آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

در زیارت وجود مبارک حضرت حجت(عج) می‌خوانیم: «السلام علیک یا حافظ اسرار رب‌ العالمین»؛ سلام بر تو ای نگاهبان اسرار پروردگار!
می‌توان نتیجه گرفت که ایشان از زمان خروج خود آگاهی دارند. چه بدون تردید «زمان ظهور» در شمار اسرار الهی است و آن حضرت نیز نگاهبان مجموعه این اسرار هستند. بدیهی است که نگهبان بودن فرع بر آگاه بودن است؛ بر همین علت می‌توان گفت که ایشان نسبت به تمامی اسرار الهی آگاهی دارند و از آن جمله بر زمان ظهور نیز اشراف دارند.




مفهوم «ظهور» مفهومی است اجتماعی و نشانگر تحول فرد و جامعه در آن دوران. بر این اساس می‌توان این مفهوم را مفهومی کاربردی و نه نظریه پردازانه دانست. از این رو، کمترین مباحث این گفتار پیرامون مباحثی است که از ارزش اجتماعی کافی برخوردار نیستند. در ادامه به پاسخ آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) درباره اینکه آیا امام زمان(عج) وقت ظهور را می‌داند، اشاره می‌شود که این مباحث توسط مجید هادی‌زاده به رشته تحریر در آمده است.

آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

اینکه سؤالاتی از این گونه-که به صورت مکرر مطرح می‌شود-از کمترین کاربرد اجتماعی برخوردار است. اینکه آیا حضرت ولی ‌عصر(عج) خود نسبت به زمان ظهورشان آگاهی دارند و یا آن حضرت نیز از چگونگی زمان ظهور بی‌اطلاعند، در شمار مباحثی است که نظری صرف است و هیچ فایده اجتماعی‌ای بر آن مترتب نیست. از این رو می‌توان این سؤال را بدون آنکه بدان پرداخت، رها کرد و به مباحث مهم‌تری در این زمینه پرداخت؛ چه اگر آن حضرت نسبت به این مطلب آگاهی داشته باشند و یا خداوند آگاهی به این مطلب را به ایشان اعطا نکرده باشد، در هر حال مطلبی است منحصر در حیطه شخصیت ایشان و هیچ ثمره جمعی و یا فردی‌ای بر آن مترتب نمی‌شود.

با این همه اما، به اختصار به پاسخ این پرسش می‌پردازیم:

احادیث ما و آنچه از مجموع آراء در این زمینه به دست می‌آید، سخت متناظر و گوناگون است، از این روست که شماری از بزرگان بر آن بوده‌اند که آن حضرت نیز نسبت به زمان ظهور آگاهی خاصی ندارند و تنها پس از صدور امر حضرت حق برای قیام است که از زمان وقوع آن اطلاع می‌یابند.

با این همه اما، ما بر آنیم که ولی عصر(عج) از زمان خروج و انقلاب جهانی خود آگاه هستند و به روشنی می‌دانند که در چه زمانی این امر صادر می‌شود. این نظر ما مبتنی بر روایاتی است که درباره حیطه علم و نیز چگونگی شخصیت آن حضرت صادر شده است.

می‌دانیم که زیارت اهل‌بیت(ع) نشانگر گوشه‌ای از شخصیت آنان است. حال اگر در زیارت وجود مبارک حضرت حجت(عج) می‌خوانیم: «السلام علیک یا حافظ اسرار رب‌ العالمین»؛ سلام بر تو ای نگاهبان اسرار پروردگار!

ادامه نوشته

تعلیق غنی سازی ایران توسط حاج قاسم در سریال آمریکایی!

تعلیق غنی سازی ایران توسط حاج قاسم در سریال آمریکایی! 

به گزارش مشرق، سریال حیوانات سیاسی که قسمت اول آن به تازگی از شبکه یو اس ای پخش شد در آغاز خود مساله تعلیق غنی سازی توسط تهران و بازداشت 3 جاسوس آمریکایی در ایران را در دستور کار خود قرار داد.
داستان این سریال درمورد زنی به نام الین باریش است که پیشتر زن رئیس جمهور آمریکا و فرماندار سابق ایالت ایلینویز بوده و اکنون وزیر خارجه آمریکاست.




در اپیزود اول این سریال ماجرای بازداشت سه جاسوس آمریکایی که ظاهرا هر سه نژاد ایرانی آمریکایی دارند و تحت عنوان روزنامه نگار در هتل لاله مستقر هستند مطرح می شود. حرکت غیر حرفه ای سریال زمانی است که اعلام می شود وزارت اطلاعات ایران اقدام به بازداشت این سه نفر کرده اما در تصویر نیروهای نظامی با آرم سپاه پاسداران مشاهده می شود.


رئیس جمهور ایران در این سریال حاکام [HAQAM] ( که به نظر می رسد مخفف انگلیسی حاج قاسم است Haj Qasem) نامیده می شود و قصد دارد از اهرم بازداشت این سه جاسوس استفاده کند تا با آمریکا وارد مذاکره شده و بحث تعلیق کامل غنی سازی ایران را علی رغم وجود مخالفت ها در ایران پیش ببرد. وزیر خارجه آمریکا نیز پیشنهاد می دهد تا رئیس جمهور امریکا هیات دیپلماتیکی را به عمان برده و با ایران وارد مذاکره شود.رئیس جمهور آمریکا نیز با این مساله مخالفت کرده و اعلام می کند هدف از این ماجرا توافق بر سر برنامه هسته ای ایران است و اگرچه نمیخواسته اینگونه به این هدف برسد اما چاره ای ندارد و باید آن را انجام دهد.

