زینب(س) دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد!

زینب(س) دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد!

حتماً دیده اید تصاویر نبش قبر حجر بن عدی از یاران پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را که البته می گویند سالم توسط سلفی های آدم کش از قبر بیرون آورده شد ! و ای کاش این بدن سالم نشانه ای می شد برای تدبر آنها در گمراهیشان ! اکنون آنها جسارت را به آنجا رساندند که هدف بعدی خود را نبش قبر عمه سادات حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دانستند .
و چقدر بدبخت و درمانده اند که با نبش قبر اجساد بی جان، اما پاک و مطهر عقده گشایی می کنند .
اما …
قتل عام واقعه عظیم کربلا انگار ادامه دارد …


و الآن زمان آن فرا رسیده زمانی که با خود می گفتیم : حسین جان ! کاش ما بودیم و به یاری ات می شتافتیم . انگار واقعه کربلا آمده است تا ما را بیازماید. و به ما بگوید درست است شما نمی توانستید برگردید به گذشته، اما من آمدم تا شما را بیازمایم . دلمان کمی خوش بود به ارتش سوریه… و البته امیدمان به گردان حضرت ابوالفضل (ع) است.

همان گردان متشکل از شیعیان لبنانی و عراقی و سوری که آمدند برای حفاظت از حرم عمه سادات . گروهی که شعار “زینب دو بار به اسارت گرفته نخواهد شد” از جمله شعارهای آنان است .

اما ما را ببینید !
جوان شیعه ایرانی !
ما همچنان در اینجا نشسته ایم تا آخرش اسممان را چه بگذاریم ؟ توابین ؟ غافلین ؟ بی خیالین ؟
اینقدر زندگی دنیایی ما را سرگرم خود کرده است که یادمان رفته که نوامیس امام مظلوممان حسین (ع) محاصره شده اند .
و ما همچنان با تجمع ! محکومیت ! تعطیلی این حوزه و آن حوزه ! عزاهای عمومی! نفرین و لعنت دل خوش کرده ایم !
بخوانید حرف یکی از اعضای وهابی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه (بعد از نبش قبر حجر بن عدی ) که در صفحه فیس بوک خود قرار داد:
«ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ایم اما نمی دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می کشیم و سرهای بت های آنان را خرد می کنیم و از بین می بریم.»

وااای بر ما …
ما شیعه باشیم و سکوت کنیم ؟این همه موشک و تانک و سلاح به چه درد ما می خورد ؟ جز همین مواقع ؟
آیا جز این است که به شرف و ناموس ما می خواهد حمله شود ؟
آیا این سلاح و موشک و هواپیماهای جدید را برای مرزهای جغرافیایی می خواهیم یا مرز ایمان و اعتقاد و شرف ؟
خون شما هم باید به جوش آمده باشد . پس فرمان بده به ما !
فرمان بده فرمانده،ای سید خراسانی،  فرمان جهاد با یزیدیان زمان،  تا با چکمه های خود روی اجساد دشمنان تکفیری و سلفی، راه برویم و قدرت اسلام واقعی را به آنان بچشانیم .
لشکر ایران و عراق و یمن و لبنان را روانه کن . بگذار جنگ جهانی سوم شود !
آقا جان ما منتظریم … رمز یا زینب (س) را زمزمه کن …

اللهم عجل لولیک الفرج.

ای بی‌خبر بکوش که صاحب خبر شوی

ای بی‌خبر بکوش که صاحب خبر شوی
اسماعیل شفیعی سروستانی
در ازدحام گفت‌وگو از عید و نوروز؛در غوغای ارز و دلار و تنگی و گشادی معیشت و زندگی؛در فراز و فرود بانگ و فریاد مدّعیان ریاست و کیاست، آنچه در جهان پیرامونمان می‌گذرد، به تندباد نسیان و غفلت سپرده شده است. غافل از آنکه، هماره بزرگ‌ترین وقایع و اوقات، در اوج غفلت و بی‌خبری آدمی بر او فرود می‌آید.
چنان درها را بر خود بسته‌ایم که هیچ صدایی، فریادی و خروشی به گوشمان نمی‌رسد.
چنان پرده‌ها را کشیده و گاه چون کبکی سر به زیر برف فرو برده‌ایم که هیچ دستی، قامت شکسته‌ای و طوفانی که همة دشت‌های شرق اسلامی را در می‌نوردد، نمی‌بینیم.


