَثْعَمِی که گفت: به امام صادق علیه‌‌السلام عرض کردم: «چه مدت قائم علیه‌السلام حکومت خواهد کرد؟» فرمود: «هفت سال. که به سال‌‌های شما هفتاد سال می‌‌شود»




حجت‌‌الاسلام خدامراد سلیمیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یادداشتی که در اختیار فارس، قرار داده مساله «مدت زمان حکومت حضرت مهدی عجل الله فرجه» را توضیح داده است:



به دلیل‌هایی که بر ما پوشیده است گویا بنا بر این بوده که مدت دقیق حکومت حضرت مهدی علیه‌‌السلام مانند برخی موضوعات دیگر مربوط به آن حضرت به روشنی بیان نشود.

روایاتی که از معصومان علیهم‌السلام اعم از روایات شیعه و اهل سنّت در دست است دیدگاه‌های گوناگونی را در این باره نقل کرده‌اند. اگرچه با یک بررسی ژرف می‌توان دیدگاه‌های پرشماری ارائه کرد. اما به طور عمده روایات به سه دیدگاه فراگیر قابل تقسیم است:

یک. روایاتی که مدت حکومت حضرت را هفت سال و نزدیک هفت سال ذکر کرده‌اند.

این دیدگاه، به ‌ویژه در روایات اهل سنّت بسیار به چشم می‌خورد و در برخی از منابع روایی شیعی نیز با سند راویان اهل سنّت بدان اشاره شده است.

علامه مجلسی در بحار الانوار از ابوسعید خُدری نقل کرده که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: «الْمَهْدِیُّ مِنِّی أَجْلَی الْجَبْهَةِ أَقْنَی الْأَنْفِ یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً یَمْلِکُ سَبْعَ سِنِینَ»

یعنی مهدی با پیشانی بلند و بینی کشیده از من است. زمین را از قسط و عدل سرشار می‌سازد آن‌گونه که از بیداد و ستم آکنده شده باشد. هفت سال حکومت می‌کند.

آن‌گاه پس از اشاره به حَسَن بودن روایت می‌نویسد: «این روایت را حافظ أَبوداوُد سَجِستانی در صحیح خود و غیر او از راویان بزرگ حدیث همچون طبَرانی و دیگران نقل کرده‌اند.

جالب توجه این که بیشتر روایاتی که مدت حکومت حضرت را هفت سال ذکر کرده‌اند به روایت ابوسعید خدری بر می‌گردد.

البته در برخی روایات میان هفت و هشت و نه سال تردید شده است. این نامعیّن بودن به دو گونه است:

1. به دلایلی در کلام معصوم علیه‌السلام به صورت نامعیّن ذکر شده است.

2. در کلام معصوم علیه‌السلام معیّن شده و تردید از راوی است.

ادامه نوشته