ادامه نوشته

عرفات ، سرزمین خواستن و دعا

عرفات ، سرزمین خواستن و دعا

آری ، عرفات محل دعا و توبه است . وقوف در عرفات اگر چه از نظر زمان محدود است ، اما از نظر آثار و نتائج معنوی و برکات آسمانی که عاید حاضران در موقف می شود ، فوق العاده عظیم است . 


امام سجّاد( علیه السلام) به سائلی که در عرفات از مردم گدایی می کرد ، فرمود :

وَیْحَکَ اَغَیْرَ الله تَسْأَلُ فی هذا المقام اِنّه لَیُرْجی لِما فی بطونِ الحُبالی فی هذا الیوم اَنْ یکونَ سَعیداً . 1

ـ وای بر تو ، در چنین روزی از غیر خدا طلب می کنی و حال آنکه امروز آنچنان رحمت خدا شامل و عام است که امید می رود آنچه در شکم مادران است نیز مورد لطف خداوندی قرار گیرند .

مردی در مسجد الحرام از امام صادق( علیه السلام) پرسید : چه کسی گناهش از گناه همه کس بزرگتر است؟ فرمود :

مَنْ یَقِفُ بهذِین الْمَوْقِفَیْنِ ؛ عرفة و مزدلفةَ وَسَعی بین هذین الجَبَلَیْنِ ، ثُمَّ طافَ بهذا البَیْتِ وَ صَلّی خلفَ مقامِ ابراهیمَ ، ثُمّ قال فی نَفسِهِ اَوْ ظَنَّ اَنَّ الله لَمْ یَغْفِرْ لَهُ فَهُوَ مِنْ اعظَم النّاسِ وِزراً . 2

کسی که در این دو موقف ـ عرفه و مشعر ـ وقوف کند و بین این دو کوه ـ صفا و مروه ـ سعی نماید و گرد خانه خدا طواف انجام دهد ، پشت مقام ابراهیم نماز بخواند در عین حال پیش خود بگوید یا گمان کند که خدا او را نیامرزیده است ، این آدم از همه کس ، گناهش بزرگتر است .

بر طبق روایاتی ، همه حاضران در عرفات دعای مستجاب دارند ، چه نیکان و چه بدان .

قال ابوجعفر الباقر(علیه السلام :( ما یَقفُ احدٌ علی تلک الجبال بَرٌّ وَ لافاجرٌ اِلاّ استجابَ الله له فَاَمّا البَرُّ فَیستجابُ لَه فی اخِرَتِهِ وَدنیاه ، وَا َمّا الفاجرُ فَیُسْتَجابُ لَهُ فی دُنْیاه . 3

ـ احدی از نیکان و بدان نیست که بر این کوهها وقوف کند مگر اینکه خدا دعای او را به اجابت می رساند ، دعای نیکان نسبت به امور دنیا و آخرتشان مستجاب می شود ، ولی دعای بدکاران درباره دنیایشان مستجاب می شود .

در برخی از روایات آمده است که تنها وقوف در عرفه می تواند بعضی از گناهان کبیره را بپوشاند .

قال رسول الله ( صلی الله علیه وآله): دیده نشده شیطان در روزی کوچکتر ، فرومایه تر و خشمگین تر از روز عرفه ، و این حقارت و زبونی و خشمگینی شیطان در روز عرفه نیست مگر بدین جهت که می بیند نزول رحمت و گذشت و بخشایش خدای را از گناهان بزرگ زائران ، زیرا برخی گناهان است که آنها را نمی پوشاند و مورد بخشایش قرار نمی دهد مگر وقوف در عرفات . 4

هنگام غروب روز عرفه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله ) به بلال فرمود مردم را ساکت کن تا مطلبی بگویم . وقتی همه ساکت شدند ، فرمود :

ـ همانا خداوند بر شما منّت گذاشت ، نیکان شما را مشمول مغفرت کرد و به شفاعت نیکان ، از تقصیر بدان گذشت ، اینک حرکت کنید در حالی که همه مشمول عفو و رحمت حضرت حق شده اید ، مگر اهل تبعات (مقصود متجاوزان به حقوق مردم است ) چه آنکه خدا عادل است و حق ضعیف را از قوی خواهد گرفت . 5


1 ـ بحار الانوار ، ج99 ، ص292

2 ـ وافی ، ج2 ، کتاب الحج ، ص42

3 ـ فروع کافی ، ج4 ، ص262 ، حدیث 38

4 ـ شرح نهج البلاغة ، ابن میثم بحرانی ، ج1 ، ص224

5 ـ فروع کافی ، ج4 ،

در ادامه مطالب....