ـ در هیچ عصری این چنین، نفس‌های شرق اسلامی به شماره نیافتاده بود. گویی از منجنیق فلک، سنگ فتنه بر سر و روی جملة ساکنان این زمین خوب خدا باریدن گرفته و ما، در غفلت تمام، در حصاری آبگینه‌ای، خود را در امان تام شناخته‌ایم.
طوفانی که از کرانه‌های «مدیترانه» آغازیدن گرفته، منزل به منزل پیش می‌آید، همة دشت‌ها و بلاد را درمی‌نوردد تا از منتها الیه شرق بزرگ خارج شود.
طوفان مرزی نمی‌شناسد، از هیچ مانع و رادع و سیم خارداری نمی‌هراسد، پیر و جوان، عالم و عابد نمی‌بیند، همه را در هم پیچیده، چون خاشاک به هر سوی می‌پراکند.
ـ در هیچ عصری این چنین همة قوای دشمنان انسان و ادیان، دست در دست هم، عزم ریشه‌کنی مستضعفان و مؤمنان نداشته‌اند. این اتّفاق عرب و کرد و فارس نمی‌شناسد. آنان در سیمای همة محرومان و افتادگان این خطّه از زمین خدا، «مرگ خویش» را می‌بینند که چنین در حمله‌ای پیش‌دستانه هجمه آورده‌اند.
ـ در هیچ عصری این چنین، همة قوای مستضعفان و مؤمنان، متفرّق، متشتّت و آشفته احوال نبوده است و این همه خصم کین‌جو را نوید داده است که فصل، فصل خوردن ساکنان این خطّه از زمین و تباه ساختن روز و روزگار آنان است؛ چنان‌که هیچ گاه مجال خیزش و بر پای ایستادن پیدا نکنند.
ـ در هیچ عصری این چنین، ابلیس، قوای آشکار و نهان خود را برای خشکاندن ریشة درخت انسان و ادیان در کار وارد نساخته است. در ازدحام عید و نوروز، در غوغای دلار و ارز و در فراز و فرود بانگ مدّعیان ریاست و کیاست، کسی را یارای شنیدن نفس‌های به شماره افتاده، دیدار اتّفاق و اتّحاد جملة دشمنان ادیان و انسان و تفرّق هولناک عارض شده بر خرد و کلان و عالم و عامّی ساکنان شرق اسلامی نیست و هجمه‌ای که ابلیس و جنودش آغاز کرده‌اند.
دیدار این همه شکل نیست، از پنجره‌هایی که بر بهار گشوده‌اید، بنگرید. بر صفحات رسانه‌هایی که طول و عرضی چون دشت وسیع خدا یافته‌اند، بخوانید. از همین جا خواهید دید. دشت لاله‌های خونین «سوریه»، «عراق»، «پاکستان» و «بحرین» را. از همین جا خواهید شنید. خروش و غلغله، رنج دیدگان، مجروحان و بر زمین افتادگان را و آغوش باز مرگ و نیستی را که نه برای نوازش، بلکه برای نابود ساختن مؤمن‌ترین مردم روی زمین، برادران و خواهران! یتیمان آل محمّد(ص) در «قطیف»، «دمشق»، «بغداد»، «منامه»، «میانمار»، «بلستان» و «چلاس» گشوده شده است.
این آدمی‌خواران دیو سیرت، مرزها را در نوردیده پیش می‌آیند، چون طوفان و سونامی از «مدیترانه» آغاز کرده و تا شرق دور گذر می‌کنند. تا آنجا که مؤمنی نماند و انسانی که وجدان‌های خفته را صلای بیداری زند.
در هیچ دوره و زمانی، چون عصر ما ازمصادیق گوناگون از نشانه‌های تلخ و ناگوار معرفی شده دربارة سال‌های سخت قبل از ظهور کبرای حضرت صاحب الزّمان(عج) رخ ننموده است.
ای کاش، همچنان که در منتها الیه خیزش و یورش زمستان، از زیر آوار سرما و یخبندان، جوانه‌ای سر بر می‌کند و بانگ برمی‌آورد که «من هستم»، جوانة امید از شاخسار زندگی تیره و تار مؤمنان سر بر کند و جملة افتادگان را صلای رسیدن پیک رهایی و بهار دهد.
مجالی برای نگارش شاعرانه‌ها نمانده و سرودن در وصف گل و مُل؛
کاش شاعران! قصیده‌ها بسرایند در اندوه قامت شکستة مردان مرد و ناموس‌های بر باد رفته و اندام مثله شدة مؤمنان و مستضعفان شمال پاکستان، سوریه، بحرین، عراق، یمن و حجاز.
کاش شاعران، غزلواره‌ها بسرایند در توصیف چشم‌های اشکبار، دست‌های تمنّا و پاهای از رمق افتادة طفلان بی‌پناه و جویندة دستگیری «دمشق»، «منامه» و «بغداد».
کجایند آن مردان مرد که خروش رعدآسایشان، لرزه بر اندام هر دیو سیرتی می‌انداخت.
گویا در جزیره‌ای امن و مصون از هر گزند، بیتوته کرده‌ایم که چنین از سوختن و ویرانی جملة سرزمین‌های پیرامونی و قتل عام بی‌نوایان آل محمّد(ص) در غفلت افتاده‌ایم.
کجاست آن نبیّ رحمت(ص) که می‌فرمود:
«مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم‏؛1
کسی که بشنود فریاد «یا للمسلمین» مردی را و به یاری‌اش نشتابد، مسلمان نیست.»
دسته دسته، ناموس آل محمّد(ص)، به مسلخ آل خلیفه و آل امیّه کشیده می‌شوند.
دسته دسته از ناموس شیعیان، هتک حرمت می‌شود و شاخه‌های گل محمّدی، جوانان آل محمّد(ص) در خاک و خون خود می‌غلطند و ...
ـ این همه، در سیاست خارجی دولت‌های اسلامی چه جایگاهی دارد؟ و در استراتژی خرد و کلانی که از آن تعریف یا آن را تدوین می‌کنند؟
ـ این همه در کجای حیات فردی و اجتماعی مسلمانان، همة آنان که فریاد مظلومیّت‌ها و دادخواهی‌ها را می‌شنوند، تعریف می‌شود؟
ـ اینان از کدامین غفلت ما و کدامین روزنه‌ها بهره جسته و تسمه بر گردة مستضعفان شرق اسلامی کشیدند؟ این روزنه‌ها کدامند؟
ـ چگونه ما را به خود مشغول داشته‌اند که تمامی ابزارهای بازدارندگی و مصونیّت‌بخشی
و محافظت‌کننده از کیان فرهنگی و سرزمینی شیعیان و مستضعفان از دستمان ربوده شده است؟
ـ حکایت، حکایت دریده شدن جملة گاوان سرخ و سفید و حنایی تمثیل مولای متّقیان است.
دیر یا زود، به سراغ گزیده‌ترین و فربه‌ترین سرزمین هم خواهند آمد، آنگاه که از سوریه، عراق، پاکستان هیچ نماند.
آیا از آن همه چیزی مانده است؟
در هیچ دوره و زمانی، ساکنان زمین، تا این حد اضطرار و اضطراب را به تجربه ننشسته بودند، گویا آسمان و آسمانیان، در پرده صلا می‌دهند:
ای مؤمنان و مستضعفان! در بی‌پناهی تمام، در اضطرار تمام، دست به آسمان بلند کنید و از ژرفای جان بخواهید:
«أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوء»
در هیچ دوره و زمانی تا این اندازه، گوش آسمان در انتظار دعا برای فرج مصلح کل و منجی عالم نبوده است.
از ژرفای جان ظهور امامتان را طلب کنید. شاید که پاسخ بشنوید. ان‌شاءالله