بیقرار روح عرفات، اباعبدالله الحسین (علیه السلام)


تسلیت شهادت امام باقر (ع)

خرّمىِ باغ زهرا


اى كه احمد مبتلاى روى توست

خرّمىِ باغ زهرا بوى توست



اى تمام اهل عالم سائلت

لعن و نفرینِ خدا بر قاتلت



اى كه علم از تو دو عالم یافتند

از چه رو قلب تو را بشكافتند



دور از رسم مودّت مانده ‏اند

مردم جاهل یهودت خوانده ‏اند



اشك صادق در غمت جارى شده

گوییا زهر عدو كارى شده



استخوان هاى تو را فرسوده ‏اند

از چه پاهایت ورم بنموده‏ اند



اى شده رخسار پُر نور تو زرد

كى توان درك غریبى تو كرد



باز برخیز اى عزیز مصطفى!

گو تو یا زهرا به امید شفا



آبروى هر دو عالم اسم توست

رخت احرامت كفن بر جسم توست



اى كه امرت بر عزا بنموده ‏اى

از مدینه تا مدینه بوده‏ اى



خون رگ هاى بریده دیده ‏اى

در كنار عمه ‏ات رنجیده ‏اى



آشنا هستى تو با سوز عطش

تشنه بودى خود در آن روز عطش



كام خشك شیر خواره دیده‏ اى

حنجرى را پاره پاره دیده ‏اى



ناظر آن دست هاى بسته ‏اى

شاهد آن كودكان خسته ‏اى

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

پیش‌بینی جنگ سوریه در آموزه‌های یهود

پیش‌بینی جنگ سوریه در آموزه‌های یهود

آیا یهود پیش‌بینی تورات را محقق می‌سازد و یا اینکه وعده الهی مبنی بر تشکیل هلال شیعی و نابودی را رقم خواهد زد؟
گروه بین‌الملل مشرق - کسانی که نمی‌دانند در سوریه چه می‌گذرد، باید بدانند که حوادث این کشور از جنگ جهانی سوم و نبردی حکایت دارد که در پی آن تاریخ بشریت به دوران قبل از حمله به سوریه و بعد از حمله به آن تقسیم‌ می‌شود. این نبرد هم اکنون در جریان است، ما بهای آن را می‌پردازیم و اغلب از دلایل آن بی‌خبریم. هر حادثه‌ای دارای دو دلیل ظاهری و پنهان است. دلیل نخست، برای فریب عموم و دلیل دوم جنگ طلبان از آن باخبرند. در این میان دلایلی واقعی نیز وجود دارد که در لابلای کتب‌ قدیمی قرار دارد.



دلایل آنچه در جریان است، گسترش دموکراسی و آزادخواهی و حمایت از منافع مردم سوریه نیست. تسلط بر منابع نفت، محرک اقتصادی حمله به سوریه و دلیل واقعی آن، اعلان پیروزی نهایی اسرائیل و تشکیل حکومت جهانی آن است. در صورت شکل‌گیری این حکومت، سازمان ملل، شورای عالی و دادگاه عدل بین‌الملل، به پایگاه آن برای محاکمه رهبران و رؤسای مخالف این حکومت تبدیل می‌شود. از کسانی که این توطئه را باور ندارند، دعوت می‌کنیم تا به تورات، تلمود و پروتکل‌های علمای صهیون مراجعه کنند. البته قبل از آن، این افراد باید به بندهایی نگاه کنند که در سفر 16 اشعیاء آمده است.

1- الهامی از طرف مشرق زمین: این دمشق است که ویران شده و از بین رفته است. 2- شهرهای عروعیر متروکه شده، به مرتع و آغل گله‌ها تبدیل شده و کسی در آنجا وجود ندارد که خطرناک باشد.3- قلعه افرایم، حکومت دمشق و بقیه آرام از بین می‌رود و در مقابل بنی‌اسرائیل به عزت می‌رسد.

آن احمقهایی که بر ضد کشور خود سلاح به دست گرفته و فکر می کنند کار درستی انجام می‌دهند، باید بدانند که به اسرائیل کمک می‌کنند تا کشورهای منطقه را از صحنه هستی حذف کند. قابل توجه آنکه بین شهرهای عروعیر و نام عرعور شباهت وجود دارد و من از آوردن استدلال در این زمینه خودداری می‌کنم.

بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌های تورات، دمشق به تلی از ویرانی و شهرهای عروعیر به مراتع چارپایان تبدیل می‌شود و در آنجا کسی یافت نخواهد شد که اسرائیل را نگران سازد. باید پرسید این پیش‌بینی تا چه میزان با دیگر اخبار تورات و تلمود همخوانی دارد؟ کسی که تورات و تلمود را خوانده باشد، درمی‌یابد که یهودیها معتقدند خداوند آنها را با سرشتی غیر سرشت آدم ابوالبشر خلق کرده است. به اعتقاد آنها ، خداوند بنی آدم را برای خدمت به یهود آفرید است. در دیدگاه آنان، بعد از نابودی انسان‌ها در نبرد هسته‌ای آرماگدون، هر یهودی به دو هزار برده از جنس بشر دست می‌یابد!!

ادامه نوشته

به خدا قسم غــــــــــربال می‌شويد!

به خدا قسم غــــــــــربال می‌شويد!

ی‌شك، بزرگ‌ترین مضطرّ تاریخ، امامی است كه ناگزیر، در پس پرده غیبت چونان طردشدگان مانده است. همو كه در انتظار فرا رسیدن وقت گشایش بخت فروخفته محرومان و آمادگی و همراهی آنان برای بركندن درخت ستم لحظه‌شماری می‌كند... با آگاهی از نقش‌آفرینی شیعیان در سرانجام تاریخ و همراهی آنان با موعود مقدّس، به امید تغییر مسیر تاریخ، همه سعی خود را مصروف تصرّف مناطق استراتژیك در جغرافیای حضور و عمل منجيّ موعود و انهدام و انعدام شیعیان همراهی كننده با ایشان كرده‌اند.




درك این نكته سخت نیست. آنچه را كه در غفلت و به سادگی از دست داده‌ایم، به سادگی به دست نخواهیم آورد. ریشه‌كنی درخت تنومند شده ظلم كه در اقصاء نقاط آسمان و زمین ریشه دوانده، بی‌شك در گرو فراهم آمدن شرایط زیر است:
1. بازگشت بخت فروخفته محرومان و یتیمان آل محمّد(ص)؛
2. آمادگی و همراهی محرومانی كه به خودآگاهی رسیده باشند؛
3. حضور و عمل منجّی موعود در وقت معلوم.
از كم خردی ماست كه موضوع غیبت امام مبین را به امام(ع) معطوف داشته و سهمی برای خود در این واقعه سخت قائل نمی‌شویم. آنچه از فساد و تباهی در خشكی و دریا جاری شده، حاصل عمل خود انسان است كه حسب سنّت لایتغيّر خداوندی به منصه ظهور رسیده است. چنان‌كه فرمود:
«ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِی النَّاس‏...؛1
آشكار شدن این همه فساد در خشكی و دریا، حاصل دست و عمل مردم است؛ ورنه از منشأ صدور خیر، جز خیر سر نمی‌زند.»
مولای متقّیان، علی(ع)، پرده از راز سرگردانی امّت مسلمان برداشته و ظلم رفته بر امامان حق را منشأ این سرگردانی و غیبت و لاجرم تبعات این واقعه بیان می‌كنند.
«كما تاهت بنوا اسرائیل على عهد موسى ...؛2
حیران و سرگردان شوید، آن سان كه بنی‌اسرائیل در عهد موسی سرگردان شدند. به حق می‌گویم: سرگردانی شما چندین برابر سرگردانی آنها خواهد بود و آن در اثر ستم‌هایی است كه بر فرزندان من روا خواهید داشت.»
آنكه پدر و پشت و پناه خود را می‌كشد، ناگزیر سنگ تیپا خورده هر رهگذر و طعمه هر گرگ آدمخواری خواهد شد.
در این وجه از دریافت و درك و تجربه اضطرار تمام است كه اجابت كننده‌ای، پاسخگوی درخواست و تجربه اضطرار تمام مضطرّ خواهد شد.
بی‌شك، بزرگ‌ترین مضطرّ تاریخ، امامی است كه ناگزیر، در پس پرده غیبت چونان طردشدگان مانده است. همو كه در انتظار فرا رسیدن وقت گشایش بخت فروخفته محرومان و آمادگی و همراهی آنان برای بركندن درخت ستم لحظه‌شماری می‌كند.
در روایت زیبایی امام رضا(ع) می‌فرمایند:
«لَا يَكُونُ مَا تَمُدُّونَ إِلَيْهِ أَعْناقَكُمْ حَتَّى تُمَيَّزُوا؛
آنچه گردن‌هایتان را در انتظار آن دراز می‌كنید، واقع نخواهد شد؛ مگر بعد از آنكه آزمایش و امتحان شوید و از بوته امتحان، جز افراد بسیار كم پیروزمندانه بیرون نمی‌آیند...».

ادامه نوشته

يماني و واقعة ظهور كبري

يماني و واقعة ظهور كبري

يماني يكي از اشخاص مهم است كه روايات دوران ظهور، از او ستايش كرده‌اند. در اين روايات، پيوسته همراه با نام يماني، نام يك شخصيت ديگر ذكر مي‌شود كه دشمن سرسخت امام مهدي(عج) است. او دست به جنايت‌هاي زيادي مي‌زند و دشمني زيادي، به ويژه با اهل بيت(ع) و شيعيان دارد و گفته شده او در پي نبش قبر حضرت فاطمه(س) است. نام او سفياني است.





روايات مربوط به يماني
پژوهشگران در مورد شخصيت يماني با دو مشكل اصلي روبه‌رو هستند: 1. كم بودن روايات مربوط به اين شخص؛ 2. رمزگونه بودن روايات.

در مورد رمزگونه بودن اين روايات، بايد گفت كه اين مسئله در مبحث ملاحم و فتن امري شايع است و اين خود علل مختلفي دارد؛ از جمله اينكه مسئلة تقيه و پوشيده نگاه داشتن حقايق، يكي از علل اين امر از جانب راويان بوده است. اهل بيت(ع) به خاطر حفظ جان و دور ساختن خطر‌ها از يماني با عدم ذكر نام و صفات متمايزكننده‌اش، توجه داشته‌اند مبادا دشمنان با استفاده از آن نشانه‌ها او را شناسايي و نابود كنند. همچنين اهل بيت(ع) نام‌هاي مختلفي براي اين‌گونه شخصيت‌ها برشمرده‌اند تا نيروهاي مخالف، نتوانند آنها را شناسايي كنند و به عنوان مثال يماني در برخي روايات، «قحطاني» ناميده شده و در برخي ديگر المنصور و در برخي ديگر، خليفة يماني و در برخي ديگر «پادشاه يماني» (الملك اليماني) و در برخي «حارث خراساني» و در برخي روايات «حسني» و در برخي ديگر «هاشمي» و در برخي ديگر از روايات «صاحب پرچم‌هاي سياه» ناميده شده است.