پی‌نوشت:
1. الکافی، ج 2، باب اهتمام به امور مسلمین، ص 164.

اسماعيل شفيعي سروستاني

قیام نهایی ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان

قیام نهایی ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان

قران : سوره ی نجم ایه ی 57

انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است . 

سوره ی نجم ایه ی 59

ایا از این سخن تعجب میکنید ! 

سوره ی نجم ایه ی 61

و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید ! 

 ايرانيان و آغاز زمينه سازى براى ظهور حضرت مهدى (ع):

 كليه منابع روايى شيعه و سنی سخن از این دارند که ايرانیان زمينه ساز حكومت آن حضرت و آماده كننده مقدمات فرمانروائى وى مى باشند.

 مراحل قیام ایرانیان بدین قرار است:

 مرحله اول: از آغاز نهضت آن توسط مردى از قم تا ورودشان در جنگ .

 مرحله دوم: داخل شدن در جنگى طولانى، تا اينكه خواسته هاى خويش را بر دشمن تحميل مي كنند.

 مرحله سوم: قانع نشدن خواسته هاى نخستين خود كه اعلام كرده بودند و بپا شدن قيام همه جانبه آنان.

 مرحله چهارم: سپردن پرچم اسلام بدست تواناى حضرت مهدى عليه السلام و شركت جستن آنها در نهضت مقدس آن حضرت.(1)

 ایران اکنون در مرحله سوم است، آیا قیام عمومی مردم ایران اکنون با دفاع از حریم ولایت فقیه و سرکوب فتنه های مختلف به مرحله اکمال خود خواهد رسید؟

 استاد نويسندة محقّق حجّت‌السلام والمسلمين شيخ علي كوراني، از جمله صاحب‌نظران معدودي هستند كه در حوزة سرزمين‌هاي درگير در عصر ظهور داراي اثر مي‌باشند. خوانندگان گرامي پيش از اين نيز گفت‌وگوهايي در همين موضوع را با اين شخصيّت علمي و محقّق در مجلّه خوانده‌اند.(منبع سايت موعود)

با توجه به روايات متعددي که نقل فرموديد، شرايط سياسي ايران در آستانة ظهور چگونه خواهد بود؟

مي‌توان با همان حديث امام باقر(ع) که عرض کردم، اين پرسش را پاسخ داد. الان به ذکر دو نکته بسنده مي‌کنم؛ اوّل اينکه ما در هيچ روايتي سخن از ورود ارتش وسپاه خارجي به ايران نداريم. با توجه به متن روايت يادشده، خارجي‌ها از ايراني‌ها مي‌ترسند نه اينکه به ايران حملة خارجي بشود. به نظر بنده نه آمريکا و نه هيچ کشور ديگري نمي تواند به داخل ايران لشکر کشي کند. نکتة بعدي موجود در اين روايت بحث آشوب داخلي ايران است که ايران درگير مشکلات داخلي خواهد بود. قراين متعددي در اين رابطه وجود دارد. عبارت «فلا يعطونه إلّا ...» بيانگر آن است که دربارة رساندن و تحويل دادن پرچم به امام عصر(ع) اختلاف وجود خواهد داشت. همچنين روايت با اين عبارت شروع مي‌شود که «کأنّي بقومٍ قد خرجوا...» سپس در ادامه آمده «...حتّي يقوموا..» که نشانگر قيام پس از آن انقلاب اوّلي است. 

اين مرحله را بايد يک امتحان بدانيم که افرادي صادقانه ادّعاي نيابت حضرت مهدي(ع) را دارند. در اين مقطع، ايران دو دسته مي‌شود: دسته‌اي مي‌گويند بايد پرچم را به دست حضرت(ع) بدهيم و دسته‌اي که با عقايد ناسيوناليستي، اعتقادي به اين امر ندارند و با آن مخالفت مي‌کنند. بين اين دو درگيري سياسي و احتمالاً درگيري نظامي محدودي رخ مي‌دهد که در نهايت، با پيروزي دستة اوّل و سپاه سيّد خراساني و شعيب بن صالح خاتمه مي‌يايد. پس از اين پيروزي، شعيب بن صالح و خراساني با امام(ع) ملاقات خواهند داشت و در حدود ده ماهة پيش از آن، اين اختلافات و درگيري‌ها وجود خواهد داشت. خراساني حاکم وقت ايران است نه اينکه الزاماً از منطقة خراسان باشد و نام شعيب بن صالح را امام(ع) كه در آن مقطع در عراق به سر مي‌برند براي او انتخاب مي‌کند و با توجه به اينکه پس از بيعت، فرماندة کلّ قواي امام عصر(ع) مي‌شود و خراساني حاکم ايران باقي مي‌ماند.

 در مطالب بالا از روايات كاملا روشن است كه پيروزي نهايي  براي دوست داران اسلام و امام زمان (عج) خواهد بود و انشالله دشمنان اسلام وتشيع  شكست و نابود خواهند شد ...  پس منتظر قيام نهايي مردم با ايمان و مسلمان  ايران بعد از حماسه سیاسی و اقتصادی باشيد و انشاالله امسال سال مهمي همرا با تحولات مهمي باشد كه  زمينه هاي  ظهور امام زمان (عج) رو فراهم بكنه ...  

 اللهم عجل لوليك الفرج .....     

تشکیل تیپ حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) به منظور دفاع از حرم حضرت زینب

تشکیل تیپ حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) به منظور دفاع از حرم حضرت زینب

به گزارش موعود سه شنبه دهم اردیبهشت ماه و در حالی که تکفیری‌های مسلط شده بر «عدرا البلد» درغوطه شرقی واقع درحومه دمشق مشغول تخریب و نبش قبر «حُجر بن عَدی الکِندی» بودند، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی از سخنرانی تفصیلی و چند وجهی خود به تهدید جدی که حرم حضرت زینب ـ سلام الله علیها ـ را تهدید می‌کند اشاره کرد و جملاتی به زبان راند که شاید اکثریت شنوندگان بدون توجه از کنار آن گذشته باشند: «افرادی هستند که از این مرقد دفاع می‌کنند و برای دفاع از آن حاضر به شهادت هستند؛ آنان از فتنه جلوگیری می‌کنند. جلوگیری از سیطره گروه‌های مسلح بر مرقد حضرت زینب (سلام الله علیها) و منع تکفیری‌ها از تخریب این مرقد واجب است».



شاهد این سخنان سید حسن نصرالله که هیچ حساسیتی را در اذهان اصحاب رسانه‌ها و به تبع آن مردم بر‌نینگیخت، حال و هوای این روزهای شهرهای عراق، مناطق جنوبی لبنان و سوریه است که نظاره گر تشییع و دفن بی‌سر و صدا و مظلومانه شهدایی است که پایگاه‌های خبری وهابی از آنان به ‌«کشته‌های جنگ قبور» یاد می‌کنند.

در حالی که رسانه‌های فارسی زبان به دلیل پرداختن به دغدغه‌های پوشالین و جنجال ساز از این مسئله مهم غفلت کرده‌اند، در مقابل رسانه‌های حامی معارضین تکفیری غیر سوری مستقر در سوریه با هجومی پرحجم مجاهدانی را که جان خود را طی ماه‌های گذشته فدای دفاع ازمقدسات و بقاع متبرکه شیعیان نموده‌اند، متهم به جنگ افروزی فرقه‌ای و لشکر کشی ‌علیه اهل تسنن نموده و شهدایی که جان خود را فدای دفاع از مقدسات شیعیان کرده‌اند، کشته‌هایی می‌نامند که تنها برای دفاع از قبوری بی‌ارزش و اعتقادات شرک آلود شیعیان در حال دمیدن به جنگ فرقه‌ای هستند!

انفجار مرقد فرزند امام حسین (علیه السلام) سرآغاز تحول مزار امامزاده محسن فرزند امام حسین (علیه السلام) در محله «المشهد» در حلب یکی از این بقاع است که تکفیری‌ها علی رغم مقاومت‌های صورت گرفته در ‌‌نهایت روز سوم شهریور ماه سال گذشته آن را تصرف ‌و منفجر کردند و تقریبا به غیر از مخابره یک خبر محدود در مورد آن نکته دیگری در داخل کشور شنیده نشد، حادثه‌ای که در سوریه و دیگر کشورهای محل استقرار شیعیان منشأ یک تحول بزرگ شد که در مقاومت شدید نیروهای مردمی برای حفاظت از مرقد حضرت «سکینه» دختر امام حسین (علیه السلام) متجلی گشت. ‌اندک زمانی پس از تخریب حرم حضرت محسن ابن حسین(علیه السلام) که وهابی‌های مسلح برای تکرار‌‌ همان فاجعه یورش سنگینی را به آن حرم شریف آغاز کرده بودند، علی رغم خسارات شدیدی که به گنبد و صحن و سرای حضرت وارد شد اما از تصرف و تخریب آن بازماندند که هنوز هم به تلاش خود در برابر مقاومت نیروهای محافظ این حرم برای تصرف و تخریب آن ادامه می‌دهند.