امّا در مقابل شخصيت‌هايي كه نقش منفي در ظهور دارند، به عنوان خطري كه حقيقت را تهديد مي‌كنند، دقيقاً معرفي شده‌اند تا مردم آنها را به خوبي بشناسند و در جرگة ياران آنها در نيايند. به عنوان مثال، در مورد سفياني در روايات آمده است:

نام او عثمان بن عنبسه است، او اموي است و نسبت او به خالد بن يزيد بن معاويه مي‌رسد. برخي از روايات هم مي‌گويند او حرب بن عنبسـة بن مرة بن كلب بن سلمـة بن يزيد بن خالد بن يزيد بن معاويه بن ابي سفيان بن صخر بن اميه بن عبدالشمس است.1 برخي روايات نيز قائل به وجود دو سفياني هستند. با دقت در روايات مربوط به سفياني متوجه مي‌شويم كه ائمه و بزرگان دين، تمايل زيادي به شناساندن اين شخص داشته‌اند.


يماني و نشانه‌هاي ظهور
نشانه‌ها و علامات ظهور، اهميّت خاصي در فرهنگ مهدويت دارند، به ويژه اينكه اين نشانه‌ها، شخصيت‌هاي دوران ظهور را به ما مي‌شناسانند. اين نشانه‌ها در حقيقت يك لطف بزرگ الهي است كه جهان به وسيلة آن خود را براي استقبال از آن رويداد سرنوشت‌ساز و بسيار مهم آماده مي‌كند. نشانه‌هايي كه روي داده يا در آينده روي خواهد داد، خود اشاره به اين امر دارد كه انسان مي‌تواند در زمان‌هاي مختلف، گرايش‌ها و تفكرات و وابستگي‌هاي خود را به جريان‌هاي مختلف مشخص كند و بداند چه در انتظار اوست. يكي از اين نشانه‌هاي حتمي، يماني است.

ادامه نوشته

فردا دیر است

یادداشتی به قلم شفیعی سروستانی؛  

 فردا دیر است

خبرگزاری شبستان: تحولات اخیر در سوریه از منظر حوادث ظهور، اهمیت ویژهای دارد و شاید فصل جدیدی از درگیری جبهه تاریخی حق و باطل را رقم بزند. از این رو یادداشتی از اسماعیل شفیعی سروستانی، مدیر موسسه موعود را در زیر می خوانیم:
"طیّ یک‌ سال و نیم گذشته، وقتی جریان حوادث "سوریه" بالا گرفت، بارها، مستقیم و غیرمستقیم در معرض این سؤالات قرار گرفتیم که: آیا ممکن است آنچه در سوریه می‌گذرد، مصداق پیش‌بینی روایت‌ها درباره خروج سفیانی از شام باشد؟


هرچه بر میزان جنایت‌های سلفی‌ها، به عنوان فرزند‌خواندگان ابوسفیان و معاویه نیز افزوده شد، بر این گمان دامن زد؛ به ویژه، وقتی که گردان‌های شمر، حرمله و معاویه و ... از سی و سه کشور دنیا در سوریه، روی حجاج بن یوسف ثقفی را سفید کردند و به رسم سفیانی، شکم زنان را دریدند و کودکان بیگناه را سر بریدند.
همواره در پاسخ سؤال‌کنندگان محترم عرض کرده‌ام: باید منتظر شد. ما هم امید داریم، برآیند وقایع، به اوّلین نشانه حتمیّ ظهور، یعنی خروج سفیانی بیانجامد. شتاب نکنید! امید می‌ورزیم این درد جانکاه که امروز شرق اسلامی را به ستوه آورده، فرزند مبارک موعود را ثمر دهد.
موضوع این مقاله، آنچه ما نشانه رفته‌ایم ـ وقایع سوریه و سفیانی ـ نیست. موضوع مقاله، "خودمان" هستیم.
بی مقدّمه عرض می‌کنم در طول تاریخ حیات بشر بر پهنه خاک، از میان میلیون‌ها و شاید میلیاردها زن، تنها و تنها یک زن و آن هم برای یک بار بی دیدار شویی، باردار و به اذن‌الله فرزندی مبارک را به خلق عالم هدیه نمود و او حضرت مریم عذرا(س) بود؛ وگرنه، حسب سنّت ثابت آفریدگار هستی، همواره فرزندان جسم و جان آدمی، پس از دیدار زنی و مردی و تزویج آن دو پای به عرصه حیات گذارده‌اند تا دانسته شود آنکه بی ازدواج، تولّد فرزندی را چشم ‌می‌دارد، خام طمعی بیش نیست.
زایش جان آدمی نیز همچون زایش جسم او در گرو تزویج است. تا روح خام، همچون رَحِمْ خام، پذیرای نطفه قوی معرفت نشود و در ازدواج با روح بلند مردان صاحب معرفت بارور نگردد، فرزند "آگاهی و آمادگی" به دنیا نمی‌آید تا در میدان عمل مجاهدانه، پرده‌های جهالت، بی‌خردی، بی‌ایمانی، لاقیدی و ناپاکی دریده شود و نور ایمان و رستگاری از افق زندگی انسان‌ها سربزند. از اینجاست که می‌بایست از خود بپرسیم: در شمارش روزان و شبان و پیگیری حوادث جاری در شرق اسلامی، زایش کدامین رَحِمْ بارور را چشم ‌می‌داریم؟
به فرض آنکه، حَسبِ مشیّت الهی و در پاسخ به درخواست تنومندترین و پربارترین درخت وجود فرزندان انسان، در ادامه وقایع شامات، واقعه شریف ظهور فرزند مقدّس ایمان و انسان حادث شود، در آن شرایط، در پناه کدام نبیّ ‌مرسل، ولیّ یا قدّیسی می‌توان قرار گرفت؛ در حالی که در اثر خامی و عدم آگاهی و آمادگی، به انکارش خواهیم نشست یا آنکه، با شمشیر آخته در مصاف با او درخواهیم آمد؟
درباره مقابله و انکار بسیاری از این امّت در وقت ظهور، روایت‌های بسیاری وارد شده است.