ادامه نوشته

سفیانی یک سال بیشتر بر سوریه و اردن حکومت نمی کند

سفیانی یک سال بیشتر بر سوریه و اردن حکومت نمی کند!!

نعمانى از عيسى بن اعين از امام حسین(عليه السلام) آورده است : خروج سفيانى حتمى و در ماه رجب است . از آغاز تا پايان خروجش ، پانزده ماه طول مى كشد . شش ماه مى جنگد و وقتى بر پنج گنج (= منطقه)دست يافت ، نُه ماه حكمرانى مى كند و حتى يك روز هم بر اين مدت افزوده نمى شود .



هشام مى پندارد كه مناطق پنجگانه عبارتند از : دمشق ، فلسطين ، اردن ، حمص و حلب .

نعمانى از معلى بن خنيس مى گويد : خروج سفيانى در رجب حتمى است .

نعمانى از خلاد صائغ ازامام حسین(عليه السلام) مى گويد : « سفيانى بايد بيايد و جز در رجب خروج نمى كند » . مردى مى گويد : اى ابوعبدالله ! حال و روز ما در هنگام خروج چگونه است ؟ فرمود : اگر چنين رخدادى شد ، سوى ما (به مدينه )بياييد .

كمال الدين از عبد الله بن ابو منصور بجلى آورده است : نام سفيانى را از ابوعبدالله(عليه السلام) پرسيدم ، فرمود : به اسم او چه كار دارى ؟ وقتى گنج هاى پنجگانه شام : دمشق ، حمص ، فلسطين ، اردن و قنسرين را به چنگ آورد ، منتظر فَرَج (ظهور قائم )باشيد . پرسيدم : نُه ماه حكومت مى كند ؟ فرمود : نه ، هشت ماه ، بدون يك روز بيشتر !
الغيبه طوسى از عمار دهنى آورده است ابو جعفر(عليه السلام) (امام باقر) فرمود : فكر مى كنيد مدت (حكومت) سفيانى چقدر است ؟ عرض كردم : نُه ماه ، به اندازه حاملگى زن ! فرمود : اى مردم كوفه ! چقدر شما دانائيد !

الغيبه طوسى از محمد بن مسلم آورده است كه شنيدم ابوعبدالله(عليه السلام)فرمود : وقتى سفيانى خروج كند ، به مدت حاملگى يك زن ، بر پنج منطقه چيره مى شود ( سپس فرمود : ) استغفر الله ! به اندازه حاملگى يك شتر ! آمدنش حتمى است و بايد رخ دهد .

نويسنده اثبات الهداة بر ترديد نصّ (اصلاح سخن امام با استغفار )ايراد به حقّى گرفته است ; چرا كه ترديد و تحيّر به روشنى در روايت ديده مى شود و نبايد چنين ترديدى از معصوم ديده شود (مگر در حال تقيه يا «بدا» )چنان كه « جمل » (كه در حديث آمد) بنابر گفته لغوى ها ، فقط اسم مذكر شتر است كه سن بالا و دندان نيش داشته باشد .

هتک حرمت پيکر مطهر حجر بن عدي توسط "ارتش آزاد سوریه" + تصاوير

هتک حرمت پيکر مطهر حجر بن عدي توسط "ارتش آزاد سوریه" + تصاوير

گروه بين الملل مشرق ـ عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنيع ترين اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعاليت هاي فرقه اي در کشور سوريه که با هدف دامن زدن به آتش تفرقه بين مسلمانان انجام گرفته است، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" (رحمة الله عليه) و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل القدر، پيکر تازه و آغشته به خون او را بيرون کشيده و با خود به سرقت بردند.


گزارش مشرق حاکي است یگان موسوم به "هماهنگي منطقه عدرا البلد در حومه دمشق" وابسته به ارتش آزاد سوریه، با انتشار اين خبر در صفحه فيسبوک خود و انتشار تصاوير اين هتک حرمت بی سابقه، اعلام کرد: «اين بارگاه "حجر بن عدی الکندی" یکی از قبور معروف نزد شيعيان در "عدرا البلد" در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوريه، آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کرده و دوباره دفن کردند تا ديگر اين مکان، مرکزي براي شرک ورزیدن به خدا نشود.»


بر اساس اين گزارش، اين اقدام شنيع، ساعاتي پيش از سخنراني اخير دبيرکل حزب الله لبنان درباره هشدار به گروهک هاي وهابي فعال در سوريه انجام شده است.


سید حسن نصرالله، دبیرکلحزب‌الله لبنان در جديدترين سخنراني خود با هشدار درباره هر گونه تعرض به اماکن مقدسه مسلمانان در سوريه از سوي گروه هاي وهابي و تکفيري، به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اشاره کرده و گفته است: «برخی گروه‌های مسلح در فاصله‌ای حدود چند صد متر با حرم حضرت زینب(ع) در شام فاصله دارند و در این زمینه حساسیت بسیار زیادی وجود دارد چون این گروه‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که بر این کشور سیطره یابند حرم حضرت زینب(ع) را نابود می‌کنند و شاهد آن هستیم که این افراد هنوز هم از این تصميم عقب‌نشینی نکرده‌اند. این اقدام، عواقب خطرناکی به همراه دارد همان طور که تکفیری‌ها پس از آنکه اقدام به انفجار حرم امامان معصوم(ع) در سامراء عراق کردند عواقب و نتایج خطرناکی به وجود آمد.»


وی با بيان اينکه: «کسانی که از این حرم دفاع می‌کنند و در دفاع از آن شهید می‌شوند کسانی هستند که مانع از ایجاد فتنه می‌شوند.»، تأکید کرد: «جلوگیری از تخریب حرم حضرت زینب(ع) و ایستادن در برابر تکفیری‌ها برای مقابله با تخریب این حرم واجب است.»


ادامه نوشته

روز مادر

ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر مبارک باد...

حُسن زهرایی

حضرت فاطمه

تو ای جمادی دوم سلام بر ماهت                          سلام بر تو و بر قدر و عزت و جاهت

بگرد ای شده چشم ملک قدمگاهت          بگرد ای همه دست خدا به همراهت

و ان یکاد بخوان روی حق تماشا کن

وضـو بگیـر ز کوثـر ثنای زهرا کن

 

خدای عزوجل مظهـرت مبارک باد                          الا رسـول خـدا کوثـرت مبارک باد

خدیجه! دخت پدر پرورت مبارک باد                      علی ولـی خدا! همسرت مبارک باد

خدا بـه قلب رسـول خدا صفا بخشید

تمام هستی خود را به مصطفی بخشد

 

الا محمـد امـروز کوثـرت دادیم                             نماز آر که زهرای اطهرت دادیم

قسم به قدر که از قدر بهترت دادیم                         نکوتر از پـدران تـو دخترت دادیم

چه دختری که پدر پرور است یا احمد!

تمام نسل تو زین دختر است یا احمد!

 

جمـال غیـب الهـی شــده تمـاشایی                   به چشم پاک محمد به حُسن زهرایی

هــزار مرتبــه بــر او ســلام زیبایی                  امین وحی به خاکش کند جبین‌سایی

خدا به ختم رسل داد کوثر خود را

فقط نـه کوثـر، روح مطهـر خود را 

 

نبی گرفته در آغوش هم چنان جانش            به خنده گفت که جان پدر به قربانش

خـدای عــزوجل آمــده ثناخوانش           زمینیـان و سمـاواتیان مسلمـانش

       تمـام سـوره ی فرقـان و نـور طلعـت او

         به صنع خویش ببالد خدا ز خلقت او

 

پیمبران! همه در مکـه ازدحام کنید          بـه حـرمت قـدم فاطمه قیـام کنید

از ایـن ولادت و مولـود احترام کنید                   به مادرش همه از جان و دل سلام کنید

زهی خدیجه! که روح مطهر آوردی

تـو از دل صـدف نور! گوهر آوردی  

 

چه دختری که خداوند کوثرش خوانده                  علـی ولی خـدا رکن دیگرش خوانده

بهشت نیـز بهشت پیمبـرش خوانده               پیمبر از شرف و قدر، مادرش خوانده

عجیب نیست که مام نبوتش خوانند

دوازده حجج ‌الله، حـجتش خــوانند

 

چه زهره‌ای که خداوند خوانده زهرایش              گرفتـه چشـم خـدا نـور از تماشایش

دعــای نــور بــود آیتـی ز سیمایش           ســلام دائــم پیغمبــران گـوارایش

نبی به حجره ی نورانی‌اش سلام کند

  به پیش پـاش به امر خدا قیام کند

 

رخش صحیفه ی نور است و سین فرقان است            نـه بضعـه ی نبـوی بلکه بر نبی جان است

خدا گواست که مهرش تمام ایمان است                زبـان فضـهء او هـم زبــان قــرآن است

شنیده‌ایـد به هر خلوتی و انجمنی

نگفت فضه ی او جز کلام حق سخنی

 

الا که دختر یاسین و مام طاهایی               امینه، طاهره، صدیقه، زهره، زهرایی

ائمه‌انـد همـه گوهـر و تو دریایی                    فقط نـه مادر سادات، مـادر مایی

که بر زنان جنان سروری کند جز تو؟

که بهـر شیعـه ی تو مادری کند جز تو؟ 

 

تو مـادر همـه خوبان روزگاری تو                   تو اختیار قیامت به دست داری تو

تو در وجـود رسـول خدا قراری تو                    تو در دل همگان صاحب مزاری تو

تو جان ختم رسل، هستی ابوالحسنی

تو مـادر همـه پیغمبـران، تو پنج تنی

 

تو مرغ حقّی و توحید آشیانه ی توست                  بهشت قرب خـداوندگار خانه ی توست

نشان کعبه ی دل قبـر بی ‌نشانه ی توست                 سلام گـرم محمد بـه آستانه ی توست

درود خالـق هستی به روح پاکت باد

سرشک دائم «میثم» نثار خاکت باد

بخش تاریخ وسیره معصومین تبیان

عالمان و حاکمان بدکردار در آخرالزمان

عالمان و حاکمان بدکردار در آخرالزمان

احاديث بسيارى از پيامبر(صلى الله عليه وآله) توسط سنى و شيعى روايت شده كه امت گرفتار حاكمان فاسد خواهند شد كه به ستم حكومت مى كنند . و همچنين گرفتارِ عالمان بدكردارى كه توجيه گر اعمال حاكمان هستند . احاديث اين فتنه ، قسمتى از احاديث مربوط به پيشوايان گمراه كننده است كه برخى از راويان سنى كوشيده اند كه زمان حديث را از زمان وفات پيامبر(صلى الله عليه وآله) دور كنند و با اينكه از نظر زمانى ، بصورت مطلق بيان شده سعى كرده اند كه آن را مربوط به آخر الزمان يا نزديك برپايى قيامت بدانند . نشانه هايى در آن احاديث وجود دارد كه تصريح دارد زمان آن بلافاصله پس از پيامبر است و برخى نيز دلالت دارند كه فتنه ها در آخر الزمان و نزديك ظهور امام مهدى(عليه السلام) اتفاق مى افتد .