ادامه نوشته

خبرهایی محرمانه از وضعیت سلامتی پادشاه عربستان

خبرهایی محرمانه از وضعیت سلامتی پادشاه عربستان

اطلاعاتی که به دست آمده است؛ مطالب منتشر شده توسط "المتجهم" در تویتر مبنی بر ابهام در مرگ پادشاه عربستان پس از روز شنبه را تأیید می نماید، و صفحه "غریب فی وطنه" نیز از وقوع حادثه احتمالی در روز شنبه خبر داده است.




به گزارش موعود به نقل از العالم فعال عربستانی که طی سالهای اخیر با افشای اخبار محرمانه و پشت پرده از خاندان حاکم بر عربستان، با نام مستعار "مجتهد" شهرت بسیاری را در شبکه های اجتماعی کسب کرده؛ از مسائل مهمی در خصوص دلایل محرمانه ماندن وضعیت سلامتی پادشاه این کشور خبر داد.

مجتهد امروز (یکشنبه) با انتشار مطالبی در صفحه خود در تویتر نوشت: اطلاعاتی که به دست آمده است؛ مطالب منتشر شده توسط "المتجهم" در تویتر مبنی بر ابهام در مرگ پادشاه عربستان پس از روز شنبه را تأیید می نماید، و صفحه "غریب فی وطنه" نیز از وقوع حادثه احتمالی در روز شنبه خبر داده است. اما سؤال مهم تر در این زمینه این است که چرا این اطلاعات فقط در اختیار [خالد] التویجری، [رئیس دیوان پادشاهی عربستان] و متعب [بن عبدالله] پسر پادشاه و رئیس گارد پادشاهی قرار دارد؟

مجتهد تأکید کرد: دلیل انحصار این اطلاعات در اختیار متعب و التویجری، تأکید آنها بر استفاده از نام پادشاه در تصمیم گیری ها به ویژه درباره مسائل مرتبط با زمینه سازی برای روی کار آمدن متعب است.

مجتهد افزود: التویجری و متعب چنین برنامه ریزی کرده اند که وضعیت جسمانی پادشاه را قابل قبول نشان دهند، و به تدریج و به آرامی اقدام به صدور دستورات [به نام پادشاه] نمایند به گونه ای که "محمد بن نایف" برادرزاده پادشاه و وزیر کشور عربستان یا سایر جناح های داخل خاندان آل سعود به جزئیات آن پی نبرند.

وی ادامه داد: برکناری "احمد بن عبدالعزیز" وزیر کشور سابق و انتصاب محمد بن نایف به جای وی، معرفی "مقرن بن عبدالعزیز" به عنوان معاون دوم ریاست هیأت وزیران عربستان، برکناری "خالد بن سلطان" از معاونت وزارت دفاع و ترفیع رتبه متعب بن عبدالله به جایگاه وزیر و عضویت وی در هیأت وزیران همگی گام هایی در راستای روی کار آوردن متعب می باشد.

اما این اقدامات، همانگونه که زمینه ساز روی کار آمدن متعب هستند، زمینه را برای به حکومت رسیدن محمد بن نایف نیز فراهم کرده اند. از این رو باید اقدامات دیگری انجام شود تا متعب بن عبدالله در این زمینه از موقعیت بهتری برخوردار شود و محمد بن نایف از رقابت با متعب کنار بکشد.

مجتهد تأکید کرد: در صورتی که [در وضعیت کنونی] پادشاه از دنیا برود، متعب ابزاری را برای پیشی گرفتن از محمد بن نایف در زمینه دستیابی به قدرت در اختیار نخواهد داشت و این دو شخصیت برای رسیدن به حکومت از شانس برابری برخوردار خواهند بود.

به گفته مجتهد، در صورتی که متعب و التویجری بتوانند خبر مرگ ملک عبدالله را مخفی نگه دارند، می توانند دستوراتی را به نام پادشاه صادر کنند و بدین وسیله موقعیت متعب را در زمینه دستیابی به قدرت بهبود بخشیده و از شانس محمد بن نایف در این زمینه بکاهند.

این کاربر افشاگر عربستانی خاطرنشان کرد: از آنجا که پادشاه، اقدامات لازم برای روی کار آوردن متعب را به طور کامل انجام نداده است و هر لحظه احتمال مرگ وی وجود دارد، [از دیدگاه متعب و التویجری، تنها] راه حل در استفاده از نام وی پس از مرگش برای صدور اوامری به نام وی می باشد که این امر نیز از طریق مخفی نگه داشتن خبر مرگ ملک عبدالله ممکن می باشد.

مجتهد می افزاید: به همین دلیل، التویجری و متعب بن عبدالله اطلاعات درباره پادشاه را به طور مطلق مخفی نگه می دارند، و تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم کرده اند؛ به طوری که در صورت مرگ ملک عبدالله هیچ کس، جز نزدیکان و افراد مورد اعتماد این دو نفر از آن اطلاع نخواهد یافت.

این فعال عربستانی تأکید کرد: فارغ از مرگ ملک عبدالله، در صورتی که در روزهای آینده اخباری در زمینه افزایش سلطه متعب و کاهش نفوذ محمد بن نایف منتشر گردید، این امر دلیلی بر مطالب فوق خواهد بود. والله اعلم.

مسئولان سعودی هنوز واکنشی برای تأیید یا رد اظهارات مجتهد از خود نشان نداده اند.

از جنگ مستقيم ايران و امريكا چه می دانید؟

از جنگ مستقيم ايران و امريكا چه می دانید؟

نکات پرس/ حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس از روز اول جنگ امكان كوچكترين حركت را از نيروي دريايي دشمن سلب كرده بود. انجام عمليات مرواريد از سوي رزمندگان ناوچه پيكان كافي بود تا صدام هيچگاه به خود اجازه ندهد در خليج فارس دست به جنگ دريايي بزند. در اين عمليات جسورانه ناوچه پيكان از نيروي دريايي ايران با حمله به عمق آبهاي عراق و تصرف و انهدام دو سكوي مهم البكر و الاميه و به غنيمت گرفتن تمام تجهيزات موجود در آن اسكله‌ها و سرنگون كردن 13 هواپيماي جنگي و چهار فروند ناوچه و تعدادي از شناورهاي جنگي عراق، درسي فراموش نشدني به دشمنان ايران داد كه تا هميشه تاريخ هيچ‌كس حتي فكر حمله به مرزهاي آبي ايران را نكند. هر چند در راه بازگشت، اين ناوچه مورد اصابت موشك‌هاي دوربرد عراق قرار مي‌گيرد و تعدادي از رزمندگان اسلام به شهادت مي‌رسند.



با كمك‌هاي فراواني كه متحدان صدام در اختيار او قرار مي‌دهند از قبيل: در اختيار گذاشتن پايگاه و آسمان كشورهاي عربي براي حملات هوايي عليه ايران، دادن بالگردهاي سوپرفرلون فرانسوي كه قدرت فوق‌العاده‌اي در جنگ دريايي دارند، هواپيماهاي سوپر اتاندارد كه مجهز به موشك‌هاي اگزوز سه هستند و كمك‌هاي ديگر، عراق قادر نمي‌شود هيچ حركتي را در خليج فارس انجام دهد. سرانجام در سال 1366 امريكا به همراه متحدانش كه در پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) گرد هم آمده‌اند مثل كشورهاي انگليس، فرانسه، هلند، بلژيك و ساير كشورهاي اروپاي غربي به همراه شوروي سابق تصميم مي‌گيرند با اعزام ناوهاي هواپيمابر و ناوهاي جنگي و اعزام نيروهاي نظامي به خليج فارس، ايران را وادار به تسليم كنند.

با اين اقدام دنياي استكبار، جبهه‌اي ديگر به وسعت ده‌ها كيلومتر از بندر جاسك در درياي عمان تا خور عبدالله در انتهاي خليج فارس بر عليه ايران گشوده مي‌شود. امريكايي‌ها موقعيت را براي انتقام گرفتن از ايران به خاطر تحقير آن كشور در به گروگان گرفتن و بازداشت جاسوس‌هاي امريكايي در تهران مناسب مي‌بينند.

كشورهاي عربي خليج فارس كه با حمايت‌هاي بي‌دريغ خود از عراق، در واقع با ايران در حالت جنگ قرار دارند، نگران حملات ايران هستند. كويت پرچم ملي خود را از روي كشتي‌هاي نفتكش ‌برمي‌دارد و پرچم امريكا را روي آنها نصب مي‌‌كند تا مانع از حمله ايران شود. ايران اعلام مي‌‌كند اگر در حمله به كشتي‌هاي عربي ترديد كند در حمله به كشتي‌هاي امريكايي ترديدي نخواهد كرد.