آيات و احاديث بسيارى در نكوهش عالِمان بدكردار و حاكمان ستمگر وجود دارد كه گردآورندگان حديث ، باب هاى خاصى را براى آنها گشوده اند ، ولى هدف ما آنهايى هستند با ظهور امام زمان(عليه السلام) مرتبطند .

در مجمع الزوائد از معاذ بن جبل آمده است كه رسول خدا فرمود : قيامت برپا نخواهد شد ، مگر وقتى كه اين گروه ها ظاهر شوند : اميران دروغگو ، وزيران بدكردار ، امينان خيانتكار ، قاريان فاسد كه شكل ظاهرى شان مانند راهبان است اما از حرام نمى پرهيزند . خداوند آنها را گرفتار فتنه اى شديد و تاريك مى كند ، مانند كسانى كه گرفتار خرافات يهوديان شدند.( در حديث واژه « تهوك » است كه اصطلاحى نبوى براى صحابه اى مى باشد كه از يهوديان تأثير پذيرفته اند. تعبير « لا تقوم الساعة ... » فقط دلالت بر حتمى بودن رخدادها دارد ، نه اين كه نزديك قيامت خواهند بود اما فرمايش پيامبر در حديث بعدى « فإن أدركتموهم فصلّوا صلاتكم لوقتها » دلالت دارد كه نزديك وفات پيامبر اين رخدادها پيش مى آيد .)

تعبير ( لا تقوم الساعة حتى . . . ; قيامت برپا نخواهد شد مگر . . . ) كه در روايت است، دلالت بر حتمى بودن موضوع ندارد نه اينكه موضوع ، نزديك به قيامت اتفاق مى افتد . و اما جمله ( پس اگر در آخرالزمان بوديد، نمازتان را به موقع برپا كنيد ) در حديث بعدى دلالت دارد كه آخر الزمان نزديك وفات پيامبر(صلى الله عليه وآله) است.

روايت ابن ابى شيبه دلالت دارد كه اين افراد هنگام ظهور مهدى(عليه السلام)مى آيند ( في آخر هذا الزمان قراء فسقة . . . )
در المنثور ابن مردويه از ابن عباس آورده است : پيامبر(صلى الله عليه وآله) پس از حجة الوداع ، حلقه درِ كعبه را گرفت و فرمود : اى مردم ! آيا نشانه هاى قيامت را به شما بگويم ؟ سلمان عرض كرد : پدر و مادرم به فدايت ! اى رسول خدا ! ما را آگاه كن ! فرمود : « ضايع شدن نماز ، گرايش به هوا و هوس و تكريم ثروتمندان از نشانه هاى قيامت است » .

ادامه نوشته

ماجرای عنایت امام رضا(ع) به یک شهروند کانادایی

ماجرای عنایت امام رضا(ع) به یک شهروند کانادایی

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، عنایات ویژه هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، زمان و مکان نمی‌شناسد؛ می‌خواهد مسیحی، یهودی یا مسلمان باشی فرقی نمی‌کند، چرا که او چراغ هدایت است و فطرت‌های پاک را به خوبی راهنمایی می‌کند، کافی است که از با عمق وجود او را صدا بزنید و او را بخوانید.



آنچه که در ادامه می‌آید شرح حال یکی از این جوانان‌پاک ضمیر است که با اعجاز رضوی از کانادا راهی مشهد الرضا(ع) می‌شود تا با محبوب خویش ملاقاتی داشته باشد، این کرامت عجیب از کتاب «کرامات امام رضا از زبان بزرگان» به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی انصاری نقل می‌شود:

*همه چیز از جشن میلاد شروع می‌شود

در یک شب سرد زمستانی سال 1372 وارد صحن انقلاب شدم، سرما تا عمق استخوان‌های انسان نفوذ می‌کرد و کمتر کسی در آن شرایط از خانه خود می‌زد بیرون، صحن هم به طرز کم سابقه‌ای خلوت بود، به دالانی که بین صحن انقلاب و صحن مسجد گوهرشاد وجود دارد وارد شدم، متوجه جوانی با حدود 35 سال سن شدم که چمدان مسافرتی نسبتا بزرگی در دست داشت و از یکی ـ دو نفر چیزی پرسید، ولی انگار آن‌ها نتوانستند جوابش را بدهند. به سوی من آمد و گفت: شب‌ بخیر آقا!

به زبان انگلیسی حرف می‌زد، آنهم با لهجه‌ آمریکایی رایج در کشور کانادا، وقتی به همان زبان و با خوشرویی جوابش را دادم، نفس راحتی کشید و گل از گلش شکفت. ادامه داد:

ـ ببخشید! آقای علی ‌بن موسی‌الرضا، کجا هستند؟ می‌خواهم ایشان را ببینم.