همه دنياي زور و ستم جمع شده‌اند تا با جلوگيري از صادرات نفت ايران و ممانعت از واردات كالاهاي مورد نياز مردم محاصره اقتصادي و نظامي ايران را تكميل و مانع از پيروزي ايران شوند. سرانجام اتحاد شوم شياطين دنيا در خليج فارس دست به كار مي‌شوند و با 50 فروند ناو هواپيمابر، ناوچه موشك انداز ناوشكن رزمناو نبرد ناو و با استفاده از 7هزار نيروي نظامي غربي كه در اين ناو‌ها حضور دارند و با به كارگيري 90 فروند هواپيماي جنگي فوق مدرن علاوه بر 800 هزار نيروي نظامي عراقي و عربي و 610 هواپيماي جنگي عراق در مقابل 200 هواپيماي جنگي و 655هزار نيروي نظامي ايران شروع به ايجاد مزاحمت براي ايران مي‌كنند. در اين شرايط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با قايق‌هاي انفجاري بدون سرنشين و قايق‌هاي تندرو و زيردريايي كوچك ساخت سپاه به ياري همرزمان ارتشي خود مي‌شتابند و با همكاري يكديگر مانور شهادت را در قسمت وسيعي از خليج فارس به اجرامي‌گذارند و از ورود كشتي‌هاي خارجي به اين قسمت خليج فارس جلوگيري مي‌كنند.

ادامه نوشته

ارتباط با جنّ و شيطان راز بزرگ عارف‌نماها

ارتباط با جنّ و شيطان راز بزرگ عارف‌نماها

علي اكبر مهدي‌پور
در سال‌هاي اخير، كشور ما مواجه با پديده‌اي نامبارك شده كه اصطلاحاً از آن به «عرفان‌هاي دروغين» يا «عرفان‌هاي ساختگي» تعبير مي‌شود. گروهي با بهره‌گيري از سادگي و صداقت مردم و با نشان دادن چند كشف و كرامت، مريدان ساده لوح را فريب داده و با خود همراه مي‌سازند و از اين طريق به شهرت و محبوبيّت و گاه ثروت و دارايي دست مي‌يابند.



افرادي كه به گرد اين عارف‌نماها جمع شده و شيفته و والة آنها شده‌اند، در پاسخ ناصحاني كه اين افراد را از پيروي كوركورانة مدّعيان دروغين و معنويّت نهي مي‌كنند؛ به كارهاي خارق‌العادّه و كشف و كرامّت‌هايي كه از آنان ديده‌اند، استدلال كرده و مي‌گويند اگر آنها به دروغ ادّعاي عرفان و معنويّت مي‌كنند، پس اين كشف و كرامّت‌ها از كجاست؟!

براي روشن شدن اين موضوع كه امروزه سبب دل‌مشغولي بسياري از خانواده‌ها شده است، در اين مقاله برخي از پرسش‌هاي مطرح در اين زمينه را بررسي مي‌كنيم:

رياضت‌هاي شيطاني
نخستين پرسش مطرح در اين زمينه، اين است كه:
ـ آيا نشان دادن كشف و كرامات و انجام كارهايي كه براي مردم عجيب و خارق العادّه جلوه مي‌كند، لزوماً به معناي اين است كه صاحب آن كرامات اهل معناست و در رابطه‌اي الهي به اين توانمندي‌ها دست يافته است؟
در پاسخ اين پرسش بايد گفت: قطعاً هيچ ملازمه‌اي ميان اظهار كشف و كرامات و حقّانيت ظاهر كنندة آنها وجود ندارد، چون رسيدن به اين مقامات هم از طريق سير و سلوك شرعي و انجام رياضت‌هاي الهي و هم از طريق غيرشرعي و انجام رياضت‌هاي شيطاني امكان‌پذير است، بنابراين نمي‌توان به مجرّد ملاحظة امور عجيب و غيرعادي از يك نفر، حكم به الهي و صادق بودن آن فرد كرد و همواره بايد اين احتمال را داد كه شايد او اين توانايي‌ها را از راه‌هاي غيرشرعي و غيرالهي به دست آورده باشد.
براي روشن شدن اين موضوع، توجّه شما را به حكايتي عجيب و شنيدني جلب مي‌كنم.

آيت الله سيّد علي علم الهدي (1273 ـ 1351 ش.) در كتاب ارزشمند «مناظره با دانشمندان» مي‌نويسد:
مؤلّف گويد: مرحوم والد ماجد براي ما نقل كرد:
در ايّام تحصيل من در نجف اشرف كه در عهد ناصرالدّين شاه بود، شخصي به نام ابراهيم خان، مستوفي ديوان اعلا، به نجف اشرف آمد، تا يك سال وارد شهر نشد، فقط مشك را از شطّ پر آب مي‌كرد و در بين نجف و كوفه سقّايي مي‌كرد و به افرادي كه بين نجف و كوفه رفت و آمد مي‌كردند، آب مي‌داد.

پس از يك سال وارد شهر شد، به عبادت و رياضت پرداخت، رفته رفته مقاماتي پيدا كرد، مردم عوامّ نجف مريد او شدند و كشف و كراماتي از او مي‌ديدند و حوائج خود را از او مي‌طلبيدند.
كار به جايي رسيد كه منزل او زيارتگاه عرب و عجم شد، مردم عوام كم‌كم دسته دسته به زيارتش مي‌رفتند، براي او خدم و حشمي فراهم گرديد، ولي خواص از او كناره مي‌گرفتند و عقيده به او نداشتند. او در ميان صحن مطهّر در غرفه‌اي مي‌نشست، زن و مرد بر قدم‌هايش مي‌افتادند و مي‌گريستند.

ادامه نوشته