راستش را بخواهید حسابی جا خوردم. پرسیدم:

ـ معذرت می‌خواهم، ممکن است خودتان را معرفی کنید؟

ـ من دانشجوی رشته‌ حقوق در دانشگاه تورنتوی کانادا هستم، اصالتاً لبنانی‌ام، ولی در کانادا متولد شده‌ام و دینم «مسیحیت» است.

ـ یعنی شما یک «مسیحی» هستید؟

ـ بله، یک مسیحی کاتولیک.

با تعجب پرسیدم:

ـ پس اینجا چه کار می‌کنید؟!

ـ دعوت شده‌ام که آقای علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را ملاقات کنم.

ـ چه کسی شما را دعوت کرده است؟

ـ خود ایشان.

دیگر حسابی گیج شده بودم، با وجود آن همه سابقه‌ تبلیغ دینی در داخل و خارج کشور، تا کنون نشنیده بودم که حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شخصاً از کسی دعوت کرده باشد که به دیدارش بیاید، آن هم از یک جوان مسیحی کانادایی! ادامه دادم:

ـ شما ایشان را دیده‌اید؟

ادامه نوشته

اضطراب و استغاثه امت

اضطراب و استغاثه امت

روشن است که یکی از وظایف منتظر، دعا برای ظهور مولایمان است.یکی از دعاهایی که برای ظهور حضرتش وارد شده، دعای فرج (الهی عظم البلاء) است. این دعا را که طبق نقل‌ها خود حضرت به محمد بن احمد بن ابی اللیث تعلیم فرمود دارای مضامین ارزشمند دینی است.حضرت به ما آموخته است که در گفت وگو با پروردگار، به تشریح حال خود بپردازیم؛ اما با تکیه بر مستعان بودن او در سختی وآسانی.



حضرت با استفاده از بستری که صلوات وکلمه «اولی الامر» ایجاد کرده است، مطلب بسیار مهمی را به شیعیان خود انتقال می‌دهدکه همانا با اطاعت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ومعرفت او رابطه مستقیم دارد وتنها راه حصول معرفت حضرت، اطاعت از آن عزیز است و اهمیت معرفت امام زمان نیز بر کسی پوشیده نیست.ثمره این معرفت در فراز پایانی به شکل عملی وبه صورت توسل رخ می‌نماید، چراکه توسل، تمسک جستن به اولیای الهی است و این معنابدون معرفت عمیق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امکان پذیر نیست.

این دعای شریف، درمنابع به دو نقل آمده است:

نقل اول

این حدیث را اولین بار شیخ جلیل مرحوم فضل بن حسن طبرسی صاحب کتاب تفسیر شریف مجمع‌البیان در کتاب کنوز النجاح نقل کرده است و در بارة شأن صدور آن به ‌طور مختصر می‌نویسد: «این دعا را حضرت صاحب‌الزمان، به ابو‌الحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث در شهر بغداد در مقابر قریش تعلیم کرده اند. ابو الحسن مذکور، از ترس کشته شدن، به مقابر قریش گریخته و پناه برده بود؛ سپس به برکت این دعا از کشته شدن نجات یافت. ابو الحسن گفته است که آن حضرت به من تعلیم فرمود که بگو:

اللّهم عَظُمَ البَلاء وَ بَرِحَ الخَفاء وَ انْکَشَفَ الغِطاء وَ انْقَطَعَ الرَّجاء وَ ضاقتِ الأرضُ وَ مُنِعَتِ السّماء وَ أنت المُسْتَعانُ وَ إلیکَ المُشْتَکی وَ عَلیکَ المُعَوَّلُ فی الشِّدَّة وَ الرَّخاء. اللّهم صلِّ علی محمد وَ آل محمد اولی‌الأمر الّذین فَرَضْتَ عَلینا طاعَتهم وَ عَرَّفْتَنا بِذلک مَنْزِلَتَهُم. فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِم فَرَجاً عاجلاً قریباً کَلَمْحِ البَصَر أوهوَ أقْرَبُ. یا محمَّد یا علی یا علی یا محَّمد إکْفیانی فإنَّکُما کافیای وأنْصرانی فإنَّکما ناصرای، یا مولایَ یا صاحِبَ الزَّمان، الأمان الأمان الأمان، الغوث الغوث الغوث، أدرکنی أدرکنی أدرکنی.

راوی می‌گوید: «امام، در هنگام گفتن یا «صاحب‌الزمان» به سینه خود اشاره کرد».به نظر می‌رسد اشاره حضرت به این معنا است که در وقت گفتن «یا صاحب‌الزمان» باید آن حضرت را قصد کنیم.این دعا در الزام الناصب فی اثبات الحجة الغائب (یزدی حائری، 1422: ج2، ص43) و در بحار (مجلسی، 1404: ج99، ص119) و در المزار (شهید اول، 1419: ص210) و در الجنة المأوی تألیف میرزا حسین نوری طبرسی، چاپ شده در ضمن بحارالانوار، جلد پنجاه و سه، ص275 و در صحیفة المهدی (اهری، 1385: ص6) و نیز (قیومی، 1383: ص15) و در العبقری الحسان (نهاوندی، 1386: ج6، ص697) نقل شده است.

شرح دعا

ادامه نوشته